Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Shikamaru
 Share

Rekommenderade inlägg

Håller med, är man ingen berserkfantast (Hur kan man inte vara det?) så kanske detta inte lockar så mkt, men jag tror det finns inslag i detta spel som kan ge även den som inte gillar berserk ngt som är intressant.

 

Önskar mig en PAL version med japanskt tal och engelsk sub. Gud vad underbart det hade varit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dreamcastspelet lider enligt mig lite av att det är för trångt för att svinga sin drakdräpare vilket gör att man måste fega med armborstet vilket tar tid. Bossfighterna och banor med inte så många trånga passager är dock riktigt mysiga.

 

Läste en intressant sak om dreamcastspelet, har man en japansk sparfil i VMUn och startar med en engelsk skiva så blir spelet textat på japanska.

 

 

*Ior som undrar om det går att dubba Puks röst till engelska.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mailade för övrigt Sammy angående Berserk till PS2 och dess release i Europa och svaret blev så här:

 

"Thank you for your opinion about BERSERK.

Unfortunately, this title is not scheduled to be

released in the European market at this moment.

We will make use of your comments for our future development.

Thank you for your kind understanding."

 

Så just nu verkar det som sagt inte vara på väg. Men vill någon av er maila och försöka övertala dem (Hey, man kan ju alltid prova) så är adressen: sammy@info.mail.sammy.co.jp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dreamcastspelet lider enligt mig lite av att det är för trångt för att svinga sin drakdräpare vilket gör att man måste fega med armborstet vilket tar tid. Bossfighterna och banor med inte så många trånga passager är dock riktigt mysiga.

 

Uhm... när du är i trånga korridorer så kan du ju stoppa ner svärdet och slåss med händerna vilket oftast är riktigt effektivt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mailade för övrigt Sammy angående Berserk till PS2 och dess release i Europa och svaret blev så här:

 

"Thank you for your opinion about BERSERK.

Unfortunately, this title is not scheduled to be

released in the European market at this moment.

We will make use of your comments for our future development.

Thank you for your kind understanding."

 

Så just nu verkar det som sagt inte vara på väg. Men vill någon av er maila och försöka övertala dem (Hey, man kan ju alltid prova) så är adressen: sammy@info.mail.sammy.co.jp

 

Det var inga glada nyheter. :(

Självklart måste det tjatas från publiken i väst. Jag tror faktiskt dem har svårt att hitta distrubitörer här i EU som skulle ge bra vinst. + Osäkerheten.

 

*Mailar!*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inga glada nyheter. :(

Självklart måste det tjatas från publiken i väst. Jag tror faktiskt dem har svårt att hitta distrubitörer här i EU som skulle ge bra vinst. + Osäkerheten.

 

*Mailar!*

Berätta gärna vad du får för svar, om du får precis samma som jag eller så.

 

Måste tyvärr meddela att jag fick samma svar... Men man vet ju aldrig, men man ska aldrig ha några förhoppningar. Dem krossas bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
För mig ser det ut som ännu en Devil May Cry-kopia och är inte så intresserad. Grafiken är dock grym.

 

Kan meddela att första Berserkspelet som går i samma anda som det till ps2 kom året före Devil May Cry, så det är väl rättare sagt DMC som är en kopia av Berserk.....

 

Berserk till Dreamcast kom 2001

DMC till PS2 kom 2002

 

:surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...