Hoppa till innehåll
Anime.se

Mjölkig Holmes


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte att det var mitt öde att titta på Milky Holmes, men jag har undvikit det ända fram tills nu, när jag kollat så långt jag kunnat på det andra jag kolla på den här kullen. Visst att jag blivit lite tipsad av animéradion att det lika gärna kunnat vara ett barnprogram, men jag blev ändå rätt paff; hade väntat mig klart mer fanservice, och istället var det bara en hysterisk fyrdubbel Saint Tail. Varför ska man slösa tid på att kolla på prettolättromaner som lillsyrran när man kan få sådan här äkta klichéaniméunderhållning?

 

Än så länge har jag bara kollat in 3 avsnitt, men inte nog med att hela upplägget är som – något justerat – barnprogram från 80-talet med 00-talsfigurdesign, men bakgrunderna ger samma vibbar. Hela upplägget med kvartetten som måste jaga efter svunnen berömdhet känns klart mer som ett barnprogram än som någon idiotfanservice. Det enda som känns helt fel är slutlåten med Holmarna i skolbaddräkt, annars är det ju guld. Inte betydelsen guld att det egentligen är _bra_ utan guld för att det för en gång skull är en sån där sak som dussinaniméerna var förr i tiden – lagom usla. Jag måste vara lättroad, men jag garvade som fan i avsnitt tre när Holmarna och Korten stod och idiotade sig i museet, och framförallt den där Twenty var ju lysande. I brist på kort att sula började han sula iväg sina kläder, och sen kom Cordelia som någon jäkla curlingsten och fetknockade ner honom i en jämrans sarkofag. Jag menar, hur ofta får man sån där underbar hjärndöd slapstickhumor nu för tiden? Typ aldrig. 100% guld.

 

Det är ingenting jag kommer se som en kvalitetsserie, men den fyller precis den där nischen som Tokyo Mew Mew eller Saint Tail fyllde en gång i tiden – det är sånt här som är värt att kolla på bara för att få det där lagom högljudda bakgrundsbruset. Sen kan skit som Odött Gymnasium ta sig i häcken.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som känns helt fel är slutlåten med Holmarna i skolbaddräkt

Det är rätt udda, ja. Men jag antar att man kan se det som just fanservice. Bara en liten bonus.

 

Jag håller med fullständigt. Den serien som dragit ur mig flest goa skratt på ett bra tag. Som jag skrivit tycker jag att avsnitt 7 och 8 inte var något att ha och att mycket känns uttjatat. Det är dock ett par kvar. Det är mycket jag inte minns för... sån är jag, men jag tror att avsnitt 6 är favoriten än så länge.

 

Vill också påpeka en sak för någon som kan tänka sig att plocka upp serien. Det verkar vara konsensus även bland fans att första avsnittet suger, eller ligger i varje fall långt under den senare standarden, så döm inte serien för hårt på det.

 

Skitdålig animation, idiotisk handling, gör med detektiver vad Naruto gör med ninjor, men förvånansvärt värd humor förvånansvärt ofta.

 

Efter att ha lurkat runt lite så verkar det som att det satsas ett någorlunda stort franchise på det här, vilket är lite lustigt med tanke på hur lågbudget serien verkar vara. Började visst som ett radiodrama, och nu kommer serien, en manga som berättar hur detektiverna först träffades, och ett spel som jag tror berättar nån annan historia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att tänka på Milky Holmes är nästan roligare än att se serien. Den är ju helt substanslös, men förser hjärnan med så mycket material att leka med när man vadar i blötsnö och tvingas äta fullkornsbröd istället för gottis. Det funkar även när man ser på ett avsnitt, det är roligare att sysselsätta sig med lesbiska vibbar teorier om vilket fack serien hör hemma i än att följa med i en banal intrig som berättar sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...