Hoppa till innehåll
Anime.se

Stockholm Otakus


Rekommenderade inlägg

Hej, idag var jag och kollade till Mangakai. Människorna var trevliga, fast deras grupp/cirkel var inte det jag hade tänkt mig. Efter ha kollat lite på internet lite så hittade jag inte något riktigt i min smak. Så jag tänkte skapa en grupp själv. 

 

 Gruppen är inte riktigt en förening, min bild av gruppen är att vi bildar en vänskap, möts upp någonstans i Stockholm då och då, snackar om anime, går på konvent, och cosplay:ar tillsammans. (Cosplay är inte ett måste) 

 

Detta är just nu bara en kul idé skulle vara underbart om det kunde bli av. 

Att ha en liknande grupp i andra städer skulle vara kul, då man kan mötas på konvent och liknande. 

 

Hoppas att min svenska var tydlig nog för att få er att förstå vad jag menade. 

Uppdatering från 04/11-14: Gruppen är halvt igång igen, inga riktiga planer so far, men hör gärna av er ifall intresse skulle uppstå!
Facebook länk: https://www.facebook.com/groups/1502286909993982/
Min skype: Gabbizh

 

// Gabo

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tokyo Style på Lördag i Kultur huset i Vallentuna, vet inte allt som händer där, men Japanskt Café och Någon form av loppis och marknad för Japanska saker ska finnas där under dagen.

http://www.vallentuna.se/sv/Uppleva-och-gora/evenemang/Alla/Mangakonvent/ 

Vet inte om jag kommer vara där.. Har ont om pengar....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Hej, idag var jag och kollade till Mangakai. Människorna var trevliga, fast deras grupp/cirkel var inte det jag hade tänkt mig. Efter ha kollat lite på internet lite så hittade jag inte något riktigt i min smak. Så jag tänkte skapa en grupp själv. 

 

 Gruppen är inte riktigt en förening, min bild av gruppen är att vi bildar en vänskap, möts upp någonstans i Stockholm då och då, snackar om anime, går på konvent, och cosplay:ar tillsammans. (Cosplay är inte ett måste) 

 

Detta är just nu bara en kul idé skulle vara underbart om det kunde bli av. 

Att ha en liknande grupp i andra städer skulle vara kul, då man kan mötas på konvent och liknande. 

 

Hoppas att min svenska var tydlig nog för att få er att förstå vad jag menade. 

Uppdatering från 14/5-14: Gruppen är igång, Vi har planerat att gå på 2 konvent tillsammans just nu, då med 2 olika grupp cosplays. Aktiviteter vi håller på med just nu: Skype, och lite gaming för att lära känna varann.

Just nu har vi 6 medlemmar i gruppen, 

Facebook länk: https://www.facebook.com/groups/1502286909993982/

Min skype: Gabbizh

 

// Gabo

 

Så, har skickat en invite request. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill be om ursäkt för att jag inte hållet tråden uppdaterad. 

 

Gruppen är i princip för tillfället död, och jag skyller helt på "ledarskapet" (aka me). Det var lite svårt för en pojke på 16 bast att balansera anime nötande, vänner, tjej, skola, jobb och träning.  Jag skall nog försöka igen nu då man varken har tjej, jobb eller mycket i skolan. 

 

//Gabo den halv döde

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...