Hoppa till innehåll
Anime.se

Metal Gear Solid (vs. Splinter Cell)


svempa
 Share

Vilket MGS spel tycker är bäst? (MGS3 är också med för vissa har ju köpt från USA.)  

19 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket MGS spel tycker är bäst? (MGS3 är också med för vissa har ju köpt från USA.)

    • Metal Gear Solid 1
      9
    • Metal Gear Solid 1 VR Missions
      0
    • Metal Gear Solid Acid
      0
    • Metal Gear Solid Twin Snakes
      4
    • Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty
      2
    • Metal Gear Solid 2: Substance
      0
    • Metal Gear Solid 3: Snake Eater
      4


Rekommenderade inlägg

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty är nog det bästa spelet jag har spelat.

Jag har aldrig spelat Splinter Cell, men Chaos Theory lär nog vara bra.

Iallafall jag håller mig til MGS spelen:).

 

Har MGS1 (hade MGS1:VRM men d funka bara till PS1) och MGS2:SOL, ska köpa MGS3 den 25/3...(har inte pengar^^men ja rösta på de ändå)

 

Ja unra bara vilket MGS spel ni tycker är bäst.

 

Annars kan man ju bara "snacka MGS"!! ;)

 

(PS. MGS3 finns ute nu :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte spelat Splinter Cell men det jag sett från det har inte gjort intryck att vara hälften så "bra" (börjar bli försiktig med det ordet) som Metal Gear Solid.

 

Vilket som är bäst av ettan och tvåan är ointressant. I min bok får bägge två full pott. Trean lär också få det. Om jag nu bara kunde spela klart Berserk så jag kan ta mig an trean någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bröder/Systrar!

 

Jag har själv gått ner till den nivån att jag spelade Splinter Cell en gång, och det var en gång förmycket!

 

När man har satt in MGS 1 i sitt playstation/PC och kört det så kan man inte komma loss, då vill man int eha något annat tredjepersons smyg spel!!!

 

 

jag menar, bara musiken gör MGS serien så jäkla överlägsen alla andra spel!

Jag är dock lite besviken på sons of liberty/substance, man kör ju inte som Snaaaaaaake! :/

 

 

MGS serien är enligt mig några av världens bästa spel!!!

 

*nynnar på MGS 2 introt*

DAM DAAAM DAAAAAMDAAAMDAMDAMDAAAAAM DAAAAM DAAAM

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar Splinter Cell mer.

 

"Du är ondskan, ondskan i sin renaste form!" :D

 

;) = Jasper ^^ XD

 

Iallafall jag har hört rykten om att det ska komma en FILM och en manga baserat på Metal Gear Solid... bara undrar om någon annan har hört något sånt. (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan väl säga såhär.

När Metal Gear Solid kom var det världens allra bästa spel och det är fortfarande min allra bästa spelupplevelse.

 

MGS2 var också bra, genom att spela som Raiden fick riktades spelet mer mot Snake iof är Raiden rätt jobbig ibland. MGS2 är för överdrivet för min del, tok för överdrivet och pampig, skrattade nästan på mig när Snake,Otacon och Raiden gick bredbent ut ur kontrollrummet för att besegra ondskan.

Och ja det ÄR konstigt att så många älskar en spelserie som inte är vad den borde vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo det som förstör MGS2 mest e att MGS egentligen e hyfsat realistiskt, visserligen med överdriven teknologi, men det handlar inte om vampyrer som springer på vatten, som övelerver att få en kula i pannan, inte heller om tjejer som kan flytta på kulor/raketer med viljestyrka, och det värsta av allt: folk som börjar leva i andra om man opererar på deras arm på någon...

 

det är nog det som förstör MGS2 mest

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sen så e huvudrollen en två könad person (aka raiden) istllet för snake, dom har typ gjort så bara för att mindre ska vilja köpa det ;) och så är en mycket oseriös boss med som jag lömde nämna innan: Fatman. en fet snubbe som åker inlines, läger bomber och matar fåglar...

 

trorts all denna kritik tycker jag att spelet är kul, men långt ifrån MGS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är nog det som förstör MGS2 mest

Jaha, så det är inte särskilt konstigt med en kille som kan flyga och läsa andras sinnen, förflutna och känslor? Inte heller med en man som var DÖD men återupplivades och blev en cyborg ninja?

 

Herregud, skulle MGS vara en serie utan allt det där skulle det bara bli tråkigt. Hur kul hade det varit om Vamp faktiskt HADE dött av den där kulan i pannan? Inte särskilt. Dessutom tyckte jag bara att det var fränt när Vamp sprang på vattnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag håller med LizZiGicLae, men Fatman, som shinji-kun sa, är den fånigaste bossen på hela spelet! åka inlines å lägga bomber... han kunde iaf sprungit, eller flygit på nån överdrivet mekanisk grej(:)) iaf... det är riktigt bra handling i spelen... MGS1 är så klyddigt, så klyddigt...

