Hoppa till innehåll
Anime.se

Ta fram kalendern mangafans!(datum då manga ges ut!)


tomado
 Share

Rekommenderade inlägg

Här i denna tråden kommer jag och gärna om ni kunde hjälpa till

ge ut datum då Manga ges ut!

Jag börjar med detta!

Till våren släpper Bonnier Carlsen Astroboy och Dragon Ball Z på svenska. Alla tre Astroboy volymerna släpps den 15 mars. Dragon Ball Z-serien i färg är en längre serie och finns i 12 volymer. Den första volymen kommer den 1 april och därefter släpps böckerna den 1:a varje månad.

 

Förutom de nya serierna kommer naturligtvis nya spännande äventyr i de serier som Bonnier Carlsen redan idag ger ut.

 

Tokyo Mew Mew kommer ut den 1:a varannan månad. Nummer 4 kommer den 1 februari, nummer 5 den 1 april och så vidare.

 

One Piece nummer 24 kommer den 25 januari. Därefter kommer nya volymer en gång i månaden. Dom släpps alltid den 25:e.

 

Love Hina 3 kommer den 7 januari och nummer 4 den 1 april.

 

Yu-Gi-Oh! 7 kommer nästan direkt efter nyår, den 7 januari. Sedan dröjer det ända till hösten innan nummer 8 kommer.

 

Bok nummer 2 i serien Neon Genesis Evangelion kommer den 15 februari, nummer 3 den 15 maj.

 

Till sist DNAngel. Volymerna släpps den 25:e varannan månad. Nummer 8 kommer i januari, nummer 9 i mars och så vidare.

 

Men den kanske allra största nyheten är den manga-sajt som Bonnier Carlsen släpper i slutet på januari. Där kan du bygga din egen manga-figur, starta klubbar, snacka med andra manga intresserade och mycket mer. Vill du vara säker på att hänga med redan från början kan du redan nu registrera dig på www.bcmanga.se. Då får du ett mejl den dagen sajten öppnar.

 

Yu-Gi-Oh!-Filmen kommer på bio den 14/1

(Mer på G!)

Som sagt, hjälp gärna till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden är väl att jag riktar in mig på enbart engelsköversatta utgåvor i min lista, så denna tråden utfyller faktiskt en funktion. Det skulle i för sig vara mer praktiskt med båda listorna i en enda tråd, men det är upp till tomado ifall han vill och orkar fortsätta med den svenska listan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
;_; Varför dröjer det så länge mellan varje NGE-släpp? Bra för ekonomin men inte tålamodet...

 

Ja jag vet, man vill ju faktist ha sina njutande

stunder ofta!

 

Faktum är att jag inte har någon manga att läsa

eller jag har men Shonen Jump 1 o 2 har jag

läst ut nyligen och dom andra har jag läst

tusen ggr, inte ens någon anime!Eller vänta,

jag har CCS men ibland hinner jag inte se den... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommande volymer

 

- Neon Genesis Evangelion #2 - Imorgon

- Manga Mania 2005 #2 - 2 dagar kvar

- Shonen Jump 2005 #2 - 2 dagar kvar

- Människans drömmar #24 - 5 dagar kvar

- Astroboy #1 - 23 dagar kvar

- Astroboy #2 - 23 dagar kvar

- Astroboy #3 - 23 dagar kvar

- Oh! My Goddess #1 - 23 dagar kvar

- Matkrig #16 - 25 dagar kvar

- Mästerdetektiven Conan #6 - 25 dagar kvar

 

Allt info kommer från SweFilm : www.swefilm.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...