elaktomte Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Jag undrar en sak... kommer det att bli anime på bio för oss anime älskare i sverige??! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Spirited Away har redan gått på bio och i år (?) kommer Trollkarlens slott. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Yu-Gi-Oh! Filmen kommer också Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 POKÈMON! Trollkarlens slott.... hehehe, jag älskar dig zimeon. Vore trevligt om det kunde visas på ALLA biosalonger runt om i Sverige. Spirited Away visades inte på våran "MAIN"-biosalong, utan den visades på ett annat litet ställe där de brukar visa utländska filmer osv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet januari 6, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 6, 2005 Vore trevligt om det kunde visas på ALLA biosalonger runt om i Sverige. Spirited Away visades inte på våran "MAIN"-biosalong, utan den visades på ett annat litet ställe där de brukar visa utländska filmer osv. Det får du ta upp med SF. Skicka dem ett brev där du beskriver hur kanondumma de är som tar in Disneyfilmer men inte Ghiblifilmer. SF vägrar nämligen blankt att visa film från andra än deras samarbetspartner, och Triangelfilm, som är den distributör som har vett att ta in Ghiblifilmer, vill inte SF veta av. SF tar bara in sådant som garanterat säljer för fulla hus. De tycks inte vara intresserade av att visa bra film, ens på ett hörn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elaktomte Skrivet januari 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 7, 2005 men spirited away är skit bra, men i slutet av filmen förstår man kanske hälften av deras kultur som den ansikts lösa vålnaden.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elaktomte Skrivet januari 7, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 7, 2005 men spirited away är skit bra, men i slutet av filmen förstår man kanske hälften med tanke på udda saker som den ansikts lösa vålnaden och annat.... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 men varför bara Ghibli?.. även fast jag älskar ghibli filmer men kan det inte vara kul med t.ex. Spriggan eller Akira eller liknande?.. Ghost in the shell innocence skulle va grym att se på svensk bio ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 8, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 8, 2005 Det får du ta upp med SF. Skicka dem ett brev där du beskriver hur kanondumma de är som tar in Disneyfilmer men inte Ghiblifilmer. SF vägrar nämligen blankt att visa film från andra än deras samarbetspartner, och Triangelfilm, som är den distributör som har vett att ta in Ghiblifilmer, vill inte SF veta av. SF tar bara in sådant som garanterat säljer för fulla hus. De tycks inte vara intresserade av att visa bra film, ens på ett hörn. Jag vet att du vet att de inte ens kommer röra på sina ögonbryn ifall jag skickar något brev. Men... som i filmen "Antz", där är han den onde inte rädd för en myra men för flera osv... HEHE. men varför bara Ghibli?..även fast jag älskar ghibli filmer men kan det inte vara kul med t.ex. Spriggan eller Akira eller liknande?.. Ghost in the shell innocence skulle va grym att se på svensk bio ^^ Det blir att gapa över mycket eller nått liknande. Tror de skulle kunna gå med på Ghibli då de är lika disney (målgrupper) + att de är bättre osv :D Detta är vad JAG tror... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ushi Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 men varför bara Ghibli?..även fast jag älskar ghibli filmer men kan det inte vara kul med t.ex. Spriggan eller Akira eller liknande?.. Ghost in the shell innocence skulle va grym att se på svensk bio ^^ Det blir att gapa över mycket eller nått liknande. Tror de skulle kunna gå med på Ghibli då de är lika disney (målgrupper) + att de är bättre osv :D Detta är vad JAG tror... Aja isåfall till en början då ^^...men sen vill jag se andra på bio också ;-P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 9, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 9, 2005 Yes Ushi jag med. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg