Hoppa till innehåll
Anime.se

Mindre språkändringar på sidan


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

Det här kanske låter lite småaktigt, men jag skulle uppskatta om Ni ändrade ordet "Download" till "Nerladdning" i menyn till vänster på anime.se. Det är ju trots allt en svensk sida, och alla länkar, förutom den och 'faq' har svenska namn.

 

Det skulle även vara bra om ni bytte namn på "FAQ" till t.ex. "Frågor och Svar" eller något liknande, av samma anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte detta disskuterats förut?

Jag kikade igenom trådakrivet och såg att det redan fanns en tråd om detta, så jag ber om ursäkt för att jag skapade en till.

 

Men, som jag sa, jag tycker 'Nerladdning' skulle vara ett mycket bättre alternativ än 'Download', även om det är en, i viss mån, vedertagen Internet-term.

 

b&q: Jag tror 'Frågor och svar' skulle fungera bättre. SPOFF (Svar På Ofta Förekommande Frågor) i all ära, men jag tror 'Frågor och svar' skulle fungera bättre, då den förkortningen inte är vidare spridd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Eftersom jag vet att många av moderatorerna stör sej på språkliga fel så bestämde jag mej för att skumma igenom anime.se (forumdelen) för att se om jag hittade några stavfel (och liknande). Det gjorde jag.

 

Jag kommer göra en lista av sånt som stod ut, men jag kommer inte att ge förslag på hur dom ska ändras, det lämnar jag, storsint nog, till en kompetent moderator.

 

Men först vill jag påpeka några saker som har med sidan, i stort, att göra.

Välj en stavning av "anime" och håll er konsekvent till denna på hela sidan.

 

Ändra rang-texten, jag menar, "Animé otaku" och "site admin" låter ju knappast som om det kom ur svenska fingrar.

 

Profil-sidan

 

Först och främst måste jag bara kommentera på valet av doldisering:

 

Visa inte om jag är online: ja nej

 

Vad betyder "ja" och vad betyder "nej"? Måste man ha en examen i detektivarbete för att luska ut vad som menas? Formulera om det till någonting som "Visa om jag är online?:"

 

"Ladda upp en avatar från din dator:"

 

Det borde stå "min" för att följa temat av de övriga valen "jag" gör på profil-sidan.

 

Listan som innehåller stavfelen på profil-sidan.

 

"E-post adress:"

 

"Visa alltid min e-post adress:"

 

"höjden får inte vara större än 80 pixlar och filstoleken får inte vara större än 7 KB." (-stolek)

 

Andra stavfel

 

"top tio författare" (hittad i någon rullmeny)

 

Föreningar, konvent och evenemang borde det stå istället för föreningar/konvent och evenemang. (En av kategorierna i forumindexet).

 

"Information och nyheter om svenska Animé föreningar och Anime konvent/evenemang i sverige." (Fixa också så Sverige får stort "S"!)

 

"Var inhandlar jag Animé/Manga merchandise?'"

 

Förövrigt så saknar kommentarerna under kategorierna på forumindex i dom flesta fall punkt.

 

Regelsidan

 

"Vi vill därför meddela dig om att alla inlägg som skrivits på de här forumet uttrycker"

 

"(och din Internet Leverantör blir kontaktad)"

 

"stänga vilka inlägg som helst när som helst"

Personligen skulle jag säga "låsa". (Saknar punkt också)

 

"någon av moderatorerna har missbrukat eller missköt sig så"

 

"du" och "Du"

Ibland är det "du" med stor bokstav, ibland med liten. Var konsekventa.

 

"Även kortfattade svar som 'okej' eller 'jag instämmer' anses som ej relevant"

 

Låter konstigt, skriv "irrelevant".

 

---

 

Det var väl det.

 

Förresten:

 

"Din Inkorg är 22% full" låter på tok för positivt jag skulle föredra den mer realistiska: "Din Inkorg är 22% tom".

 

Tack för mej.

 

Korinthian.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...