Dread Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 är msn hackat eller inte? fick reda på det från en kompis... att jag inte skulle trycka på en länk om han skrev den... dumt nog läste jag det samtidigt som jag tryckte på en länk jag fått av en annan kompis... efter det så måde inte mitt msn alldeles för bra... jag bara undrar vet nån nåt mer om det... t ex om man får virus av det eller inte? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 det vore ju väldigt synd om msn vart hackat :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 är msn hackat eller inte?fick reda på det från en kompis... att jag inte skulle trycka på en länk om han skrev den... dumt nog läste jag det samtidigt som jag tryckte på en länk jag fått av en annan kompis... efter det så måde inte mitt msn alldeles för bra... jag bara undrar vet nån nåt mer om det... t ex om man får virus av det eller inte? Min syster hojtade om något liknande, och sekunderna senare fick jag ett "LMAO" eller liknande följt av en länk skickat till mig över MSN av en person jag normalt inte konverserar med så mycket. Antar att det är så det sprids. :/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 Jag har oxå märkt det, jag har en klasskompis i min kontaktlista och han pratar ALDRIG med mig. Helt plötsligt så skickade han (trodde jag då :P ) det här; wtf.... *någon skum länk* Jag klickade på den och då kom det upp en "nedladdningruta". Hade jag klickat på den så vette fan vad som hade hänt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 15, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 DOOM spyware i massor Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet februari 15, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 15, 2005 Skall tydligen vara w32.bropia som är i farten. Removal tool; http://securityresponse.symantec.com/av ... .tool.html Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Doddis Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Jasså då Messenger hackat >.< måste varna alla jag känner :D . . . eller heheh kanske inte >:D DOOM spyware i massor och nej det är en mask. Och alla som använder något annan än följande kan känna sig säkra: Windows 2000 , 95 , 98 , Me , NT , Server 2003 , XP masken infektrerar alltså (enligt mina källor) Alla Windows operativ men inte Mac os eller Linux Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petus Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Jasså då Messenger hackat >.<måste varna alla jag känner :D . . . eller heheh kanske inte >:D DOOM spyware i massor och nej det är en mask. Och alla som använder något annan än följande kan känna sig säkra: Windows 2000 , 95 , 98 , Me , NT , Server 2003 , XP masken infektrerar alltså (enligt mina källor) Alla Windows operativ men inte Mac os eller Linux alla som helt enkelt skiter i msn och använder det lite mera "värdiga" programmen kan känna sig säkra också :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Var någonn länk som snurrade rundor igår. Fick den två gånger, men tryckte aldrig på den. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryuji Skrivet februari 16, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 16, 2005 Var någonn länk som snurrade rundor igår. Fick den två gånger, men tryckte aldrig på den. Jag fick också en länk igår. Av en som jag inte känner(allt möjligt folk addar mig :S). Tryckte iheller aldrig på den. Jag tar inte emot mycket från andra över internet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 ISTsvc.exe vet nån hur i H***ete man får bort det... Ad-aware funkar inte har försökt ta bort det genom att leta upp det men det tar sig in igen hela tiden... hjälp!!!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 ISTsvc.exe vet nån hur i H***ete man får bort det... Ad-aware funkar inte har försökt ta bort det genom att leta upp det men det tar sig in igen hela tiden... hjälp!!!! http://www.2-spyware.com/file-istsvc-exe.html Hittade något, men vet ej om det fungerar. Har inte testat själv... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 k, testar det med... ett program till *suck* är nog uppe i 6 program nu... suck den funka och hitta alla program men kostar ju skjortan att installera programet eftersom det inte går att tabort filerna förrns man köpt hela programet... :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet februari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 k, testar det med... ett program till *suck* är nog uppe i 6 program nu... suck den funka och hitta alla program men kostar ju skjortan att installera programet eftersom det inte går att tabort filerna förrns man köpt hela programet... :( http://sarc.com/avcenter/venc/data/adware.istbar.html Där hittade jag en text: "Removal using the Adware.Istbar Removal Tool Symantec Security Response has developed a removal tool for Adware.Istbar. Use this removal tool first, as it is the easiest way to remove this threat. The tool can be found here: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxIstbar.exe" Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet februari 18, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 tack, men det fixa sig, på det märkligaste sättet... jag ställde tillbaka datorns inställningar till några dagar före jag fått skiten sen så kom det inte tillbaka :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
-Kakashi- Skrivet februari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 tack, men det fixa sig, på det märkligaste sättet... jag ställde tillbaka datorns inställningar till några dagar före jag fått skiten sen så kom det inte tillbaka :D Vad bra :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tomado Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Jaa, ni har rätt, fast jag tryckte aldrig på länken... Han skrev typ hej........www.något.com typ. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg