Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk säsong två


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Det går inte att kalla det kommande en säsong 2,

enligt ryktena som går runt ska serien bli helt omgjord,

Alltså från början till slut.

 

Även om det bara är rykten är det nog inte helt omöjligt med tanke på hur populärt Berserk blev.

 

Tänkas, en Manga Promo som slår Mangan sönder och smaman i popularitet! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säsong 2 kommer. Läste någonstans att det var bekräftat av skaparna.

Det tror jag på när jag ser det skrivet på producentens egen officiella sida.

 

Som någon nämnde har rykten om en fortsättning på Berserk cirkulerat ett tag nu. Ända sedan jag började involvera mig i anime för ett antal år sen nu, så har dessa rykten härjat. Få inte upp förhoppningarna allt för mycket, för ni blir bara besvikna i slutändan.

 

Vad gäller Berserks populäritet så har jag fattat det som att mangan blev väldigt populär i Japan, medan animen fick ett svalt mottagande. Kanske just därför som animen varken fick en fortsättning eller ett 26:e avsnitt, medan mangan knattade på långt efteråt.

 

För de som tycker att Berserk slutade väldigt "dåligt", så finns det ju Berserk Post Eclipse-manga att läsa. Den fortsätter där animen slutar och man får reda på vad som hände efteråt, samtidigt som den knyter samman slutet med början i animen. Ett rekomenderat komplement för de som blir frustrerade över att det "saknas" något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk-mangan är inte klar än, va?

Dom vill kanske inte göra samma misstag som det gjordes med kenshin, där mangan är såå mycket bättre än serien(som ändå är lysande).

Bättre att dom väntar tills mangan är klar innan dom gör en till säsong.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker de borde lägga ner Berserk helt och hållet. Låt den vila. Vi har sett den, den kom, den sög, vi går vidare....

 

Men vad spelar det för roll, vi dör ju ändå förr eller senare...

 

den som har haft roligast när den dör vinner vet du. och jag skulle verkligen inte vilja gå miste om något så lovande som en andra säsong av berserk. berserk var ju faktiskt en riktigt bra anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg faktiskt klart serien för inte alls för länge sedan. Några dagar faktiskt. Kan även tilläggas att jag såg klart den på 3 dagar... Sjukt bra i vilket fall.

En sesong 2 bara måste komma. Jag håller på med mangan, men jag tycker verkligen inte att det är lika bra som att sitta o chilla med en anime...

Dem har iofs tagit bort mkt från Animen som finns med i mangan, men jag antar att det är oundvikligt om de nu ska sändas på TV.

Min högsta önskan var att nästa sesong kommer som OVA, med så mkt material som möjligt från mangan...

 

Aja man kan alltid drömma :)

 

Btw, visst är det ngt spec med Caska... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intel info från Vap.. Berserk säsong två är under utveckling..

 

Har ingen länk, fick ett mail med en länk i, men länken funkade inte..

skulle tydligen innehålla lite character art.

 

Sweet!

 

APRIL APRIL!!! >:D

 

Slå mig inte!

 

*Springer iväg*

 

Mouhahahahahahahaaa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...