Hoppa till innehåll
Anime.se

vad tecknas?


drend
 Share

Rekommenderade inlägg

När det händer mig brukar jag alltid tänka att jag ritar för att det är kul. Iof så får jag nästan alltid svackor pga prestationsångest, så då är det ganska skönt att släppa allt, och komma ihåg varför man ritar från början =)

 

Jes, den där prestationsångesten känner jag igen. ;)

Jag får tänka som du säger, det är ju faktiskt kul att rita och det behöver inte bli episkt varenda gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Är det en bild med svärd i, så brukar det betyda att jag kommer att kommentera svärden ...och peka ut många brister.

...men här, så ser de rätt bra ut. ^__^

(folk brukar förvisso inte göra lika mycket fel, när det är katanor, men ändå)

 

Det finns dock fortfarande brister. Främst deras tsuba eller "parerplåtar" (parering är långt ifrån "parerplåtens"/"parerstångens"/"parerkorsens" främsta syfte. Bland de funktioner som den har, så är parering det sista, och minst viktiga). På svärdet i hans mun, så är dess habaki (biten över bladet, precis efter "parerplåten") för kort. Den borde nog vara ungefär dubbelt så lång. Sen är greppet böjt inåt en bit, i dess sista bit.

Bortom det, så är det inga större problem med svärden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På svärdet i hans mun, så är dess habaki (biten över bladet, precis efter "parerplåten") för kort. Den borde nog vara ungefär dubbelt så lång. Sen är greppet böjt inåt en bit, i dess sista bit.

Bortom det, så är det inga större problem med svärden.

 

Haha, fint med en svärdexpert. Jag är ingen expert på varken rita, svärd eller muskliga män men jag gör så gott jag kan. :)

Det är sant att habiki på riktiga svärd ska vara längre upp på bladet med jag använde en bild från One piece som förlaga och på vissa bilder ser faktiskt svärden ut så. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir alltid lika imponerad av folk som gör så detaljerade blyertsteckningar, har nästan helt slutat rita på papper själv, blivit för bortskämd med lager och att slippa vässa pennan =)

 

Jag blir istället väldigt imponerad av människor som gör digital art. Skulle verkligen vilja lära mig hantera lager och få bilderna att se levande ut. Åh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skaffa en ritplatta, kan ta ett tag att vänja sig, men går oftast snabbare än man tror, och finns massa program man kan använda sig av att rita i. Ju bättre man är på att rita traditionellt desto lättare är det att använda plattor.

 

Tror mitt största problem när jag började rita i datorn var att jag saknade grundkunskaper, typ färglära, skuggning etc. Är förvisso fortfarande ingen höjdare på sådant XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Prinz: Coola bilder, tycker speciellt om dynamiken i den första, skulle dock föreslå att du jobbar lite mer med variation av tjocklek på linjerna.

 

Adephi: Tycker helt klart du ska färglägga den! Vore kul o se resultatet =)

 

Snok3n, snyggt målat, grymt att alla detaljer på kroppen är definierat (ben muskler)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...