Webbanden Skrivet maj 1, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2012 Hej. Jag har en bra story till en manga, men kan inte rita bra nog. Mangan heter "Soul Trade", en värld där själar är bytbara och fler själar gör dig starkare. Huvudpersonens dröm är att vinna "The Soulympic Games", men för att kunna delta behöver han lagkamrater. Som vanligt är det svårare än man tror. Samtidigt upptäcker han hemligheter och korruption som leder till ett pris på hans huvud. Jag är öppen för ändringar i storyn, och det skulle underlätta om man bor i Stockholm (för där bor jag ). Om intresserad, skriv ett meddelande med en mangabild ni har ritat. Kommentera gärna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 1, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2012 Lycka till! Jag har också en historia, och kan visserligen rita, men har inte så mycket tid eller ork till det :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Webbanden Skrivet maj 1, 2012 Författare Anmäl Share Skrivet maj 1, 2012 synd du ritar väldigt bra 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet maj 1, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2012 Du skulle ju kunna skriva en bok. 1 Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 1, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2012 Om du inte hittar någon tecknare tycker jag nog att du skulle kunna rita ut det själv, även om det bara blir streckgubbar. Skulle nog bli en intressant övning om inte annat! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Misho Skrivet maj 1, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 1, 2012 Låter som en bra idé som även skulle kunna tillföra en politisk sida till mangan. Idén reflekterar ju faktiskt samhället idag där man "vinner" genom att sno åt sig andras själar. :P Jag håller även med Saya och Sceleris, en bok eller enkelt ritad manga vore rolig att läsa om du har ork till det. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet maj 2, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2012 Jag menade förresten inte att den enkelritade serien måste visas upp, det kan vara hemligt också. :v Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Moontoon Skrivet maj 2, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2012 synd du ritar väldigt bra Aww tack du :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RainyDay Skrivet maj 2, 2012 Anmäl Share Skrivet maj 2, 2012 En bra sak att göra med, kan vara att teckna de första sidorna med streckgubbar, bara för att få fram ett upplägg på hur du tänkt sidan (antal rutor som du tycker behövs för att få fram det du vill av storyn, vinklar, etc.). Dessa är bra för tecknaren att utgå från när han/hon väl tecknar. Pluss att du ser om manuset du skrivit funkar i serieform etc. Vore kul om du gjorde det, vore jättekul o se hur du tänkt dig de första sidorna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg