Hoppa till innehåll
Anime.se

Full Moon Wo Sagashite - hur många har sett den?


KuMo
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är ett stooooort Arina Tanemura fan med typ 100 utskrivna plancher från hennes serier på mina väggar, samlar på hennes japanska mangor, prenemurerar på Ribon för att läsa hennes nyaste serier, mål i livet är att kunna rita som henne, svimmade när jag hörde att hennes serier ska komma på svenska etc... men det verkar inte som att många i sverige känner till Arina Tanemura och hennes animes Full Moon Wo Sagashite, Kamikaze Kaitou Jeanne, och Time Stranger Kyoko ovan.... har någon sett nån av dem och vad tycker ni?

eller har nån läst hennes mangor Ion, kanshaku dama no yuutsu, kamikaze kaitou jeanne, time stranger kyoko, ginyu meika, full moon wo sagashite eller hennes nyaste Shinshi Doumei Cross (The gentlemen alliance cross)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har bara sett Full Moon wo Sagashite och den gillade jag verkligen.

 

Lustigt nog tänkte jag kolla efter Time Stranger Kyoko efter att ha sett bilder från den på Östasiatiska Museets Mangautställning. På dig låter det också som att det är en serie du kan rekommendera ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag tokgillar hennes teckningsstil. Jag såg lite ur Letandet efter Fullmånen och den verkade OK (resultatet om man tar urbra teckningsstil och subtraherar ursugig röstskådis till huvudpersonen). Däremot såg jag först Time Stranger Kyoko på Östasiatiska muséet och blev tokförälskad i tecknarstilen! Det måste vara en bra manga, om inte det är den hur snygg som hellst! Här ska tjackas manga när den kommer ut!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

argh jag vill också till östasiatiska museet, men det är lite långt till sthlm... visade de nåt om time stranger kyoko där? var det för att den ska komma ut på svenska?

och Patrik B, Myco är perfekt till Mitsuki's röst *hjärta*

visste ni att Arina Tanemura sa att hon tyckte ryouhei kimura inte passade som eichis röst först... men nu i efterhand tycker hon att han är helt perfekt. det skrev hon i en full moon speical som är med i årets vår-ribon bikkuri och nu även i fmws vol 7 ^^

 

Wakaouji, Meroko och Mitsukis röster är även med i den nya animen Get Ride! AMDriver (som jag tycker verkar asdålig... ) enligt animenfo.com. kul att de får jobba ihop igen!

 

på tal om ingenting, har ni sett att hanazakari no kimitachi e vol 1 på engelska kommit ut? ^___^ *ska köpa*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KuMo-san: Jo på stasiatiska Muséet finns Arina Tanemuras ORIGINAL till Time Stranger Kyoko uppvisade. Det var en riktig fröjd att se. Man kunde se allt från Tip-Ex och hur rastrerna var pågnuggade. Vad kan man säga mer än att det var GULD? Fick med mig en planch efterråt också med en ursnygg bild från TSK, samma motiv som satt uppsatt på origialväggen. Nu måste jag läsa den mangan, punkt! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

argh jag vill också till östasiatiska museet, men det är lite långt till sthlm... visade de nåt om time stranger kyoko där? var det för att den ska komma ut på svenska?

 

De visade några bilder och lite text om den i Shoujo-hörnan, som dessvärre inte var fullt så populär som shounen-hörnan =(

 

Edit: Här har vi en bra bild...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KuMo-san: Jo på stasiatiska Muséet finns Arina Tanemuras ORIGINAL till Time Stranger Kyoko uppvisade. Det var en riktig fröjd att se. Man kunde se allt från Tip-Ex och hur rastrerna var pågnuggade. Vad kan man säga mer än att det var GULD? Fick med mig en planch efterråt också med en ursnygg bild från TSK, samma motiv som satt uppsatt på origialväggen. Nu måste jag läsa den mangan, punkt! ^^

 

........................ jag är så avundsjuk................................ åh herregud.................................................................hur länge håller dedär på eller har de redan slutat, allt med östasiatiska museet? om det fortfarande håller på, känner nån för att ha en inneboende hos sig i nån dag?.... åh nej nu kommer jag inte kunna sova för att jag är så avundsjuk.....

