Hoppa till innehåll
Anime.se

Variation/Tolkning på en text?


Akane-chan
 Share

Rekommenderade inlägg

Hey allihopa^^

Nu är det så att jag är väldigt 'skapande' dvs jag älskar att göra berättelser, manga, animationer etc. Anyways, jag har gjort små berättelser och gjort dem till manga(dock avslutar jag aldrig dem, är värdelös på one-shots.. :rolleyes: )

 

Sååå det jag undrar(hur jag nu ska uttrycka detta) vet ni om det finns nån som är villig att låta tecknare göra en variation eller en egen tolkning(som manga eller bild) av den personens text? (Om ni nu fattade detta är det ett mirakel..)

Som sagt gör jag massa egna texter men det känns som det blir för enformigt. Och får jag nån annans 'manus' eller 'ideer' att gå efter, måste jag tvinga mig själv att inte hoppa över svåra bilder, inte skippa bakgrunder eller liknande på bilder, därför att jag vill göra så bra jobb som möjligt och göra den personen som skrivit texten nöjd!C: *phew*

 

If you come across anyone, please note me!C:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sååå det jag undrar(hur jag nu ska uttrycka detta) vet ni om det finns nån som är villig att låta tecknare göra en variation eller en egen tolkning(som manga eller bild) av den personens text? (Om ni nu fattade detta är det ett mirakel..)

"Jag vill teckna någon annans berättelse. Har ni eller någon ni känner en berättelse som ni vill att jag ska teckna?" ...typ?

 

Någon intresserad borde det finnas. Det är ju ofta man ser motsatsen, någon som säger "jag har en berättelse jag vill att någon annan ska teckna".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle säga så här att det finns massor av idéer från vanliga böcker.

 

Rent generellt skulle jag rekommendera dig att först arbeta med att göra klart berättelser som du gjort. Att göra KLART något brukar ofta vara lärorikt. Jag minns at Baron Yoshimoto sa "Du har inte gjort någonting av serien förrän du skriver 'SLUT' på sista sidan och allt är klart. DÅ har du gjort en serie. Allt annat är bara försök." Det är lite väl extremt, men det ligger något i det han sa. Och han har tecknat serier i 40 år, så något borde han veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Jag vill teckna någon annans berättelse. Har ni eller någon ni känner en berättelse som ni vill att jag ska teckna?" ...typ?

 

Någon intresserad borde det finnas. Det är ju ofta man ser motsatsen, någon som säger "jag har en berättelse jag vill att någon annan ska teckna".

Ja, det har du rätt i:3 Får försöka söka på forum. Brukar söka på DeviantArt eller iallafall sidor med folk från hela världen, där det kanske finns mer att välja ifrån^^ Men många vill ha proffs, eller liknande, och jag vill mer försöka för att se hur det går när jag har någon annans material att arbeta med^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle säga så här att det finns massor av idéer från vanliga böcker.

 

Rent generellt skulle jag rekommendera dig att först arbeta med att göra klart berättelser som du gjort. Att göra KLART något brukar ofta vara lärorikt. Jag minns at Baron Yoshimoto sa "Du har inte gjort någonting av serien förrän du skriver 'SLUT' på sista sidan och allt är klart. DÅ har du gjort en serie. Allt annat är bara försök." Det är lite väl extremt, men det ligger något i det han sa. Och han har tecknat serier i 40 år, så något borde han veta.

Det ligger verkligen något i det^^ Jag har dock lite lättare att sätta slut på det jag tecknat, men mina 'manus' eller 'storylines' brukar det inte gå så bra för. Men det var en bra ide, tack så jättemycket för ideen med böckerna också^^ Då har jag dessutom lite mer att arbeta med och ingen förväntar sig nåt från det, vilket kan vara bra innan jag lärt mig dethär med att teckna^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...