Hoppa till innehåll
Anime.se

Letar efter manga


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte att den här tråden skulle vara till för dem som letar efter specifika mangor: antingen information om dem eller kanske titel eller något annat.

 

Jag själv letar efter information om en manga som fanns med på Östasiatiskas utställning: Mokke av Takatoshi Kumakura

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte att den här tråden skulle vara till för dem som letar efter specifika mangor: antingen information om dem eller kanske titel eller något annat.

 

Jag själv letar efter information om en manga som fanns med på Östasiatiskas utställning: Mokke av Takatoshi Kumakura

 

* Är asbra.

* Publiceras i månadstidningen Afternoon (Kodansha förlag).

* 3 pocketböcker än så länge.

* Finns mig veterligen bara på japanska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*suck* Om man ändå kunde japanska...

 

Man ska inte tro att man behöver kunna japanska för att kunna läsa en japansk serie. Man tragglar sig igenom japanska serier utan att kunna japanska, och det är så man lär sig, eventuellt blir sporrad att lära sig. Risken att du hittar serien på något annat språk är minimal, och sextion kronor är inte mycket.

 

Det enda man behöver kunna till en början är hiragana och katakana, och sporren att lära sig det blir större om man en seriebok man gillar har det som enda teckenuppsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Om någon vet var jag hittar mangan Strawberry Panic så kysser jag dina/era fötter, jag lovar. Massor.

Jag har inte hittat den på amazon.com, och eftersom min dator vägrar visa såväl kanji som katakana och hiragana så kan jag inte se om jag kan beställa den på www.strawberrypanic.com heller

 

men vet nån var den finns, företrädesvis på svenska eller engelska, hör av er!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...