Hoppa till innehåll
Anime.se

Teckningstävling! [Deadline satt!]


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallåj! Dags för en ny tävling a la Japs!

 

Så nu när hösttävlingen är avslutad vad ska våra trogna konst-anhängare ta sig till? Ställa upp i en till tävling såklart. Denna gång är det inte vilken tävling som helst dock. Men vi börjar med den enklare delen av tävlingen.

 

Sektion Ett:

 

I denna gren skall de tävlande teckna två duellerande karaktärer. Alltså två karaktärer som slåss eller kämpar mot varandra. Miljön är av fantasy- MMORPG stuk så designa karaktärerna därefter (tänk Ragnarök Online eller .HACK). Bilderna skall fördelaktigt vara i svartvitt och helst tuschade. Att ha en bakgrund är inget krav men det ger höga extrapoäng beroende på detaljrikedom, både på karaktärer och bakgrund.

 

Betygskriterier:

Stil: Domarna bedömmer tecknarens stil.

Design: Domarna bedömmer karaktärernas design. Dvs. originalitet och sådant.

Layout: Hur pass bra bilden är upplagd, om den är lätt att förstå osv.

Detaljrikedom: Hur mycket arbete som lagts ner på detaljer.

 

 

Och nu till den svårare grenen av tävlingen. Detta har vi inte gjort här förut, nämligen... Kollaboration!

 

Sektion Två:

 

In denna gren skall två tävlande samarbeta för att skapa en bild. Temat för denna bild är "Frihet!" Ni får själva bestämma hur ni vill tolka temat och vi dömmer huruvida ni gjort det bra respektive dåligt. Ni får välja själva om bilden skall vara i färg eller svartvitt. Betygskriterierna är desamma som i sektion ett.

 

---

Om ni har möjlighet så är det bäst att lämna in era bidrag med en pixelstorlek av 600 pixlar i bredd.

---

 

De som vill agera domare kan skicka ett PM till mig.

 

Nuvarande domare:

 

* Japs

 

* Zaphod

 

* Ikkari

 

* Vicious

 

---

 

* Man får delta i båda sektionerna.

 

* Bilderna behöver inte vara i mangastuk. Det är helt okej att använda sig av en annan stil.

 

* Man får inte göra en kollab med en annan om man skickat in ett bidrag redan. Detta på grund av att det inte skall bli för mycket trassel.

 

* På grund av ovanstående får man alltså bara skicka ett bidrag per par till sektion två. Men i sektion ett är det fritt att skicka in upp till 3 bilder. Fast ni har större chans i tävlingen om ni skickar in ett bidrag som ni känner er säkra på.

 

* Båda duellisterna behöver inte vara helt i bild, men, det måste vara minst 80% som syns av dem. Huvudet får inte vara del av de 20% eftersom huvudet är viktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, när du säger tuschade, blir det då att man INTE får använda datorn? :P

 

På den enkla tävlingen alltså. Dessutom så har man inte pengar för tuschningsverktyg så det känns lite jävligt att man inte kan komma på den positiva sidan hos domarna. :/

 

Edit*

Jag som hade en sådan perfekt idé när det kom till duellen men den försvann med 'Fördelaktigt svartvitt'.... ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför detta svartvita överallt =_=

om man vill gö färg nu då, blir de minus lr mindre populärt hos domarna då...?

 

en liten edit: wtf e ragnarök online o .hack!?!?!?!??!?!?! sånt där hålls de inte på me, inte en susning va de e riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett tipps gällande Sektion Två är att man kan skicka en bild till sin lag kamrat så kan han skriva ut den , göra sin del , och sedan scanna in och lägga up här ;)

eller karnse det inte var någe bra :rolleyes:

men hursomhelst jag älskar det här AS KROSANDE TEMAT! Jag är galen i MMORPG´n specielt Priston Tale . . . sk börja skissa lite nu

*krafs* *krafs* . . . . .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, när du säger tuschade, blir det då att man INTE får använda datorn?

 

Det är tillåtet att göra tusch på datorn för de som kan. Det är inget krav att använda tusch, men det ser bättre ut. Att tuscha bilden innebär inte att ni måste använda flytande tusch. Att använda en rörpenna gå bra det med.

 

Att bilderna helst ska vara i svartvitt beror på att det är lättare att få en detaljrik bild då och dessutom är det inte så många som har sådana verktyg som PS och liknande. Alla ska kunna vara med.

 

Hur ni gör i sektion två är helt upp till er, bara det är en kollaboration mellan två deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj oj... dueller och sådant är jag urkass på. Har inte alls tränat så mycket på rörelser och sånt. *suck* det blir en sväng till ritbordet och börja träna känner jag. Jag är med om jag hinner, vi får se. Fantasy och sånt är inte direkt min genre heller.. jaja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj oj... dueller och sådant är jag urkass på. Har inte alls tränat så mycket på rörelser och sånt. *suck* det blir en sväng till ritbordet och börja träna känner jag.

That's the spirit! :D

 

Angående några av era frågor.

 

* Man fårt delta i båda sektionerna.

 

* Bilderna behöver inte vara i mangastuk. Det är helt okej att använda sig av en annan stil.

 

* Man får inte göra en kollab med en annan om man skickat in ett bidrag redan. Detta på grund av att det inte ska bli för mycket trassel.

 

* På grund av ovanstående får man alltså bara skicka ett bidrag per par till sektion två. Men i sektion ett är det fritt att skicka in upp till 3 bilder. Fast ni har större chans i tävlingen om ni skickar in ett bidrag som ni känner er säkra på.

 

* Båda duellisterna behöver inte vara helt i bild, men, det måste vara minst 80% som syns av dem. Huvudet får inte vara del av de 20% eftersom huvudet är viktigt.

 

* Datumet för deadlinen är inte satt ännu eftersom jag måste kolla upp hur min tillgång till internet ser ut under december/januari. Troligast hamnar datumet nån gång i mitten av december, men kanske också i januari. Vi får se helt enkelt.

 

Jag skrev i det ursprungliga inlägget om vilken pixelstorlek bilden helst ska ha (gäller båda sektionerna). Där skrev jag 600 px i höjd, det skulle vara bredd. Jag ursäktar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag satt en deadline. Senast den 10:e December skall ert bidrag vara inlagt här. Om ni behöver mer tid så skicka mig ett PM så löser vi problemet (bara om fler tävlande anser samma sak).

 

Dessutom behöver vi två domare till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...