Japs Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Hallåj! Dags för en ny tävling a la Japs! Så nu när hösttävlingen är avslutad vad ska våra trogna konst-anhängare ta sig till? Ställa upp i en till tävling såklart. Denna gång är det inte vilken tävling som helst dock. Men vi börjar med den enklare delen av tävlingen. Sektion Ett: I denna gren skall de tävlande teckna två duellerande karaktärer. Alltså två karaktärer som slåss eller kämpar mot varandra. Miljön är av fantasy- MMORPG stuk så designa karaktärerna därefter (tänk Ragnarök Online eller .HACK). Bilderna skall fördelaktigt vara i svartvitt och helst tuschade. Att ha en bakgrund är inget krav men det ger höga extrapoäng beroende på detaljrikedom, både på karaktärer och bakgrund. Betygskriterier: Stil: Domarna bedömmer tecknarens stil. Design: Domarna bedömmer karaktärernas design. Dvs. originalitet och sådant. Layout: Hur pass bra bilden är upplagd, om den är lätt att förstå osv. Detaljrikedom: Hur mycket arbete som lagts ner på detaljer. Och nu till den svårare grenen av tävlingen. Detta har vi inte gjort här förut, nämligen... Kollaboration! Sektion Två: In denna gren skall två tävlande samarbeta för att skapa en bild. Temat för denna bild är "Frihet!" Ni får själva bestämma hur ni vill tolka temat och vi dömmer huruvida ni gjort det bra respektive dåligt. Ni får välja själva om bilden skall vara i färg eller svartvitt. Betygskriterierna är desamma som i sektion ett. --- Om ni har möjlighet så är det bäst att lämna in era bidrag med en pixelstorlek av 600 pixlar i bredd. --- De som vill agera domare kan skicka ett PM till mig. Nuvarande domare: * Japs * Zaphod * Ikkari * Vicious --- * Man får delta i båda sektionerna. * Bilderna behöver inte vara i mangastuk. Det är helt okej att använda sig av en annan stil. * Man får inte göra en kollab med en annan om man skickat in ett bidrag redan. Detta på grund av att det inte skall bli för mycket trassel. * På grund av ovanstående får man alltså bara skicka ett bidrag per par till sektion två. Men i sektion ett är det fritt att skicka in upp till 3 bilder. Fast ni har större chans i tävlingen om ni skickar in ett bidrag som ni känner er säkra på. * Båda duellisterna behöver inte vara helt i bild, men, det måste vara minst 80% som syns av dem. Huvudet får inte vara del av de 20% eftersom huvudet är viktigt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Hmm, när du säger tuschade, blir det då att man INTE får använda datorn? :P På den enkla tävlingen alltså. Dessutom så har man inte pengar för tuschningsverktyg så det känns lite jävligt att man inte kan komma på den positiva sidan hos domarna. :/ Edit* Jag som hade en sådan perfekt idé när det kom till duellen men den försvann med 'Fördelaktigt svartvitt'.... ._. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 varför detta svartvita överallt =_= om man vill gö färg nu då, blir de minus lr mindre populärt hos domarna då...? en liten edit: wtf e ragnarök online o .hack!?!?!?!??!?!?! sånt där hålls de inte på me, inte en susning va de e riktigt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Det är ett 'Massive Multiplayer Online Role Playing Game'. Ragnarok Online alltså. :/ Men, fantasy, typ Dungeons & Dragons världen. Närmsta i bok och film är väl Sagan om Ringen. XP Edit* Vad sägs Ebba, kollaboration? Det är tillåtet med färg där åtminstone. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 ett tipps gällande Sektion Två är att man kan skicka en bild till sin lag kamrat så kan han skriva ut den , göra sin del , och sedan scanna in och lägga up här ;) eller karnse det inte var någe bra men hursomhelst jag älskar det här AS KROSANDE TEMAT! Jag är galen i MMORPG´n specielt Priston Tale . . . sk börja skissa lite nu *krafs* *krafs* . . . . . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 13, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Hmm, när du säger tuschade, blir det då att man INTE får använda datorn? Det är tillåtet att göra tusch på datorn för de som kan. Det är inget krav att använda tusch, men det ser bättre ut. Att tuscha bilden innebär inte att ni måste använda flytande tusch. Att använda en rörpenna gå bra det med. Att bilderna helst ska vara i svartvitt beror på att det är lättare att få en detaljrik bild då och dessutom är det inte så många som har sådana verktyg som PS och liknande. Alla ska kunna vara med. Hur ni gör i sektion två är helt upp till er, bara det är en kollaboration mellan två deltagare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 men visst InAction, vi kan hitta på nåt, hast du msn??? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 I'm in!^^ Blir att införskaffa sig lite tuschpennor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jasper Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Jag skickar nog in ett bidrag när min scanner är fixad. