Hoppa till innehåll
Anime.se

vilken action anime film(serie) tycker ni är bäst


tetsuo-shima
 Share

vilken action anime är bäst  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. vilken action anime är bäst

    • Full Metal Panic!
      9
    • Neon Genesis Evanelion
      7
    • trigun
      7
    • Dragon Ball GT
      1
    • Cowboy Bebop
      6
    • One Piece
      6


Rekommenderade inlägg

Det var en väldigt liten samling med action anime om jag får säga mitt...

 

det går inte att göra någon bra omröstning inom ett speciellt ämne eftersom man aldrig tar upp alla serier inom en viss genre till detta ska det vara filmer också?

 

Även om det är din lillebror eller storebror så bör de väll kunna komma på detta faktum själv? Ska man utanonsera en "bästa serie/film" måste man ha med ALLA serier, inte bara de som man själv tycker är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en väldigt liten samling med action anime om jag får säga mitt...

 

det går inte att göra någon bra omröstning inom ett speciellt ämne eftersom man aldrig tar upp alla serier inom en viss genre till detta ska det vara filmer också?

 

Även om det är din lillebror eller storebror så bör de väll kunna komma på detta faktum själv? Ska man utanonsera en "bästa serie/film" måste man ha med ALLA serier, inte bara de som man själv tycker är bra.

 

 

 

 

 

 

Då ska jag säga en sak :P och det är att jag gjorde en lista med 92 st serier och sen när jag skulle skicka så stog det för många svarsalternativ, och just därför kan jag inte hjälpa detta(jag drog till och med ner antalet till cirka 30 st men det gick ej sorry :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Det är relativt. Alucard må vara häftig, men den är inte så bra. Rätt så enformig. Skulle passa bättre som en fullständig ful. Inte en serie, enligt mig i alla fall...

 

Den som inte ser tjusningen i Hellsing får skylla sig själv......

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska man nämna en film som inte är på listan så är väl "Spriggan" den bästa action-filmen och "Blue Gender" den bästa action-serien.

 

(Sen är inte action att blodet sprutar eller att brutala saker händer, det är skräck-genren. Och blir man rädd så är det thriller. Action, kan man definera bäst genom hongkongaction filmer, som "The Killer"; en snubbe som går in på en restaurang och springer omkring med två pistoler som aldrig slutar skjuta, så kanske han gör någon rullning, och fortsätter skjuta (han laddar aldrig pistolerna i den filmen :D), men är det bara en sån scen så är det ju en drama film)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neon Genesis Evangelion är något fruktansvärt destruktiv, jag älskar den, den är inte överskattad, snarare underskattad.

 

Cowboy Bebop är en fruktansvärt rolig seriös action serie, med vissa inslag av dramatiska händelser, dock hade serien inte vart lika bra utan Spike, främst Spike, den är en perfekt gjord anime. Men som alla säger om alla bra serier, FÖR KORT !!! MERA !! :D

 

Jag håller på att se Full Metal Panic! nu, jag tycker den är skitbra, men jag vill ha lite romans!!

 

Trigun är en serie jag MÅSTE se, har hört skitbra saker om den.

 

bla bla ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...