Hoppa till innehåll
Anime.se

Mahou Shoujo Madoka Magica fandub!


Jkchan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej, jag tänkte dra igång en Mahou Shoujo Madoka Magica fandub på svenska, och jag tänkte se om det inte fanns några som var intresserade utav röstskådespeleri här!

 

Här är länken till videon med mer info i;

[media=]http://www.youtube.com/watch?v=NMLEsEbIQX4[/media]

 

Provspelningsrepliker hittar ni i videons beskrivning!

 

Tackar i förhand!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul idé! Vad har du för tillvägagångssätt vad gäller ljudeffekter och bakgrundsmusik? Vad jag undrar är alltså, lägger du ned möda i att återskapa det ljud som spelas under replikerna så att det inte blir tystnad och dålig ljudkvalitet så fort nån pratar? Sen kan jag nog rekommendera att du låter någon korrekturläsa dubbmanuset när du är klar, för att bli av med skrivfel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul idé! Vad har du för tillvägagångssätt vad gäller ljudeffekter och bakgrundsmusik? Vad jag undrar är alltså, lägger du ned möda i att återskapa det ljud som spelas under replikerna så att det inte blir tystnad och dålig ljudkvalitet så fort nån pratar? Sen kan jag nog rekommendera att du låter någon korrekturläsa dubbmanuset när du är klar, för att bli av med skrivfel.

 

Jag tänker behålla så mycket utav de orginella ljudeffekterna som det går, tex, pratar ingen när en dörr öppnas så behålls den ljudeffekten. Jag har det orginella soundtracket, så all musik behålls på precis samma sätt som det var menat (eventuellt blir introt/outrot instrumentalmusik istället för svensköversatt, det får vi se). För ljudeffekter med orginella röster i bakgrunden, såsom tex. fightscener så letar jag rätt på ljudeffekter via internet/redan existerande media och använder det istället. Så likt som möjligt strävar jag efter, i rimlig bemärkelse!

 

Jag tänker inte ha konstant bakgrundsmusik (håller det så nära orginalet som möjligt dvs) men ska använda mig utav ambient bakgrunds "musik" i de flesta av fallen, och i de scener där det verkligen är knäppttyst så förväntar jag mig att röstskådespelarna har någorlunda bra mikrofoner. Det värsta av det vita bruset går att ta bort med redigeringsprogram, om det skulle vara så att röstskådespelarens mikrofon är lite sämre.

 

Hoppas du förstår min förklaring!

 

En rättläsning eller två blir det nog, ja! Jag hade ju väldigt massa slarvfel i provspelningsvideon, så... :) Jag har en kompis som snackar japanska och är riktigt duktig på svenska som hjälper till att rätta mina slarvfel och min översättning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter hur kul som helst! Ska titta igenom och se om det finns något jag kan tänka mig att ge min stämma till.

ps: jag gillade verkligen mlp dubben XD

 

Det uppskattas! Det kommer även fler karaktärer i de senare episoderna, där bland en kille som har en rätt stor biroll, men jag tänkte att jag tar det ett steg i taget ;)

 

Tack så jättemycket, det blir jag riktigt glad av att höra! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...