makenshi Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 jag bara undrar....om jag är den ända som skulle velat se en uppföljare till berserk. t.ex. vad hände efter det som hände i det plötsliga slutet, mitt i det mest spännande (vill inte spoila)? hittade gatsu griffith´s igen och fick ut sin hämd? om så är fallet, vvad hände i mellan o.s.v. jag vill ha svaret på dessa frågorna med en uppföljare. vad tycker ni? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Jo, jag vill klart ha en uppföljare, men vill du veta vad som hände så får du läsa mangan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Mangan håller ju fortfarande på och om det någon gång kommer en fortsättning på animen så kommer troligtvis mangan redan vara klar. Så vill du inte vänta en herrans massa år innan (om det nu kommer någon fortsättning) så får du nog läsa mangan. Köp den vetja! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 hittade gatsu griffith´s igen och fick ut sin hämd? om så är fallet, vvad hände i mellan o.s.v. jag vill ha svaret på dessa frågorna med en uppföljare. vad tycker ni? På fråga ett säger vi "Mjo", på fråga två "nja" och på sista frågan säger vi "en massa". Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
makenshi Skrivet februari 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Mangan håller ju fortfarande på och om det någon gång kommer en fortsättning på animen så kommer troligtvis mangan redan vara klar. Så vill du inte vänta en herrans massa år innan (om det nu kommer någon fortsättning) så får du nog läsa mangan. Köp den vetja! får nog göra det fasten jag inte är så mycket intresserad och framför allt orkar läsa manga, gillar inte att läsa böcker, tidningar o.s.v. men jag orkar defenetift inte vänta en massa år så det blir nog valet iaf Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Bärsärk är överhuvudtaget bättre i mangaform. Läs, påg. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Bärsärk är överhuvudtaget bättre i mangaform. Läs, påg. Håller med till 100% Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Skulle hemskt gärna se denna utgiven av Egmont eller Bonnier Carlsen (Zimeon?) men det är nog inte så aktuellt :( (usch för dyra Dark Horse utgåvor). Mangan är ju superb, faktiskt min absoluta favorit, även om jag tycker att den tappat tempot de 2-3 senaste volymerna. Sen var väl inte Berserk så poppis i Japan, så om det över huvud taget ska finnas en chans att det kommer en uppföljare lär det ju bli när mangan är klar... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 Skulle hemskt gärna se denna utgiven av Egmont eller Bonnier Carlsen Om den nu blir utgiven här i Sverige någon gång så tror jag inte att det kommer bli förräns om ett par år. Läsarna måste växa upp först! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 17, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 jag inte är så mycket intresserad och framför allt orkar läsa manga, gillar inte att läsa böcker, tidningar o.s.v. Då har du ett klart mycket större problem än att du inte får se fortsättningen på Bärsärk... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
makenshi Skrivet februari 17, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 17, 2005 jo....jag vet men jag måste se fortsättningen annars så lägger jag mig ner och dör typ...eller nått Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 18, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2005 @makenshi - Måste du inte läsa subtitles i vilket fall som helst? Att läsa mangan är ju inte så mycket "jobbigare" då du inte kommer at få se någon uppföljare de närmaste åren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 29, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2005 om det nu kommer en uppföljare, mangan är ju till 99,65% annorlunda... eller snarare innehåller 99,65% mer än animen... man går miste om en jäkla massa fakta som händer i animen som finns med i mangan Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 30, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2005 om det nu kommer en uppföljare, mangan är ju till 99,65% annorlunda... eller snarare innehåller 99,65% mer än animen... I beg to differ. Animén är ungefär bok 3~13 av 28, eller c:a 35% av mangan. (inte 0,35%). Och det den väl beskriver följer den ganska slaviskt, med vissa smådetaljer bortfilade. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordMune Skrivet april 1, 2005 Anmäl Share Skrivet april 1, 2005 Skall man vara riktigt petig så är det snarare första halvan av bok 1 minus Puck, följt av senare delen av bok 4, minus en massa grejer, fram till och med bok 13, minus... En massa saker. Men det som filades bort i animén filades bort för det bättre. För animén, då. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg