Hoppa till innehåll
Anime.se

Sökes tecknare


Webbanden
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej. Jag har en bra story till en manga, men kan inte rita bra nog.

 

Mangan heter "Soul Trade", en värld där själar är bytbara och fler själar gör dig starkare.

Huvudpersonens dröm är att vinna "The Soulympic Games", men för att kunna delta behöver han lagkamrater. Som vanligt är det svårare än man tror. Samtidigt upptäcker han hemligheter och korruption som leder till ett pris på hans huvud.

 

Jag är öppen för ändringar i storyn, och det skulle underlätta om man bor i Stockholm

(för där bor jag :colonthree:).

 

Om intresserad, skriv ett meddelande med en mangabild ni har ritat.

 

 

 

Kommentera gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter som en bra idé som även skulle kunna tillföra en politisk sida till mangan. Idén reflekterar ju faktiskt samhället idag där man "vinner" genom att sno åt sig andras själar. :P

 

Jag håller även med Saya och Sceleris, en bok eller enkelt ritad manga vore rolig att läsa om du har ork till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bra sak att göra med, kan vara att teckna de första sidorna med streckgubbar, bara för att få fram ett upplägg på hur du tänkt sidan (antal rutor som du tycker behövs för att få fram det du vill av storyn, vinklar, etc.). Dessa är bra för tecknaren att utgå från när han/hon väl tecknar. Pluss att du ser om manuset du skrivit funkar i serieform etc.

 

Vore kul om du gjorde det, vore jättekul o se hur du tänkt dig de första sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...