Hoppa till innehåll
Anime.se

Hoshi
 Share

Rekommenderade inlägg

12

Spoiler
Vad var det som var OOC med Slaine i slutet? Att han räddade greven? Att han sköt Inaho? Jag köper faktiskt bådadera. Han försvarade greven för att även om han avskyr grevens förräderi så verkar han ha kommit på hans sida en aning. Greven har en sorts heder, för att han räddade Slaine för att Slaines far räddade honom, och han kanske sympatiserar med greven som till del gör det för sin döda fästmö, och greven lät Slaine välja vad han själv ville göra.

 

Jag förstår att han sköt Inaho: 1) han levde för henne, och hon blev just mördad, så han är nog inte i ett förlåtande sinnesläge. 2) Senaste gången som Slaine var nära prinsessan så blev han onödigt nedskjuten av Inaho. 3) Inaho, som verkade vilja dö (uppkäftig), drog sitt vapen mot honom. Varför skulle han inte ha skjutit?

 

Det är ju inte så att det var han som sköt prinsessan. ( '3')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uguu jag vill också kunna göra sånna där knappar men förstår mig inte på alla konstiga titlar :<

 

 

Jag gillar absolut sättet du ser det på eftersom jag älskar Slaine, men samtidigt så gillar jag inte att se honom ur så att säga sina sinnes fulla bruk, och jag vet dessutom att om prinsessan fortfarande lever (vilket hon troligtvis gör) så kommer hon aldrig-aldrig förlåta honom och jag shippar dem extremt mycket... UGUU, shipping problems är alltid i vägen. Men jag kan hålla med dig, absolut!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åååååååååh, jag var själv inne i de tankarna, men nöten knäcktes på Twitter!

 

Spoiler inför säsong 2!?

Spoiler
  • Slaine kunde aktivera Aldnoah. Så vi vet att något mysko är på gång. Jag antog att han fick någon slags kraft av prinsessan när hon räddade hans liv fem år tidigare. Så långt tänkte jag.
  • Slaine och prinsessan "hånglade" då. Vem har också "hånglat"? Inaho och prinsessan när han gjorde mun-mot-mun-metoden.
  • Prinsessan hade inte en dubbelgångare när konvojen sprängdes i första avsnittet – hon är odödlig.
  • Och det är Inaho också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade de första två-tre avsnitten, sen försvann tempot helt och oj vad slutet föll platt i mina ögon.

 

Avsnitt 12

Om Sessan och Inaho kommer återupplivas med Aldnoah-trolleri är deras död bara tomt effektsökeri. Dör de verkligen så ser jag ingen poäng alls med slutet. Möjligen "krig är inget vidare", och i så fall har författarna åtminstone slagit in en öppen dörr på ett spektakulärt vis.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, Gen Urobuchi har visst uttalat sig om slutet.

 

Avsnitt 12

Spoiler
Via Yaraon: "Skyll inte på mig för slutet på Aldnoah!"

 

Fast jag är för dålig på japanska för att förstå entydigt vad "最初 に 持っていった 原案 では イナホ と 姫 は 恋仲 に なり 姫 が スレイン に 連れ去られて 1話 が 終わる 話だった" betyder. Något om hur den ursprungliga planen var att Slaine skulle föra bort prinsessan när hennes och Inahos kärlek just börjat... men "1話が終わる話だった" läser jag som "(ursprungliga) avsnitt 1 slutade så", vilket ju är knasigt, det borde väl ha varit så sista avsnittet (på första säsongen) skulle ha slutat i första utkastet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åååååååååh, jag var själv inne i de tankarna, men nöten knäcktes på Twitter!

 

Spoiler inför säsong 2!?

  • Slaine kunde aktivera Aldnoah. Så vi vet att något mysko är på gång. Jag antog att han fick någon slags kraft av prinsessan när hon räddade hans liv fem år tidigare. Så långt tänkte jag.
  • Slaine och prinsessan "hånglade" då. Vem har också "hånglat"? Inaho och prinsessan när han gjorde mun-mot-mun-metoden.
  • Prinsessan hade inte en dubbelgångare när konvojen sprängdes i första avsnittet – hon är odödlig.
  • Och det är Inaho också.

 

VÄNTA VA?

Är detta bekräftat? o_o

Uguuuuuuuuuuuuuuu nu blev det ännu mer invecklat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är spekulationer. Men det känns ganska troligt.

