Hoppa till innehåll
Anime.se

Favorit skådespelare?


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Vilka är er/era favorit skådisar?

 

Mina favoriter: Rutger Hauer (Split Second, Blade runner, blood of heroes), Sean Bean (The Lord of the Rings, GoldenEye), Arnold Schwarzenegger (Conan, Terminator, True Lies, Commando, Predator), Brad Pitt (se7en, Ocean's Eleven), Gwyneth Paltrow (se7en, Sky Captain and the World of Tomorrow).

 

Det är bara några av de skådisar som jag tycker är bra! Vad har ni för favoriter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm...Jag har väl egentligen inga favoriter.Men Orlando Bloom och Johnny Depp (stavade jag hans namn rätt?o_o) är ju rätt bra.

 

Schwarzenegger är ful och pratar konstigt :O

 

Han är grym, han behöver inte snacka, man vet vad han vill ändå! Kicka skurkarna och göra världen en bättre plats att leva i. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns många skådespelare som är underbara. Men skall jag hålla mig till filmskådespelare är skaran en aning mindre.

 

Kan börja med John Cleese. Den roligaste mannen någonsin, efter Judas.

Och fortsätta med den underbare kultförklarade Steaven Seagal.

Sedan finns ju såklart Julia Roberts, inte bara underbart vacker att se på, bra att spela är hon också.[/b]

Och ej att förglömma är allas får hjälte Jet Li. Behövs det sägas något mer om honom?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

John Goodman: Himla bra skådespelare,dock synd att han ahr en stor kagge

 

Jean Claude Van Damme Älskar hans brytning och sina höga sparkar

 

 

Tom Hanks Räcker bara att säga "Forrest Gump" så vet alla hur han ser ut.

 

Rowan Atkinson Mr.Bean rules!!!

 

Eddie Murphy Babblar så mycke men kan sin roll i vita duken

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm favorit skådis det är ganska svårt att säga, det finns så många skådisar som är bra på olika saker.

Men här är väl några iaf.

 

Denzel Washington - Han har gjort många bra filmer, bl.a. Fallen och The bone collector, jag tror nästan itne att jag har sett honom i en dålig film kanske out of time i sådant fall.

 

Morgan Freeman - Gammle Morgan han kan sin sak det märker man defenetivt, han spelar sina roller väldigt bra speciellt i Seven.

 

Johnny Depp - Om man kan lyckas förbise den enorma skaran av kvinnliga fans den här skådespelaren har så ser man att han även kan skådespela också.

Han har gjort många varierande roller allt från en tystlåten pojke med sax fingrar till en pirat i karibien och att kunna göra sådant trovärdigt tycker jag defenetivt kräver en applåd.

 

Jag skulle vilja säga någon kvinnlig skådespelare men det verkar som att nu för tiden så är mest den kvinnliga rollen i filmer bara för männen att ha något att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är besviken på er!

 

Zaphod nämde Jet Li, MEn fan grabbar och tjejer jag säger bara:

 

BRUCE LEE!!!!

 

Jag tycker mer om Jet Li. Trots att jag mer tycker om rollerna som Bruce Lee har spelat. Till exempel, Wong Fei Hung..

Den mannen, Wong Fei Hung, var underbar på sin tid..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Johnny Depp är klart den första som ska nämnas. Behöver jag säga mer än Fear and Loathing in Las Vegas? Hoppas inte det.

 

Sen hurvida det ska vara Bruce Lee eller Jet Li så måste jag nog säga oavgjort, eftersom att båda kör så helt olika stilar + att båda e sköna på sitt sätt.

Bruce var mer en konstnär (om inte revolutionär) inom kampsport och följde exemplet att varje spark skulle kännas, det ska vara naturtroget, vilket dock inte alltid blir lika... snyggt(?).

Jet är ju en modern actionskådis som använder linor och mer storslagna rörelser. Det är kanske vad man skulle kunna kalla en "dödlig dans". Inte lika troget en riktig fight, men fan så mycket vackrare.

Oavgjort säger jag, OAVGJORT!! *host* f´låt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Peter Haber är nog min favorit.

Favoritroller:

Pappa Rudolf i Sunefilmerna

Janne i "Tomten är far till alla barnen"

Dr Buse i Jönssonliganfilmerna

 

Beckfilmerna är spännande också men han har ett sånt skönt sätt att vara rolig att de utmärker sig mest.

 

Lennart Jähkel kommer på andra plats

Favoritroller:

Leif Bäckström i Jägarna

Jan-Olof i c/o Segemyhr

Sven-Erik i Pistvakt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...