Hoppa till innehåll
Anime.se

vad tecknas?


drend
 Share

Rekommenderade inlägg

Prinz: Coola bilder, tycker speciellt om dynamiken i den första, skulle dock föreslå att du jobbar lite mer med variation av tjocklek på linjerna.

 

Adephi: Tycker helt klart du ska färglägga den! Vore kul o se resultatet =)

 

Snok3n, snyggt målat, grymt att alla detaljer på kroppen är definierat (ben muskler)

 

Tackar för feedbacken. Ska prova öva på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Satte mig ner för att sketcha en kvinnlig fantomen men jag fastnade. ( Främst för jag inte fick till ben och rumpa bra >__> ) så det blev en klänning istället. Aja, får se om jag tar vidare den men ni kan få njuta av sketchen iaf! :)
Det ser fortfarande inte så bra ut, från midjan neråt och hakan ser lite skum ut.

I övrigt är det rätt bra, särskilt ansiktet.

Jag gillar vargen, förresten. Mer än kvinnan.

 

Dock måste jag komma med ett klagomål: Hölstret.

Man behöver inte veta något om vapentillbehör, för att inse att det är fel, att låta remmarna gå sådär, och då tänker jag främst på biten som går under bröstet.

Tänk bara på hur det skulle funka, på ens kropp. Det passar inte.

Sådana hölster har generellt sätt remmar som går runt armarna, och kopplar ihop där bak, och inget mer. Enkelt, funktionellt och passande.

Då detta är ett animeforum, så tog jag och googlade rätt på en passande bild med Revy, ur Black Lagoon, för att demonstrera ett vettigt exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, som A-lan säger så är hölstret lite märkligt men nog finns det hölster med en snarlik design, dock så är de utformade så att remmen under går parallellt med vapnet (som bör vara längre ner) istället för att som nu snarare agera brösthållare. Sen så saknar hon fortfarande lite rumpa ;) Ser fram emot att se en mer färdig version.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj vilken respons! Jo jag vet att bilden ser skräp ut, bara ansiktet är halvfärdigt, resten är bara nerkladdat! 

Hölstret kommer försvinna och idéen om en kvinnlig fantom skrotas, kommer ge henne en rumpa och en ordentlig klänning. Jag blir riktigt taggad att göra klart den nu!

 

Förresten vad tror ni om en isfärgad varg? Vit/grå med toner as isblå? Själv tyckte jag det såg fräckt ut men har bara fått negativa kommentarer än så länge... ^^; 

 

Tack för inputen, kommer nog återkomma med en mer färdig bild! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, som A-lan säger så är hölstret lite märkligt men nog finns det hölster med en snarlik design
Problemet är inte att det går en rem precis under brösten.

De verkliga hölster, som du tänker på, har en rem som går horisontellt över mage/bröstkorg området (vilket även är fallet i bilden), som sedan går runt, till samma område på ryggen. Därmed går den runt torson. Det gör den, för att vara mer stabil eller nåt sånt.

Hölstret i bilden, har inte en rem som går runt torson.

Den går under bröstet, för att sedan gå upp till axlarna eller halsen. Det fyller ingen funktion, annat än att göra bäraren mer obekväm.

 

Även proffsiga, kan ofta rita utrustning/kläder/vapen (särskilt vapen!), som är opraktiska och/eller infunktionella, pga okunskap.

(ibland görs saker opraktiska med flit, vilket förstås är en annan femma)

Oj vilken respons! Jo jag vet att bilden ser skräp ut, bara ansiktet är halvfärdigt, resten är bara nerkladdat!

/.../

Själv tyckte jag det såg fräckt ut men har bara fått negativa kommentarer än så länge... ^^;

Nä, vadå?

Det har pekats ut att hon fortfarande inte har en rumpa (det kunde inte döljas, med klänningen), men...

"I övrigt är det rätt bra, särskilt ansiktet." och "Ser fram emot att se en mer färdig version.", tycker jag inte är vidare negativa kommentarer.

Hölstret kommer försvinna
Du skulle annars kunna bara ta bort de flesta av remmarna, så blir det ett okej hölster. Det är rätt lätt att fixa, så du behöver inte ta bort det bara för att det blev fel. Du behöver givetvis inte behålla det heller, förstås.

Jag vill bara inte ha skrämt iväg någon från att ha med ett element i sin teckning.

Förresten vad tror ni om en isfärgad varg? Vit/grå med toner as isblå?
Kan vara intressant. Isfärgad varg och matchande isfärgad klänning, kanske?

Jag är allmänt mest bara intresserad av att du verkar vilja ha kvar vargen. *gillar vargar*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä alltså jag menade att jag mest fått negativ repsons på ideen att ha en blå/isfärgad varg, inte bilden i sig. Förstår att ni inte menar illa och jag har inte tagit illa upp. Jag gillar när jag får respons och uppskattar era kommentarer! :)

 

Jag tog bort hölstret för jag kände för det. Just nu vet jag inte vad temat är direkt, jag målar mest på måfå utan att planera mina bilder direkt. Som det ser ut nu kommer bakgrunden vara en vinternatt med vinterfärger. Här är en liten update! (håller på flytta så lär inte hända något på ett tag nu)

 

Vad tycks?

Bild

sketch___by_chrononyx-d5rf1cq.jpg

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycks?
Lite svårt att bedöma just nu när mittenpartiet bara är en vit färgklump än så länge, gör så att bilden känns osammanhängande. Beroende på hur du binder ihop delarna så kan det bli intressant. Gillar också idén med en isblå varg, förstår inte varför folk ogillar den :/

 

Vad pluggar du egentligen? :ambivalentdrop:
 

Dataspelsgrafik. Serious business.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite svårt att bedöma just nu när mittenpartiet bara är en vit färgklump än så länge, gör så att bilden känns osammanhängande. Beroende på hur du binder ihop delarna så kan det bli intressant. Gillar också idén med en isblå varg, förstår inte varför folk ogillar den :/

 

Jag tycker det ger bilden bättre kontrast! Haha nej skämt åsido så lär den nog bli klar till helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Mm, jag blev väldigt trött på bilden för jag inte kunde rita päls men hon blev färdig iaf
Synd att vargen inte fick sin päls, men aja.

Jag gillar den övre biten av klänningen :)

Kjolen är mindre bra, och skillnaden skär sig lite, men överkroppen är fin.

Håller på med denna, en del kvar att göra:
Den verkar trevligt bisarr :)

Tjejens tår är dock lite knasiga, då de alla går lika långt fram. Sen verkar torson lite väl för... rektangulär. Sen tror jag att händerna nog också vore bra att fixa till lite.

*ser bilderna till höger*

Oooh... Shining Force :) *A-lan approves*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Blev just klar med mitt bidrag till Tales skit tävlingen som Tales Series sidan på Facebook anordnar.

 

skit-smaller.png

 

Om ni gillar den, så rösta jättegärna på mig! Tävlingen hittar ni här: klick

 

Det kan hända att ni måste "gilla" sidan Tales Series för att kunna rösta. Hoppas det inte ställer till det för mycket. Tack på förhand <3

 

(Jag hoppas det är ok att länka till tävlingssidan!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...