Hoppa till innehåll
Anime.se

Metal Gear Solid (vs. Splinter Cell)


svempa
 Share

Vilket MGS spel tycker är bäst? (MGS3 är också med för vissa har ju köpt från USA.)  

19 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket MGS spel tycker är bäst? (MGS3 är också med för vissa har ju köpt från USA.)

    • Metal Gear Solid 1
      9
    • Metal Gear Solid 1 VR Missions
      0
    • Metal Gear Solid Acid
      0
    • Metal Gear Solid Twin Snakes
      4
    • Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty
      2
    • Metal Gear Solid 2: Substance
      0
    • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
      4


Rekommenderade inlägg

Förklara gärna exakt vad som är så bra med storyn i MGS2, för jag hittar inget.

 

Såvitt jag upplevde det när jag spelade var det Kojimas speciella touch som gjorde spelet så bra. På något vis får han med en spänning som är svårefterliknelig. Någon suveränt banbrytande story var det knappast, men det var det inte heller i första spelet. Det var mer bakgrundsarbetet och vändningarna som imponerade på mig. Jag tyckte bägge spelen var lika bra, men möjlig jävighet för första spelet eftersom jag spelade det först.

 

precis!

 

Även om jag inte håller med om att båda spelen är lika bra, MGS 1 är bra mycket bättre enligt mig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag köpte MGS3 idag ( :] ), och efter vad jag har sett (inte så mycket) så tycker jag det värkar riktigt bra! lite i klass med MGS1... fast egentligen så kan man ju inte jämföra dom så mycket, eftersom i MGS3 är man i djunglen. Där finns fler saker man kan/kan inte göra. T. ex. klättra i träd. Det är inte så ofta man hittar träd i en "Nuclear Warhead Storage building" :P eller som att man finns vargar i en grotta mi MGS1, och man hittar ju inte vargar i en djungel (inte vad jag vet iallafall^_^) men det är iallafall bättre ´än tvåan.

 

Fast inget av spelen är dåliga då hade jag inte köpt trean.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är väll Mantis också ett resultat av teknologi. Hans krafter har väll förstärkts på konstjord väg om jag inte mins fel...

 

Njae, jag tror snarare det är så att hans krafter tämjs och blir lättare att kontrollera med hjälp av teknologi. Han sa ju själv att utan masken så kan han inte undgå att läsa andras tankar.

 

Jag har bara spelat Twin Snakes, och det är ett jäkligt bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä jag har inget vidare argument förutom att om man har spelat MGS1 då det kom borde man tycka att det är betydligt bättre än MGS3. Fast det beror ju förstås om man menar att det är bra nu eller om det är en bättre spelupplevelse än 1:an. Det förstnämda kan jag förstå men inte att det är en bättre upplevelse. Det är ungefär som att jämföra GTA III och Vice City, GTA III var revolutionerande när det kom, Vice City har mycket bättre grafik,uppdrag samt story men om man spelat 3:an innan så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...