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 men visst InAction, vi kan hitta på nåt, hast du msn??? Såklart jag har. Du är tillagd. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 får man delta i båda sektionerna? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 T.T klart man får =P men du SN kan vi göra en bild tillsamans? Du sa ju ja på MSN . . . Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow Naruto Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 jo..om man får göra två... >:D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Alcarcalimo Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Måste båda duelisterna vara helt i bild? :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
cainz Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Ehe, måste det vara en bild i animé-/mangastuk? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 undrar just när nån ska lägga upp första bidraget . . . måste lära mig orka teckna nån gång =P satt en stund för nån timme sen men jag orka inte mer . . . han typ ett halvt skellet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Ni kan nog med all säkerhet vänta er ett sammarbete mellan mig och marcus_com! :) Får se om man orkar ställa upp i moment ett också, är inte sådär jättebra på tusch... Edit: När slutar tävlingen? Eller den slutar när det kommit in "tillräckligt" med bidrag? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Athanasia Skrivet oktober 13, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 13, 2004 Hmm..det här lockar mig en hel del O_O bah...har dock ingen scanner..blir lite svårt v_v; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 oj oj... dueller och sådant är jag urkass på. Har inte alls tränat så mycket på rörelser och sånt. *suck* det blir en sväng till ritbordet och börja träna känner jag. Jag är med om jag hinner, vi får se. Fantasy och sånt är inte direkt min genre heller.. jaja. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 När tänker Herid eller någon göra den här tråden till en sticky och ta bort sticky på Hösttävlingen? :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 Hmm.. Nästan klar med mitt bidrag ^__^ Men... Kanske man ska vara med i sektion2.. Men då måste man hitta en "tecknarpartner"... hmm.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 Hellsinger, jag är ledig, men jag vet inte om jag blir en sån bra collaberations partner, pga mitt lack av upkoppling! vi får se! du kanske inte änns vill ha mig som partner XP Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ebba Skrivet oktober 14, 2004 Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 en allmän undran bara, om man gör en sånhär kollab me en, får man göra en till me en annan?! lr hur många bidrag får man komma med, bara en per sektion lr? allmänna undringar bara ^^; Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 14, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 14, 2004 oj oj... dueller och sådant är jag urkass på. Har inte alls tränat så mycket på rörelser och sånt. *suck* det blir en sväng till ritbordet och börja träna känner jag. That's the spirit! :D Angående några av era frågor. * Man fårt delta i båda sektionerna. * Bilderna behöver inte vara i mangastuk. Det är helt okej att använda sig av en annan stil. * Man får inte göra en kollab med en annan om man skickat in ett bidrag redan. Detta på grund av att det inte ska bli för mycket trassel. * På grund av ovanstående får man alltså bara skicka ett bidrag per par till sektion två. Men i sektion ett är det fritt att skicka in upp till 3 bilder. Fast ni har större chans i tävlingen om ni skickar in ett bidrag som ni känner er säkra på. * Båda duellisterna behöver inte vara helt i bild, men, det måste vara minst 80% som syns av dem. Huvudet får inte vara del av de 20% eftersom huvudet är viktigt. * Datumet för deadlinen är inte satt ännu eftersom jag måste kolla upp hur min tillgång till internet ser ut under december/januari. Troligast hamnar datumet nån gång i mitten av december, men kanske också i januari. Vi får se helt enkelt. Jag skrev i det ursprungliga inlägget om vilken pixelstorlek bilden helst ska ha (gäller båda sektionerna). Där skrev jag 600 px i höjd, det skulle vara bredd. Jag ursäktar mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Japs Skrivet oktober 20, 2004 Författare Anmäl Share Skrivet oktober 20, 2004 Nu har jag satt en deadline. Senast den 10:e December skall ert bidrag vara inlagt här. Om ni behöver mer tid så skicka mig ett PM så löser vi problemet (bara om fler tävlande anser samma sak). Dessutom behöver vi två domare till! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg