Hoppa till innehåll
Anime.se

problem med idéer?


sepeMuLLe
 Share

Rekommenderade inlägg

JA! ;D nu tar jag och gör om hela grejen här. nu är det så gott som bara positionerna jag har probs med. nån som har förslag ? en del sa att man skulle använda en sån där "modell-docka" altså en sån som man har när man målar osv, att de skulle hjälpa för att få in både propotionerna och positionerna. vad säger ni ? hur brukar ni göra ? ;D

 

all hjälp välkommen! ;)

 

tack på förhand...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man bestämmer först:

fantasy

action

romans

hentai *höhö*

medeltid

osv...

 

sen bästemmer du:

en lämplig pose

 

En miljö bakrgrund

 

Tjej

Kille

 

kläder

redskap

vapen

osv..

 

Tills du inte orkar kommar på mer

 

eller musik är väldigt inspererande.

 

p.s. detta har ja lärt mej på anime.se du får kankse söka lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tusen tack ThoseN vart stod det? för trots att du inte tror det så har jag kollat igenom 9 how to draw anime/manga guider men inte fått nån vidare vägledning :P

 

ibland ligger svaret för nära för att man ska se hehe ;) jaja, men tack så mkt. jag ska försöka undvika att ta upp onödiga ämnen i fortsättningen ;D

 

MVH..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen kommer jag på olika ideér lite varsomhelst,skolan,framför tvn,när jag ska sova osv.fast på senare tid har det blivit mindre o mindre ideér...Iallafall.När du ska ''hitta på'' en pose,tänk dig personens personlighet.T.ex,en slagskämpa som är morbid ska inte krama ett gosedjur.Eller nått.Har hjälpt mig lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag brukar lyssna på musik eller läsa en manga. Då brukar det poffa till i min lilla skalle att jag vill rita lite och då har jag oftast en idé :)

så mitt tips är:

- läs en manga eller se en animé

- lyssna på musik från en animé eller musik över huvud taget

- läs de ThoseN skrivit :P

 

btw ThoseN är "daddis" jag? isåfal kalla mig helre Dodden istället för Daddis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...