och teron, skitbra bild, fint med himechan no ribon brevid XD men var där alltså ett orginal papper med hennes papper som hon faktiskt ritade serien på? alltså orginalet, beställt från henne själv från japan?!?! var där hennes handstil i pratbubblorna!!?!??!?!?!???! kunde man alltså stå och typ PILLA AV SCREENTONEN om man ville det!??!?!?!?!?!??!?!? ......... detta är inte bra för mitt hjärta.... åh, helt seriöst, om det fortfarande pågår, kan någon fota arinaväggen väldigt noga åt mig, om inte nån redan har bilder på det? T_T

 

edit 10 min senare: jag gråter... och det är inte för att jag suttit och stirrat i 10 min på samma bild.... T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KuMo-san: Jo på stasiatiska Muséet finns Arina Tanemuras ORIGINAL till Time Stranger Kyoko uppvisade. Det var en riktig fröjd att se. Man kunde se allt från Tip-Ex och hur rastrerna var pågnuggade. Vad kan man säga mer än att det var GULD? Fick med mig en planch efterråt också med en ursnygg bild från TSK, samma motiv som satt uppsatt på origialväggen. Nu måste jag läsa den mangan, punkt! ^^

 

........................ jag är så avundsjuk................................ åh herregud.................................................................hur länge håller dedär på eller har de redan slutat, allt med östasiatiska museet? om det fortfarande håller på, känner nån för att ha en inneboende hos sig i nån dag?.... åh nej nu kommer jag inte kunna sova för att jag är så avundsjuk.....

och teron, skitbra bild, fint med himechan no ribon brevid XD men var där alltså ett orginal papper med hennes papper som hon faktiskt ritade serien på? alltså orginalet, beställt från henne själv från japan?!?! var där hennes handstil i pratbubblorna!!?!??!?!?!???! kunde man alltså stå och typ PILLA AV SCREENTONEN om man ville det!??!?!?!?!?!??!?!? ......... detta är inte bra för mitt hjärta.... åh, helt seriöst, om det fortfarande pågår, kan någon fota arinaväggen väldigt noga åt mig, om inte nån redan har bilder på det? T_T

 

edit 10 min senare: jag gråter... och det är inte för att jag suttit och stirrat i 10 min på samma bild.... T_T

 

Det pågår fram till Januari någon gång om jag inte minns fel.

 

Kommer nog själv besöka det minst en gång till iaf, förhoppningsvis är det något mindre folk då. Just de bilderna kollade jag inte på, men på ett par andra var det skrivet på papprena under med blyerts och sedan verkade orden (datorskrivna då) varit klistrade på. Det skulle mao inte förvåna mig om det var original.

 

Bilden är f.ö. inte min, det är Gemnas förtjänst att vi får dem. Han har flera bilder, de ligger i samma katalog som bilden jag länkade till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

åh herregud jag måste upp till stockholm T_T nån som känner för att ta reda på om det är orginal så jag inte åker upp i "onödan"? *___*

 

och kan nån i stockholm låna mig en liten hörna (behöver bara 1 kvadratmeter, kan sitta upp och sova) över en helg eller nån dag på höstlovet? ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teron-kun och KuMo-san: Ang. den där bilden så är det inte originalen utan mer ett plakat uppsatt för att visa upp serien lite lätt. Någon som fick en bra bild på originalen? Snubben som tillber/dyrkar Time Stranger Kyoko på bilden är fö. jag själv ^^

 

http://uppsalakai.org/genma/bilder/osta ... 904_07.jpg

Här är den chockrosa Shôjohörnan invaderad av Mangakai som inte kunde tillåta att den stod tom en sekund ens. Och vad står inte jag och läser om inte Time Stranger Kyoko ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

........................ jag är så avundsjuk................................ åh herregud.................................................................hur länge håller dedär på eller har de redan slutat, allt med östasiatiska museet?

 

Det håller på till Januari. Sen är sannolikheten stor för att utställningen flyttar på sig till andra städer, men huruvida originalen hänger med är upp till Shueisha.

 

om det fortfarande håller på, känner nån för att ha en inneboende hos sig i nån dag?

 

Välkommen till magister Katt! Men du vet, att om du inte gör som jag säger.... SÅ MÅSTE DU GIFTA DIG MED MIG!

