Hoppa till innehåll
Anime.se

Röster


Roz7
 Share

Rekommenderade inlägg

Se upp för en liten "spoiler" eller vad man ska kalla detta. Den här tråden innehåller ganska konstig information om Naruto.

 

 

 

 

------------------------------------------

 

 

 

Jag "visste" säkert för flera månader sedan att personen som gör rösten till Naruto Uzumaki är en tjej... Ja, ni hörde mig rätt en TJEJ! Men nu blev allt 100% klart för mig att det verkligen är en tjej som gör rösten till honom.

Har ni andra vetat om detta?

 

Hon heter Junko Takeuchi och är född 1972!!!

 

Om ni vill veta mera så klicka på länken http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=1825 och scrolla ner en liten bit tills ni ser "Japanese cast". Därefter klickar ni på personen som gör rösten till Naruto.

 

Annars har jag en bild här på tjejen >>> P2130-3.jpg

 

 

hmm? Eller är det jag som har helt fel? Det kanske inte ens är en tjej?

 

HJÄLP!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Därför att kvinnor är bättre på att låta som pojkar än män är.

 

De ändrar inte röstläget digitalt på något sätt. Inte för att jag har förstahandsinformation, men det är väldigt svårt att tro att det skulle göra det.

 

Junko Takeuchi är också hon som spelar Gon i Hunter Hunter.

Det är en kvinna som gör Son Gokus röst också (Masako Nozawa)

Edward Elric spelas av Romi Paku, en kvinna. Alphonse spelas av Rie Kugimiya, också en kvinna.

Ruffy i One Piece spelas av Mayumi Takada, en superveteran inom röstskådespeleri, och ja, hon är också en kvinna. För övrigt spelar hon även Kuririn i Dragon Ball.

 

Skulle inte förvåna mig om huvudpersonen i Shaman King också spelas av en kvinna, men det är mer än jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men visst tusan skulle det vara enklast att ta in en pojke som gör rösten!?!? Eller är det föräldrar som stoppar dem? Skola? Att barn inte får ha ett jobb? Vad, vad, vad???

 

Tror du en tolvårig pojkes förmåga att agera ens kommer i närheten av en fyrtioårig kvinnas? Jag skulle vilja se den fjortonåring som kan spela Shinji Ikari från Evangelion lika bra som Megumi Ogata (ja, hon är också en kvinna) kan.

 

Det finns inget som hindrar att de låter barn göra rösterna. Jag tror Maaya Sakamoto var typ femton när hon gjorde rösten till Hitomi io Escaflowne, och Reiko Oomori som gjorde Fancy Lala var säkert bara tretton. Så visst går det. Men det blir sällan bra. Dessutom är nörderiet kring röstskådisar så pass stort att det är bättre att använda kända skådisar än nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har helt rätt i det du säger. Men något inom mig säger endå att man borde satsa på unga röster. Ge dem en chans och lär dem utveckla sig! Jag har sagt mitt... Vill inte att detta ska bli ett heligt krig

 

 

Tack för "hjälpen"... *ler*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har helt rätt i det du säger. Men något inom mig säger endå att man borde satsa på unga röster. Ge dem en chans och lär dem utveckla sig!

 

De ger nya talanger en chans så gott de kan. Det är ständigt uttagningar för röstskådisar, och det är nog många som vill bli det. Men konkurrensen är hård.

 

Det som eventuellt kan hindra nya talanger är inte företagen själva, utan fansen, samma sak som är problemet för nya talanger inom Hollywood. En kändis är alltid en kändis, och när någon är känd är det bra att använda dem (det säljer produkten).

 

För att en ny talang skall komma fram måste man sälja ut honom/henne, så att hon blir det stora samtalsämnet. Det är dyrt. Och riskabelt. Men det finns de som försöker. Studio Pierrot försökte med Reiko Oomori (Fancy Lala) men sen försvann hon puts väck.

 

De flesta debuterar med någon form av biroll som uppmärksammas. Tomoko Kawakami debuterade mig veterligen som Chiriko i Fushigi Yuugi, och jag har hört Fumihiko Tachiki (Gendo i Eva) i rollen som flyttgubbe i något avsnitt av En mask av glas. Megumi Hayashibara debuterade som något förbipasserande dagisbarn i Maison Ikkoku. Och så vidare.

 

Det är svårt att hitta barn som är riktigt bra på att spela. Tyvärr. Lagom till att de verkligen lärt sig teatera så är de väl en tjugo bast eller så... det är kanske ofrånkomligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåväl... jag diggar verkligen Yumiko Kobayashi, som gör rösten till Poemi/Poemy i Puni Puni Poemy (kunglig miniserie) :)

 

Hon äger.

 

Av alla röstskådisar verkar hon vara den i särklass roligaste människan. När man ser intervjuer med Kikuko Inoue, Hiroko Konishi eller andra är det ofta bara "jaha..." men intervjuer med Kobayashi är helt urflippade. Snacka om hysterisk high tension.

 

Den absolut största behållningen med Mito 2 (Kobayashi spelar Masatsuki i Mito och Mito 2) är hennes "totsugeki interview" med de andra röstisarna. Hon kutar runt med en digitalvideokamera och bara överfaller alla andra röstisar med dumma idiotfrågor. Helt guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåväl... jag diggar verkligen Yumiko Kobayashi, som gör rösten till Poemi/Poemy i Puni Puni Poemy (kunglig miniserie) :)

 

Hon äger.

Jag måste vara den enda människan på denna jord som tycker att hon gör de serier hon är med i mer ont än gott. Klarar inte av henne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...