 

Jag tror bara mer och mer på det xD

Men i sådana fall skulle ju Edelrittuo vara med på det, eller hur? Eftersom det var hon som sa att det använde en dubbelgångare för att Asseylum var sjuk~

 

Alltså slutet gjorde mig så himla besviken, nu känns det mer eller mindre bekräftat att det här bara var ännu en kliché. Inaho, utan några ansiktsuttryck whatsoever, träffar Asseylum som får känslor för honom för att han är så cool och Slaine blir lämnad utanför (sedan måste man ju göra sig av med honom på något sätt, sett Frozen?). Jag kunde nästan förvänta mig det men ibland fick jag en inblick av hur den hade varit om den inte varit så, alltså att Inaho hade kämpat för sin egen sak och att Slaine och Asseylum kunde ha någon slags sammankoppling trots sina tolv avsnitt isär men LOL nope.

 

Förlåt för att jag behandlar alla serier som kärleksdraman men det är sån jag är xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Andra säsongen

... kommer troligtvis bara ha Slaine och Asseylum i huvudrollerna? (Jag har sett en del ny official art och dessa två regerar) Det känns som att någonting kommer gå fruktansvärt fel, men jag kan inte låta bli att shippelishippa~ ;w;
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Andra säsongen

Spoiler
... kommer troligtvis bara ha Slaine och Asseylum i huvudrollerna? (Jag har sett en del ny official art och dessa två regerar) Det känns som att någonting kommer gå fruktansvärt fel, men jag kan inte låta bli att shippelishippa~ ;w;

Aldnoah 2: Zero Harder

Spoiler
Äsch, ingen fara, Inaho kommer säkert tillbaka.  :wink: Producenterna tänker nog bara att de är helt smarta och nyskapande som drog dödsskjutningen i slutet på första serien, och tänker försöka överraska allihopa i tvåan.

 

Ärligt talat hoppas jag att Inaho kommer tillbaka. Endast om han kommer tillbaka har de chansen att göra honom till en riktig karaktär!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aldnoah 2: Zero Harder

Äsch, ingen fara, Inaho kommer säkert tillbaka.  :wink: Producenterna tänker nog bara att de är helt smarta och nyskapande som drog dödsskjutningen i slutet på första serien, och tänker försöka överraska allihopa i tvåan.

 

Ärligt talat hoppas jag att Inaho kommer tillbaka. Endast om han kommer tillbaka har de chansen att göra honom till en riktig karaktär!

 

Jag vet inte jag, själv tycker jag att det räcker med att Hime har låtsasdött tre gånger. Inaho borde stanna i graven xD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inahos barndom

Enligt ett antal källor ska det stå i någon roman om hur Inaho och Yuki bodde på barnhem som ungar, där Inaho skulle ha blivit mobbad.
Efter ett tag sa det väl snap eller nåt, för Inaho grävde en fälla där ungarna föll ner och sen kastade han stenar på dem.

 

1417405101180.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det lät okaraktäristiskt osofistikerat. Är du säker på att han inte styrde upp det så att (1) mobbarna råkade kasta sten på sig själva, och (2) sedan fick skulden för det?

 

Jag bara framför det jag har hört, självklart håller jag med dig men då vore det konstigt att alla har sagt samma sak o-o

Men men, allt man hör på internet ska man ta med en nypa salt~

/Däremot skulle jag inte bli förvånad om det är därför han är som han är/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skämtade förstås bara, men apropå Inahos barndom så hade det inte överraskat mig om...

Spoiler
...de avslöjade att han egentligen var utomjording eller medicinskt experiment, eller varför inte en robot. För han är ju (1) omänskligt känslolös, och (2) omänskligt beräknande. DET är något som serien måste förklara för mig för att jag ska köpa karaktären. De måste väl ha tänkt göra NÅGOT med hans omänsklighet...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Avsnitt 13

Kan inte påstå att man blir speciellt förvånad att de båda överlevde. Det som är lite roligt är att Inaho visade lite känslor i slutet trots att han verkar vara en hybrid nu. Hela uppläget att Inaho kommer tillbaka och räddar dom var riktigt blekt och förutsägbart tyvärr. 

 

Att sessan är i koma känns också sisådär spännande, jag vet inte riktigt vad som hade kunnat gjorts bättre, men detta var faktiskt lite väl förutsägbart faktiskt. Är som att de börjar om på noll. Att Inaho skulle vara den ända som inte tror på att det är den riktiga sessan är också rätt löjligt. Får se var serien tar sig.

 

Jag tyckte första säsong var rätt så underhållande trotts sina brister så som Inahos oförklariga karaktär som nästan saknar alla slags känslor och är så taktiskt kunnig att han briljerar bättre än militären helt utan förklaring. Men jag fann som sagt var första säsong underhållande nog och hoppas nya säsongen kan vara någorlunda bra. Mecha är alltid skoj att se på och detta är den ända serien den genren som jag följer. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...