Hoppa till innehåll
Anime.se

Olika region bilder, kan ni skillnaden?


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Den är omoddad

Hur vet du det?

För annars skulle de völ itne gå att se mina region 1 filmer som har världskartan i fordralet + att jag har skruvat upp den och checkat.

Hello? Det är just det faktum att du KAN spela reg 1-filmer som får oss att tro att den är moddad.

 

Inte fasen moddar man en maskin så att den INTE kan spela upp en viss region!

 

Menar du att de reg 1-filmer som inte har världskartan inte funkar på din reg 2 PAL PS2?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region 2-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1. Dock är volym två av samma OAV märkt region 1, 2 och 4.

 

Sammanfattning: Antingen slarvar de med märkningen eller med regionskodningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region 1-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1. Dock är volym två av samma OAV märkt region 1, 2 och 4.

 

Sammanfattning: Antingen slarvar de med märkningen eller med regionskodningen.

 

Vad jiddrar du om nu? Är väl rätt självklart att det går att spela en R1 DVD i en R1 DVD-spelare =)

 

Jag skulle gissa på att det i det fallet är slarv med märkningen då vol 2 är märkt som R1,2,4.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region 1-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1.

 

Vad jiddrar du om nu? Är väl rätt självklart att det går att spela en R1 DVD i en R1 DVD-spelare =)

Eh, där blev det lite fel.

 

Jag tänkte egentligen skriva "Min volym 1 av amerikanska dvd-släppet av Åhå! Min gudinna går att spela i en region _2_-låst dvd-spelare, trots att den är märkt som region 1."

 

Jag skulle gissa på att det i det fallet är slarv med märkningen då vol 2 är märkt som R1,2,4.

Nejdå, jag tror det är meningen att vol 2 ska gå att spela på region 1,2 och 4. Antagligen kan volym 1 också spela dessa regioner även fast den inte är märkt så ( den kan ju spelas på en region 2-låst spelare).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle gissa på att det i det fallet är slarv med märkningen då vol 2 är märkt som R1,2,4.

Nejdå, jag tror det är meningen att vol 2 ska gå att spela på region 1,2 och 4. Antagligen kan volym 1 också spela dessa regioner även fast den inte är märkt så ( den kan ju spelas på en region 2-låst spelare).

 

Det jag menade var att vol 1 skulle vara märkt R1,2,4 precis som vol 2 =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yrat: Jag skulle ändå vilja veta vilka filmer du testat med. Det skulle underlätta lite. Skriv titel och gärna EAN/UPC kod (den sifferkombination som står under streckkoden på baksidan av fodralet).
Tja vi kan ju ta tex " Wacky races" det är en WB film med karta som jag vet att de fungerar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja som Megaman vol 1: a hero is born fungerar inte trots att det är samam region

 

http://www.axelmusic.com/resources/cove ... 043420.jpg (ingen världskarta) jo jag var förbi återförsäljaren nyligen och han kodade om något. Han kanske halvkodade den så att man kunde se alla region 1 filmer emd världskartan. Alla mina filmer som har den fungerar, saksamma egentligen. Har ju bra ljud från min tv ändå så ( måste köra med ps2 för att se dom utan karta)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...