Hoppa till innehåll
Anime.se

Rurouni Kenshin.. vilken ordning skall dom ses?


Bumpy
 Share

Rekommenderade inlägg

Som rubriken säger, i vilken ordning "borde" man se de olika Kenshin "delarna". Såg OAV reminiscence (stavning?) 4delar igår. Har även the movie och den andra oav:en. Antar att man ska se den vanliga serien först och filmen sist?

 

Kenshin e tyff btw :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen så spelar det ingen stor roll, huvudsaken är väl att man kollar på 'Seisouhen' (ova2) sist. Om jag inte kommer ihåg helt fel så är det tänkt att man inte behöver kolla på 'Tsuioku Hen' (ova1) förrens strax efter avsnitt 20. Men jag antar att det är lika bra att man kollar på den innan man påbörjar tv-serien då den utspelar sig innan tv-serien. En rad motsägelser :sleep:; I.a.f., jag kollade på 'Ishin Shishi no Requiem' (film) ett par avsnitt efter Kyoto arken (säsong2 om ja inte minns helt fel).

 

hm... detta blev ett fruktansvärt flummigt inlägg :sleep:;;;;

 

note: Ifall någon kan en mer eller mindre 'korrekt' översättning av dessa titlar på svenska så vore jag tacksam ifall ni pm:a mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min "Internet-kompis" sa till mig att såhär borde jag se för att få ut så mycket som möjligt ur den >TV 1-5, sen OVA 1, sen 6-65 - efter det så vet jag inte hur man ska se (1-65 är ju så långt mangan gick). att tillägga, han är strax över 20, har stor kunskap inom anime, så han är ingen idiot :P hehe. själv kan jag inte uttala mig om det eftersom jag inte sett den, men i slutändan är det väl en smaksak (men akta för spoil).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...