Hoppa till innehåll
Anime.se

God jul och gott nytt år anime.se


Saten
 Share

Rekommenderade inlägg

God jul och gott nytt år vänner här på anime.se!

 

Tänker att det hade passat bra med en statusuppdatering istället men det är även najs att ha en tråd då och då.

 

Innan vi skålar med julmust vill jag först hålla ett tal.

 

2016 har varit ett händelserikt år. Presidentval i USA, terrorism, kändisar och historiska figurer som omkommit, Brexit, politiska skandaler bland annat i Korea, klimatfrågan uppmärksammas mer än någonsin och det görs även flyktingkrisen.

 

Jag påstår inte att det som hänt är bra eller dåligt, det spelar ingen roll om jag har en positiv inställning till allt som hänt eller inte. Vad jag vill komma fram till är att allt som hänt under året har gjort så att samhället splittrats genom att vi själva börjat kategorisera folk. T.ex. politisk identitet är nu för många viktigare än någonsin. Jag har vänner som brutit kontakt med varandra på grund av dem simplaste småsakerna. Jo jag inser att något som är så oviktigt för mig kanske är det viktigaste för någon annan. Men ta även en liten stund till att fundera över vad allt du fått höra betyder för dig och hur mycket det egentligen påverkar dig. Media har ett starkt globalt inflytande, mäktigt är det att man simpelt kan få reda på vad som händer på andra sidan jordklotet. Tyvärr fokuserar vi för mycket på det, vilket gör att vi inte ser vad som händer dem som står oss närmast. Ta en titt runt omkring dig. Det är lätt att se vilka som behöver hjälp när någon pekar ut dem åt dig. Vilket inte är fallet för många individer omkring oss.

 

Till dig som känner sig ensam, kanske hopplös, som att hela världen rasat framför dig. Jag vill bara säga att du också ska kolla runt omkring. Det finns så många som vill hjälpa dig och vill det bästa för dig. Kraften måste komma inombords men jag kan lova att det finns så många som kan hjälpa dig finna den kraften. Oavsett vad det är som får dig att känna som du gör, så är den känslan viktig för dig och det är därför jag bryr mig.

 

Nu ska vi in i 2017 med en positiv inställning. Låt oss göra det till ett bra år där vi alla hjälper våra nära och kära så gott vi kan.

 

God jul och gott nytt år!!! Skål!

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...