 

men var där alltså ett orginal papper med hennes papper som hon faktiskt ritade serien på? alltså orginalet, beställt från henne själv från japan?!?! var där hennes handstil i pratbubblorna!!?!??!?!?!???! kunde man alltså stå och typ PILLA AV SCREENTONEN om man ville det!??!?!?!?!?!??!?!?

 

De är uppfästa bakom plexiglas, dummer! De där originalen är värda en massa pengar, och Shueisha skulle bli skitförbannade om det så hamnade en fläck på dem. När vi hanterade dem var vi tvungna att ha handskar.

 

Texten i pratbubblorna är datorutskrifter som de klistrat dit. Men visst finns Tanemuras handstil på originalen; i alla handtextade bubblor.

 

och Patrik B, Myco är perfekt till Mitsuki's röst *hjärta*

 

Ursäkta om jag låter negativ, men tyvärr måste jag hålla med Patrik. Jag klarade knappt av att se på animén alls på grund av huvudrollsinnehavaren. Men alla har väl sin smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teron-kun och KuMo-san: Ang. den där bilden så är det inte originalen utan mer ett plakat uppsatt för att visa upp serien lite lätt. Någon som fick en bra bild på originalen? Snubben som tillber/dyrkar Time Stranger Kyoko på bilden är fö. jag själv ^^

 

http://uppsalakai.org/genma/bilder/osta ... 904_07.jpg

Här är den chockrosa Shôjohörnan invaderad av Mangakai som inte kunde tillåta att den stod tom en sekund ens. Och vad står inte jag och läser om inte Time Stranger Kyoko ^^

 

Jag menade aldrig att just det på bilden skulle vara original. De som var original satt väl på väggen på andra sidan trappan om jag inte minns fel. Dock hittade jag inga bilder där man såg dem.

 

Ang Mitsukis röst så får jag lov att säga att jag tyckte den var bedrövlig ibörjan men vande mig riktigt snabbt, så det är väl 2-2 nu eller nått, eller kanske 1,75-2 ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*gör snabbt som neko-sensei vill att jag ska göra* >:(

men seriöst jag behöver nånstans att bo T_T

 

har de någon hemsida, östasiatiska museet? måste se till så jag får se orginalet

synd att jag inte kan pilla av screentonen dock. hade köpt en bit av screentonen för (max) 2000 kr O_O om man kunnat.... men fatta vad jag ska fota.... åh herregud....

 

jag såg animen före mangan så jag har aldrig tyckt illa om nåns röster. älskar izumis röst men stör mig på att det är samma som shinji (evangelion) och sailor uranus (tror ni kan gissa från vilken serie hon är ifrån :P) samt yukimura (samurai deeper kyo) m.fl.

 

edit: detta tänkte jag precis när jag låg och låtsas sov medans jag väntade på att mina päron skulle somna (annars hör de mig skriva på tangentbordet): jag vill se den jag vill se den jag vill se orginalet av arina tanemura jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den kan inte nån fota den åt mig jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den fan vad jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den jag vill se den dammit jag är ett freak men jag vill ändå se den ....... >.< tack för sidan btw

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

stör mig på att det är samma som shinji (evangelion) och sailor uranus (tror ni kan gissa från vilken serie hon är ifrån :P) samt yukimura (samurai deeper kyo) m.fl.

UÄ? Är Megumi Ogata med i Sökandet efter den fullmåne som flytt? JÖSSES! Då är det ju riktigt goa grejer. Varför kunde hon inte gjort rösten till Mitsuki - om någon kan sjunga (och skrika i 18-sekunders intervaller) är det HON!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

stör mig på att det är samma som shinji (evangelion) och sailor uranus (tror ni kan gissa från vilken serie hon är ifrån :P) samt yukimura (samurai deeper kyo) m.fl.

UÄ? Är Megumi Ogata med i Sökandet efter den fullmåne som flytt? JÖSSES! Då är det ju riktigt goa grejer. Varför kunde hon inte gjort rösten till Mitsuki - om någon kan sjunga (och skrika i 18-sekunders intervaller) är det HON!

