Hoppa till innehåll
Anime.se

Smakråd och designtips för MySpace önskas!


Helob
 Share

Rekommenderade inlägg

Det här har kanske inte så mycket med anime att göra, så jag ber om ursäkt ifall det kan verka irrelevant på ett sånt här forum, men jag tycker ändå att Konstplanket kan vara ett bra ställe att få lite tips på.

Så småningom har jag tänkt lägga upp lite teckningar och sådant, men det har gått segt med det på senaste tiden (år och månader), eftersom jag haft mycket jobb med mitt band och vår MySpace.

 

Därför tänkte jag be om lite smakråd angående uppdateringarna av vår sida, som jag tänkt lägga upp i samband med att vi lanserar vår nya demo någon gång under våren/sommaren.

 

Bl.a. har jag en ny bakgrund på gång, som jag gör delvis i Photoshop och delvis för hand. Har även nya presentationsbilder för bandmedlemmarna under arbete. Gjorde en ny logga för ett tag sen också, men den tänker jag behålla som den är.

 

Eftersom vi kör rätt tung thrash/death metal vill jag givetvis ha ett passande tema, ni vet blod, metall och mörker och sånt. Här är ett par av idéerna jag har under arbete.

 

newbackground3.jpg

 

Members.jpg

 

För jämförelse, här är vår nuvarande sida:

http://www.myspace.com/threedaysindarkness

 

(Bara så ni vet så är det inte jag som sjunger på de aktuella inspelningarna på sidan, utan gamla sångaren. Därför är det ett extra viktigt projekt för oss att uppdatera allt, såväl låtar som bakgrunder och teman).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, personligen tycker jag det skulle se mycket fräckare med något gul-brunt-ish snarare än rött i den första bilden. Tycker inget säger death metal lika mycket som ett par get skallar a la JFAC men sådant kanske inte är eran kopp te. Utöver det så tror jag att bilderna på bandmedlemmarna skulle passa in bättre med den bakgrunden om de gav ett "slitet intryck" typ något sånt här;

3740.jpg

Men när allt kommer omkring så är sådant här en smaksak men det här var i alla fall några av mina åsikter.

 

Lycka till med sidan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En spontan åsikt från min sida dock... varför inte behålla instrumentnamnen som de är nu? <.<

 

Lite pretentiöst (eller något) liknande kanske, men efter alla turer på MySpace blir man lite trött på hela "Vocals, Guitars, Bass, Drums"-mallen. Lite kul med andra synonymer för att göra det lite mer orginellt... "Sub" tycker jag t.ex. är en rätt kul referens till bas, och eftersom David även sköter bakgrundssång så har det ju dubbel betydelse, istället för att behöva skriva något långt som "Bass and backup vocals".

Bara min uppfattning. Vet faktiskt inte vad de andra i bandet tycker, eftersom det här är något av ett överraskningsprojekt, som jag tänkte lägga upp i hemlighet så fort vi lanserat demon. Får hoppas på positiva reaktioner från deras sida, hehe..!

 

Hmm, personligen tycker jag det skulle se mycket fräckare med något gul-brunt-ish snarare än rött i den första bilden. Tycker inget säger death metal lika mycket som ett par get skallar a la JFAC men sådant kanske inte är eran kopp te. Utöver det så tror jag att bilderna på bandmedlemmarna skulle passa in bättre med den bakgrunden om de gav ett "slitet intryck"

 

Gillar också getskallar och sånt (var på tal om Job For A Cowboy och såg dem när jag var på Lamb of God på Fryshuset den 5 mars >:D), men eftersom vår stil är rätt långt från black metal och religionsrelaterad metal (det är mest jag som är blackmetalvriden) vill vi väl ha mer åt "industriell rostig metall/stora maskiner/tung thrash"-hållet. Lite svårt att bestämma mig för färgtema dock, eftersom jag tycker allt ser så snyggt ut att jag vill blanda allt möjligt, rost och blod och gråblått och blågrönt etc.

Har experimenterat en del med färger, och rött/grått blev rätt fränt, men jag har som sagt inte testat allt än. Helst skulle jag vilja ha lite mer att jobba med, men jag börjar få slut på idéer. Mycket av det jag skulle vilja göra kräver massor av fotografier och/eller omfattande artwork, men jag har tyvärr inte fritid som räcker åt till de ambitionerna. Helst skulle jag vilja ha något som är rätt enkelt i utförande och inte kräver alltför mycket material, men som ändå ger ett häftigt resultat. Det faktum att jag för tillfället inte har någon scanner heller gör ju inte situationen bättre...

Just nu är jag lite inne på att lägga in ett par vertikala bårder på sidorna, så att bakgrunden blir "tredelad". Någon som har några bra tips på inspiration?

 

Ingen dum idé med "dust & scratches", men sist jag försökte med det blev bilderna bara otydliga och suddiga. Inte för att upplösningen var dålig eller för att jag lade på för mycket effekter, utan helt enkelt för att bilderna är så små på sidan för att de ska passa in i scrollmenyn. Är relativt nöjd med bilderna som de är nu, men jag skulle vilja anpassa dem lite mer till bakgrunden, så då krävs ju att bakgrunden blir klar först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...