Hoppa till innehåll
Anime.se

Vill man ändra några anime slut??


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

I Gunbusters fall kan jag inte annat än hålla med, helt genial. Eva var dock inte helt tillfredsställande men det var några år sedan jag såg den. Jag är dock en sån där som älska End of Evangelion.

 

Sen var det någon som skrev om de olika sluten på Kenshin. Som jag förstått det är OVA:n baserad på slutet i mangan. Finns det något fall där de som skapat animén känt för att avika från manga mot slutet och faktiskt lyckats bättre (eller åtminstodne mycket bra)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har knappt sett några bra slut, finns alltid något jag vill ändra på eller förlänga. Efter en bra serie känner jag alltid ett tomrum, men ändå lättad. Jag vill så gärna att den ska vara längre!

 

hmm, det ska vara "Jag har knappt sett några bra slut, finns alltid något jag vill ändra på eller förlänga men ändå inte."

Ett exempel är Evangelion, jag var missnöjd men ändå nöjd, den lämnade kvar något att tänka på. Hade det inte slutat så som det gjorde hade den inte lämnat ett sådant stort diskussionsmoment osv :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag skulle velat ändra berserks slut som några andra... även skulle jag velat ändra slutet på full metal alchemist...

 

***SPOILER***

 

 

 

 

 

 

 

 

jag menar, dom har kämpat för att få tilbaka sinba riktiga kroppar och när det väl händer så seppareras dom....det tycker jag är ett otroligt irriterande slut, iaf ycycker jag dom bör ge ut en upföljare

***spoiler slut***

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutet på animen brukar vara det tråkigste bitarna. Det är alltid samma sak man måste förgöra ondingen rädda världen etc. Det roliga är bitarna emellan det finns relativt få slut som jag tycker är dem bästa delarna av serien undantagen är väl Last Exile. När det gäller dåliga slut så är det dem folk före mig har tagit upp Fullmetal alchemist , trigun, hellsing, gensou maden saiyuki och speciellt E's otherwise slutet är inte alls avslutande verkar nästan som om dem gjorde sig redo för en äsong 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att animéerna har lagt av betyder ju inte att berättelsen är slut.

Själv föredrar jag att se manga- och animé-versioner som olika berättelser. Tar en animé slut tar då också dess berättelse slut.

 

Undantaget är om upphovsnissarna tänkte i stil med "Okej, vi börjar med manga, sedan får en animé-serie ta vid där mangan slutar och till sist låter vi ett spel förtälja slutet på historien". Då blir det en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså denna tråden är farlig :surprised: . Man ser en titel där och ett ord där och vips man vet lite av slutet...

 

 

 

Jag har inte direkt sett en dålig serie jag velat ändra slutet på, möjligtvis Ikkitousen och Girls Bravo, däremot i vissa serier vill jag lägga in mer kärlek, ett ex är VANDREAD !!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skulle villa se mer om Hellsing, annars e de inte så dåligt slut bara att man vill veta vad som kommer hända.

 

Trigun skulle ja också villa se mer om, vad som händer efter.

 

Även chobits även att slutet e bra och så så skulle ja gärna villa se mer om vad som händer senare. men men...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...