Hoppa till innehåll
Anime.se

Silverskeden blir animé i sommar (Noitamina)


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Säkert en urgammal nyhet, eftersom jag fick den från bältet på serieböckerna. Det som var nytt för mig var inte att den ska animeras, utan att den börja i juli.

 

Noitamina verkar inte kasta in handduken än, utan serverar Silverskeden (Gin no saji) av Hiromu Arakawa (Stålalkemisten). Den börjar i juli på Fuji TV.

 

Silverskeden har sålt utav bara helskotta, och var uppe i en miljon per bok redan efter bok 4. Nu är den på bok 7. Exakt varför den slår är mig lite okänt; det är en vanlig halvkomedi om ett jordbruksgymnasium på Hokkaido. Huvudpersonen Hachiman har mer eller mindre flytt från sina föräldrar och studiepressen som han inte klarade av och sökte med flit in på ett jordbruksgymnasium med internat, och tja, det klassiska, han möter en helt ny skolgång med att mjölka kossor, slakta svin och gå upp snortidigt på morgnarna för att rykta hästarna.

 

Men Arakawa överträffar sig själv i att berätta och serien är precis hur jäkla bra som helst, så det är inte konstigt att den blir animé. Det är heller inte så konstigt att den (enligt vad jag har hört glunkas; inga siffror alltså) inte har sålt så bra i andra länder. Om Sverige vore ett serieläsande land skulle den slå utan bara fan här, den passar nog nordeuropa bättre, kanske för att man känner igen sig.

 

Jag är dock lite orolig över att den blir animé så fort. Bok 8 kommer att vara ute lagom till att animén börjar, och då får de banne mig hålla sig till 13 avsnitt, annars blir det illa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ens 13 avsnitt -- Noitamina-serierna går ju oftast på bara 11!

 

Tror animeversionen utannonserades kring nyår, fast det var ju bara en tidsfråga, förstås. Det blir nog prima anime, jag har fullt förtroende för animationsstudio A-1. Allt jag hoppas och ber för vid det här laget är bara att Ai Kayano ska göra Mikages röst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...