Hoppa till innehåll
Anime.se

Allt om: Visual Novels(VN)


Rekommenderade inlägg

God dag stammisar på anime.se..

 

Jag har hängt en del från och till på detta forum men eftersom mitt största media-intresse är VN's(och VN-animes) så har det inte riktigt funnits någon jätteanledning att registrera mig.

 

Nå, finns det fler som spelar(läser) VN's eller är det så dött som det ser ut?:(

 

Så här långt har jag spelat 8st klart och håller på med lika många och har planer på ändå fler.

 

ohh och just det, vill de få som har intresse för VN vara så snälla och hjälpa 0verflow, skaparna till School days mm och fylla i en "survey"(sifo) som ska ligga till grund för fler VN-översättningar generellt.

Om du gillar VN's så vet du hur få bra spel som finns på engelska så din hjälp uppskattas(av mig/dem)

 

Om Overflows intresse för oss(västerlänningar)

http://www.sekaiproject.net/news/?check=zK0OlhDBNgCU2OamX95uDQ%3D%3D

 

Länk till survey http://www.sekaiproject.net/survey/

 

Jag kommer snart att posta mer info/åsikter/recensioner om VN generellt, måste gå tyvärr/ ses /tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undersökning: besvarad.

 

Välkommen till forumet!

 

Personligen har jag i nuläget inget större intresse av att spela dem, men det finns ett antal på forumet som spelar bishoujospel och visuellromaner. Vi har också planer att öppna en forumavdelning enkomt för dem, så det kan vara värt att hänga kvar här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undersökningen besvarad!

 

Kul att 0verflow är intresserade av väst, till skillnad från en viss annan tillverkare *host* minori.

 

Det du skrev var sant....för 1 månad sedan.

Nu har Minori och No Name Loser(tror även att Manga Gamer är med??) börjat ett samarbete om att släppa EF i väst(efter en del bråk och hot) :surprised:

 

Nu är det istället gamla goda Key/visual arts som bråkar med fan patch makarna(fans i väst) :( :(,

Och om de gör det för att de vill släppa sina spel här, så är det självklart mycket goda nyheter.

Men ett av de projekt Key protesterar mot är översättningen av AIR... att de skulle vilja släppa AIR i väst...kan, väl betraktas som mycket osannolikt.

 

På 2chan finns det tydligen en mindre klubb som klagar hos KEY/Minori mm och får dem att agera mot alla översättningar*snyft*.

För mer info om allt som sker i VN branschen var god besök: http://novelnews.net/

Tack för ert engagemang!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelar (läser) också visual novels så visst finns det folk här som gör det. (lista på vilka finns i min sig, alla är med sånär som på Sharin No Kuni som inte är uppskriven för den är inte färdigläst än) Men andelen som spelar dem är ju betydligt mindre än de som tittar på anime och läser manga så det blir inte lika mycket att diskutera.

 

Desutom är det mycket lättare att diskutera serier som kommer ett nytt avsnitt av per vecka osv än spel som kommer betydligt mer sällan. Man måste också sitta några timmar för att kunna skaffa sig en åsikt att framföra så det är inte ett ämne som är lika lätt att diskutera på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

drar en liten bump här, har nyligen fått intresse för VNs, och undrar bara om det är vissa som rekommenderas, håller på med chaos;head just nu, och har ett flertal på kö, dock så verkar jag inte hitta några dating sim som man kan spela, vill testa ett sånt nån gång >.<

Så jag välkomnar tips om ni har, har inte spelat så många, så det är inte så stor risk att ni skriver något jag redan spelat :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Olji:

vet inte riktigt vad du tycker om för genres, men du kan alltid testa Princess waltz eller Swan song (båda har en egen tråd på forumet ^^; )

 

Dating sims har jag heller inte någon erfarenhet av då det inte riktigt intresserat mig, men jag rekommenderar alltid att kolla vad som finns på VNDB.org's sida :colonthree:

http://vndb.org/v/all?q=&fil=tag_inc-39.tagspoil-0.lang-en <- länk till dating sims som har engelsk text ^^

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Jag skulle behöva lite hjälp med Clannads VN, är på

After Story. Jag saknar en ljusgrej för att kunna få det riktiga slutet, vet vems ljus jag saknar (Furukawa Akio) men kan inte lyckas komma in på hans del av spelet, om ni förstår hur jag menar. Jag följer 300-timmarsguiden men en av dagarna då man ska få fler situationer att svara på frågor i, så kommer bara en sådan situation och sen börjar nästa dag. Och enligt de guider jag funnit så ska det vara åtminstone tre.

 

Någon expert som vet vad jag kan göra? Hoppas att det inte var en alltför krånglig förklaring. Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...