Hoppa till innehåll
Anime.se

Html funktion


Schiffer
 Share

Rekommenderade inlägg

Har kollar runt bland verktygen i forumet nu men kan inte redigera min inlägg som jag vill ha dem

riktigt. Behöver en html funktion för detta om det skulle vara möjligt att fixa :-)

 

Självklart är det bara ett förslag så ni behöver inte komma med tusen olika anledningar till att en

sådan funktion inte är nödvändig. Är mest jag själv som skulle uppskatta det väldigt mycket då

det finns på flertal andra forum som jag använder mig av.

 

Så om det skulle vara möjligt att fixa skulle jag uppskatta det.

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror man kan öppna för HTML i inlägg, men det låter inte som en bra idé. Dels för sajtsäkerheten, dels för att inlägg helt enkelt inte bör vara för... "unikt stiliserade" – det försvårar läsligheten och den grafiska integrationen.

 

Men det beror förstås på. Vilka HTML-taggar är det du vill ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte fler taggar/funktioner i forumet jag vill ha, utan den fria möjligheten att kunna

utforma mina egna egna inlägg från punkt A till punkt B. Det ger mig större möjligheter

i forumet vilket är grejen till varför jag gillar att redigera/skriva så mycket...

 

Sen hur det ska förvärra läsligheten för medlemmarna i forumet har jag svårt att förstå.

Jag vet att det finns många småbarn som gillar att kladda i forum, men det är ju därför ni har

Moderatorer antar jag.

 

Sen är det inte många som behärskar språket Html + Css, så jag tror inte ni riskerar mycket

när det kommer till detta med (Läsligheten). Utan de få personer som kan språket tror jag

är tillräckligt mogna att hålla sig i skinnet och använda det med sunt förnuft...

 

För att ha en hög standard på forumet tycker jag bara är bra, ,men att ha möjligheten att redigera

sina inlägg efter sina egna ideer är till och med bättre =)

 

Dock så tallar jag utifrån vad jag personligen tycker...

 

 

Obs; detta är bara ett önskemål, om det inte går att lösa/fixa eller att ni har andra anledningar

till att en sådan funktion ej bör installeras här så har jag givetvis ful förståelse för det.

 

 

Min tanke på hur funktionen skulle kunna fungera:

______________________________________________________________________

0LQuD.png

______________________________________________________________________

Men som sagt, det är bara ett önskemål som skulle underlätt oerhört...

 

 

Note, Råkade klicka ner webbläsaren när jag skulle posta så fick skriva om allt, så missade

nog något som jag ville ha sagt.

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad är det som du saknar i skrivande stund? Något specifikt måste det ju vara om du känner att du inte har fulla möjligheter som det är nu. Vi har länkar, bilder, centrering, inskjutning av rader, blockcitat, horisontella linjer, understrykning, genomstryckning, textfärger, typsnitt, storlekar, listor och så vidare... Vi har till och med bakgrundsfärger.

 

Eller är det själva sättet att skriva som du är ovan med? Att du bara föredrar att skriva inlägg med HTML även om du inte använder några funktioner som inte återfinns här? (Om det bara är att du gillar att knacka kod så finns det en kodvy: tryck på ikonen på översta ikonraden i editorn, längst till vänster.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väll lite både och måste jag säga. Men det är ändå mer frihet via html hur man än vrider eller

vänder på det. Hur många funktioner ni än lägger till så kan man ju fixa det via html...

 

Jag gillar sidan och jag ser att ni har många funktioner att välja mellan, bara detta som jag tråkigt nog

måste påpeka att ni saknar. Så min fråga lyder... Går det att fixa detta?

Vore i vilket fall riktigt grymt bra om ni kunde göra det ^_^

 

(Du ser på bilden i mitt övre inlägg hur det var menat att jag ville ha det.)

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vi vill inte erbjuda total frihet. Vi vill erbjuda en kontrollerad miljö för människor att prata om japanrelaterat stoff, och då finns det ingen nytta i att till exempel kunna bädda in Java-applets eller iframe-sidor, eller i CSS sätta blinkande text med streckade konturer. Tvärtom ökar bara risken för sessionskapning och layoutstörningar. (Visst har vi moderatorer, men det kan ändå ta en stund innan nån av oss hinner se problemen ­– om vi ser det över huvud taget; det kan ju göras diskret.)

 

 

Har du något praktiskt exempel? Om inte så misstänker jag att det inte behövs någon HTML-inmatning. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej då har jag fått svar på min fråga ^^ Som sagt så var det bara ett önskemål om vad jag tyckte ni saknade på

sidan och vad som kunde förbättras. Sen har vi alla olika åsikter om saker och ting. Smaken är som baken =)

Men det är inte upp till mig att avgöra det.

 

Jag får helt enkelt överleve med att det förbli som det är, och försöka se positivt utöver det negativa...

Men jag tackar så hemskt mycket för de snabba svaren jag fick av dig ändå!

 

Mvh Shiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...