Hoppa till innehåll
Anime.se

Ookami Kakushi


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

MPDJuKxbQ.png

 

Hiroshi Kuzumi är en 16 årig pojke som precis flyttat ut till den lilla byn Jogamachi med sin familj. Byn som ligger långt in i bergen och har sin egen lilla idyll där. Byn är uppdelad av en liten flod mellan det gamla Jogamachi och det nya.

 

Alternativ värld?

Vad jag har förstått det som är den här serien en alternativ värld till Higurashi och Umineko, det vore inte heller alltför konstigt heller med tanke på att en av skaparna till den här serien är Ryukishi07. Men vad för slags kopplingar de kan ha till varandra, mer än att de utspelar sig under Shouwa 58, 1983 som till Higurashi, har jag inte direkt hittat. Mer kanske dyker upp under seriens gång. En sak är dock glasklar, det är liknande förutsättningar till den här serien som till Higurashi och Umineko.

 

Jag hoppas verkligen på att den här serien kan leverera med en gedigen historia och intressanta karaktärer. Man har åtminstone en bra grund här och det vore synd om man slarvade bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Avsnitt 2

Mycket likt första avsnitt var det här mer som en ytterligare introduktion av karaktärer och handlingen. Inte så mycket hände i början av avsnittet men intressant att veta att det inte bara är Hiroshi som är ny och står ovetandes om vad som försiggår i mörkret.

 

Det som var mest intressant nästan var previewn till nästa avsnitt. Ser riktigt spännande ut och det verkar som saker och ting hettar till direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 2

アッー!

Säg inte att det verkar som om det "hettar till" i avsnitt 3, det var en otäck preview.

 

Annars så verkar serien lovande än så länge, ska bli intressant att se vad Ryuukishi har hittat på den här gången även om det inte är svårt att dra en del paralleller till Higurashi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 2
アッー!

Säg inte att det verkar som om det "hettar till" i avsnitt 3, det var en otäck preview.

 

Kul att se dig igen Orrin, du får krypa fram från den sten du nu gömmer dig under.

 

Avsnitt 2

Haha, det är exakt så som jag vill ha det, riktigt jävla otäckt som det var till första säsongen av Higurashi. Men kan verkligen undra vad som kommer att hända ser ut som en riktigt knivig situation för Hiroshi.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...