 

seriöst tänk dig mitsuki med ogatas röst O_O hon har ju rättså djup och lite mörk röst, och det har abosolut inte mitsuki.. menar mitsuki lär ju inte kommit in i puberteten ordentligt än, hon har väl typ fortfarande sin barnröst om man tänker realistiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*gör snabbt som neko-sensei vill att jag ska göra* >:(

men seriöst jag behöver nånstans att bo T_T

 

Sänd han ett privat medelande, jag är säker på att han menar allvar och han bitts vad jag vet inte även om han skriker som en tok när han får spö i diverse TV-spel. ^^

 

Skulle erbjuda själv men du skulle svimma så fort man öppnade dörren (nej det luktar inte). Skulle du inte svimma då så skulle du nog göra det när du klättrat över arkadkabinetten i hallen för att se vardagsrummet. Det ÄR inte bra att bo själv om man inte är ordningssam av sig. ^^;;

 

synd att jag inte kan pilla av screentonen dock. hade köpt en bit av screentonen för (max) 2000 kr O_O om man kunnat.... men fatta vad jag ska fota.... åh herregud....

 

Men herregud din vandal, så gör man bara inte. Speciellt inte när de bara är utlånade till musét. Smart drag av dem att använda plexiglas ^^;;

 

ändring: lite stavning & dyl.

 

 

Ior som hellre skulle vilja stjäla en av de där orginalen än typ skriket (samt röjja i lägenheten).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KuMo: Megumi Ogata har två vitt skilda röstlägen. Det ena är Shinji-läget och det man känner igen henne på. Sedan har hon en HELT annan mycket ljusare röst som hon bland annat använder i en mask av glas OAVn samt Magisk krigare Stråljord. Den sistnämnde skulle passa perfa till Mitsuki.

 

Ior: Jasså det är DU som är Ior. Värsta arbetet att reda ut vem som är vem mellan Zmanga och Anime.se. Hur känner jag igen dig kan man undra. Jo- det finns bara en jag känner som har arkadkabinetter i sin hall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, fast jag har strippat det som står i hallen på allt värefullt och väntar bara på att någon snäll person med bil skall hjälpa mig till tippen med resterna. Iofs vet jag inte varför jag sparar på myntinkast som går på lire för. ^^;;

 

Ior som ännu en gång svär över euron, måste skaffa nya myntinkast om det går igenom här. >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KuMo: Megumi Ogata har två vitt skilda röstlägen. Det ena är Shinji-läget och det man känner igen henne på. Sedan har hon en HELT annan mycket ljusare röst som hon bland annat använder i en mask av glas OAVn samt Magisk krigare Stråljord. Den sistnämnde skulle passa perfa till Mitsuki.

 

jasså? hm.. *kollar upp magic knight rayearth på animenfo* DU SKOJAR?! är hon emeraude?! jag tar tillbaka allt jag sagt. myco, släng dig i väggen :D nejmen myco borde satsa på changin' my life istället för att vara seiyuu... hon är seiyuu i en ny anime nu också T_T det kanske jag sagt <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg serien, hatade början, älskade mitten (när Mitsuki åker till USA) och avskydde slutet som pesten. Tänker dock läsa mangan, den verkar bättre och inte lika utdragen.

 

Måste erkänna att Izumi (tack vare Ogata) var den som fick mig att fortsätta serien. Och så Mitsukis godbit till doktor. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*gör snabbt som neko-sensei vill att jag ska göra* >:(

 

Äsch! Men lider du akut sovplatsbrist för att sova över någon natt i Stockholm lovar jag att inte bitas. Å andra sidan finns det nog andra som inte heller bits.

 

men fatta vad jag ska fota.... åh herregud....

 

Ledsen, men tvärt emot vad man skulle kunna tro så får man faktiskt inte fota inne i museet.

 

jag vill se orginalet av arina tanemura

 

OriginaleT? Säg originaleN. Det är två färgoriginal och säkert fyra eller fem svartvita original. Alla kommer dock från Tidskonstingen Kyoko.

 

Jag tragglade mig faktiskt igen hela Fullmåne. Det jag levde på var husan Tanaka. Det är ju för farao Mayumi Akado, som spelar svartluvan Yakko i Rödluvan Chacha. Går det att göra annat än svimma av lycka? Resten av rösterna var ju helt OK.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...