Keitaro Skrivet februari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2005 Finns det någon Guilty Gear anime? Jag har sett en massa clip lite här och där, men inte mer än så. Om det nu finns en, vad heter den då? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet februari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2005 Ja, det ska finnas. Sett en trailer för den och animeringen såg ju i alla fall jävligt het ut. Mer än så vet jag dock inte. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2005 Va, finns det? Jag trodde att klippen som visas i spelen var liksom speciellt gjorda för dem. Ni vet. Ooh, jag hade mer än gärna sett en Guilty Gear-anime, även om den skulle vara dålig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tireces Skrivet februari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2005 Vad jag vet finns det varken någon Guilty Gear Film, OVA eller serie. Om det finns Anime inspirerade filmsekvenser i Guilty Gear så är den troligen gjord bara för spelet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Keitaro Skrivet februari 20, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet februari 20, 2005 Vad jag vet finns det varken någon Guilty Gear Film, OVA eller serie. Om det finns Anime inspirerade filmsekvenser i Guilty Gear så är den troligen gjord bara för spelet. Så tänkte jag också, tills jag såg en massa clip som inte fanns med i spelen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ichise Skrivet februari 20, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 20, 2005 Nej, det finns ingen anime. Finns bara en trailer som gjordes för det japanska Guilty Gear X eller något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet februari 21, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2005 Säker på det? För det finns nämligen en trailer med till koreanska limitedutgåvan av Guilty Gear X #Reload som onekligen ser VÄLDIGT mycket ut som en anime. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 21, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 21, 2005 Länk till träjlern? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Eller alltså, jag kan ju ha fel, men vad jag har hört så skulle det vara någon slags teaser till en anime, och det ser ju onekligen ut som det. Drog ner den och kastade just upp den på www.buffis.com/other nu iaf. Tas ner om någon dag då jag är lite rädd om min bandvidd iaf ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Aha, den där. Nä, tror inte att det är någon trailer för en anime, bara en speciellt gjord för Guilty Gear X. (Man kan se den i Guilty Gear X2 i alla fall) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Det här har jag faktiskt också letat frenetiskt efter, dock helt utan resultat. Var klippen ska ha kommit ifrån har jag dock aldrig riktigt förstått. Jag trodde att det skulle finnas på GG:XX men hittills har jag inte låst upp någon sekvens och inte heller på syrrans GG:X som det är reklam för i trailern har jag sett några direkt filmsekvenser (den är dock PAL så de kanske bara fanns med på någon Limited Edition i japan-land). Det verkar ju jävligt ambitöst om de animerat en snutt av den där kalibern bara för lite vid sidan av promoting. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Nä, tror inte man låser upp några filmsekvenser någon gång i spelet. Det enda som finns är troligtvis just den där träjlern för GGX. (som man i alla fall kan se i GGX2, ni vet) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Jo, kolla runt lite på JC Staff som har gjort den och det ska visst bara gjort den här promo-videon. What a shame. Men när Sammy börjar förska mjölka i bästa Capcom-stil kanske de gör någon film eller nåt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2005 Eller kanske när spelserien får större uppmärksamhet än vad den fått. Hamnar ju oftast i skymundan för seriena med de stora namnen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
beet Skrivet februari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2005 Finns ingen Guilty Gear anime, sry, den anime sekvens du har sett gjordes för att locka köpare etc. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
_Bison_ Skrivet februari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2005 Om jag förstått saken rätt så är faktsikt GG:XX riktigt poppis i de japanska arkadhallarna och om det då går bra i väst eller inte är ganska ointressant då animén främst görs för japaner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 25, 2005 Jo, jag tänkte faktiskt samma sak, men man vet ju aldrig. Vi får väl se. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg