Hoppa till innehåll
Anime.se

Simba, Lejonkungen! Woooh


marcus_com
 Share

Rekommenderade inlägg

Fick ett ryck att jag ville rita Simba förut idag, så jag satt och småskissade lite samtidigt som jag såg på dagens Idol-avsnitt. Nedan ser ni då resultatet.

 

http://www.shell.linux.se/monomate/marcus_com/simba.jpg

 

Lite egna kommentarer om bilden ska jag nog ha in också. Bakbenet blev mysko från start, och jag kunde inte komma på hur jag skulle göra det. Första gången jag ritar ett djur som huvudmotiv i en bild. Tassarna blev lite för små, men jag orkade aldrig sudda något så. :P

 

*Servern verkar uppleva problem för tillfället. Tror det är Telia-lina till den, och Telia tyckes krångla nu så (2004-09-08 22:23).*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick ett ryck att jag ville rita Simba förut idag, så jag satt och småskissade lite samtidigt som jag såg på dagens Idol-avsnitt. Nedan ser ni då resultatet.

 

http://www.shell.linux.se/monomate/marcus_com/simba.jpg

 

Lite egna kommentarer om bilden ska jag nog ha in också. Bakbenet blev mysko från start, och jag kunde inte komma på hur jag skulle göra det. Första gången jag ritar ett djur som huvudmotiv i en bild. Tassarna blev lite för små, men jag orkade aldrig sudda något så. :P

 

AHHH!! Jag älskar dig!! Njaa, kanske inte riktigt... Men fin var den!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att de snodde en massa från Kimba gör mig inget, Tezuka själv snodde ju en hel del från Disney så Lejonkungen slöt ju bara cirkeln så att säga.

 

Nä, det som gör mig bitter är att Disney envetet totalnekar till stölden och tillochmed påstår att de inte kände till Tezukas Jangaru taitei när de gjorde Lejonkungen vilket är en totalt absurt lögn. Tezuka var iallafall öppen om var han hämtade inspiration.

 

Jag kanske låter lite negativ till Lejonkungen, men sanningen är att det är en av de mycket få Disneyfilmer jag gillar, ja faktist så är det bara den och Micke och Molle (Min klara favoritDisneyrulle),som jag tycker är bra. Jag har absolut ingenting emot filmen alltså, det är enbart Disneys agerande som jag stör mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, att Disney förnekar det är rentav riktigt patetiskt. De flesta som är något insatta vet dock vid det här laget hur det ligger till. Jag ser gärna att de kommentarer som görs i tråden behandlar trådens huvudämne, alltså bilden i sig. Och inte relationen mellan filmen från vilken motivet är taget, samt filmen som filmen härmat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad hade det med bilden eller just Simba att göra? Att man inte gillar någonting måste väl inte inebära att precis varenda liten detalj är pest och pina.

 

Du kanske menade att du inte gillar karaktärsdesign från någon Disney-film, tänkte jag en liten stund. Men, då du säger att du gillade vissa scener ur några Disney-filmer, så kan inte det vart fallet.

 

Eller, är det faktiskt så, att Disney, i ditt tycke inte designat en enda figur på ett tillfredställande sätt? Bortsett från några få scener i Kejsarens Nya Stil och Snövit, där karaktärsdesignen plötsligt förbättras hundrafallt och du tycker om den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...