 

IDAG KOM MGS3 UT!! WOHO! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Splinter Cell vs. Metal Gear:

 

Single player i SC-spelen tycker jag är dötrist. På den fronten vinner Metal Gear utan problem.

 

Multiplayerdelen i SC: Pandora Tomorrow är dock bland det bästa jag någonsin spelat online.

Att ta sig förbi AI-styrda vakter är inget större problem (speciellt då de inte får betalt för att kolla höger/vänster då de patrullerar), men att tillsammans med en kompis överlista två människostyrda vakter är otroligt tillfredställande.

Precis lika tillfredställande är det att lägga en fälla för spionerna och enkelt plocka dem med en granat då de panikslaget flyr in i en ventilationstrumma.

 

Jag köpte Pandora Tomorrow enbart för att kunna spela online: har knappt rört singeplayer-delen. Dock blev det trist när folk bara ville köra CS (d.v.s, strunta i alla målen och istället bara döda varandra).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kul hade det varit om Vamp faktiskt HADE dött av den där kulan i pannan?

 

självklart skulle han inte dö, det skulle varit ännu värre, men varför inte bara strunta i den biten? det va d jag menade

 

sen e de där med ninjorna lite av det jag menar med "överdriven teknologi" men det e inte teknologi att en arm börja leva UTAN att man gjort någonting med den det e bara fult.

 

okok tankeläsande snubbar med gasmask kanske oxå e lite överdrivet... glömde honom... men MGS2 är sämmre i alla fall.

 

kom på en sak till: i MGS kämpar man genom hela spelet för att förstöra EN Metal Gear. i MGS2 språnger man 20tal (beroende på svårighetsgrad) som om dom skulle varit små flugor gillar inte den iden

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Storyn i tvåan är ju helt f---ed up också. Helt förskräckligt oförstålig och med logiska luckor stora som Grand canyon.

 

okok tankeläsande snubbar med gasmask kanske oxå e lite överdrivet... glömde honom... men MGS2 är sämmre i alla fall.

Psycho Mantis kanske är lite överdriven men det tar han igen på ren coolhet och genial bossdesign. Vampyrsnubben är ju bara en dansande fjant. Dessutom är väll Mantis också ett resultat av teknologi. Hans krafter har väll förstärkts på konstjord väg om jag inte mins fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, MGS 2 är kanske inte ett bland dom bästa spelen, men det är bra.

 

Jag kan hålla med om aztt Personer som Fatman och Vamp förstörde lite av den "Realistiska" känslan.

 

MEn ni MÅSTE köra MGS3 Snake Eater, fy f***n va bra det är.

 

Det slår nästan MGS1 :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEn ni MÅSTE köra MGS3 Snake Eater, fy f***n va bra det är.

 

Det slår nästan MGS1

 

Så här är det många som säger varje gång en ny del i en spel serie kommer ut. Jag kan inte räkna hur många gånger jag har hört "Wow har du kört det nya Final Fantasy, det slår ju sjuan!"

En eller två veckor efter att hypen lagt sig, "Men sjuan är ju lugnt det bästa spelet i serien."

 

Jag körde det lite igår och av det jag såg så visst, det verkar ju bättre än 2an men det finns ändå en del brister i spelet, som t.ex. kameran som verkligen verkligen kudne ha varit bättre, eller styrningen som också kan vara irriterande.

Det jag menar med att kameran kunde ha varit bättre är att den funkar när man är inomhus, men utomhus så är det ett ständigt tryckande på första persons knappen för att man skall kunna se vad som händer framför sig. Jag kan inte döma hur spelet ter sig story mässigt men vad som helst är väl nästan bättre än MGS2 storyn :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Psycho Mantis kanske är lite överdriven men det tar han igen på ren coolhet och genial bossdesign. Vampyrsnubben är ju bara en dansande fjant.

 

neee tror att hans talang e medfödd, men som du sa (se citat) håller jag helt med om.

 

F*********N jag e pank för tillfället och måste vänta med o köpa MGS3 tills jag får pengar... F*N F*N F*N

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEn ni MÅSTE köra MGS3 Snake Eater, fy f***n va bra det är.

 

Det slår nästan MGS1

 

Så här är det många som säger varje gång en ny del i en spel serie kommer ut. Jag kan inte räkna hur många gånger jag har hört "Wow har du kört det nya Final Fantasy, det slår ju sjuan!"

En eller två veckor efter att hypen lagt sig, "Men sjuan är ju lugnt det bästa spelet i serien."

 

Jag körde det lite igår och av det jag såg så visst, det verkar ju bättre än 2an men det finns ändå en del brister i spelet, som t.ex. kameran som verkligen verkligen kudne ha varit bättre, eller styrningen som också kan vara irriterande.

Det jag menar med att kameran kunde ha varit bättre är att den funkar när man är inomhus, men utomhus så är det ett ständigt tryckande på första persons knappen för att man skall kunna se vad som händer framför sig. Jag kan inte döma hur spelet ter sig story mässigt men vad som helst är väl nästan bättre än MGS2 storyn :/

 

MGS 3 har inga brister!

 

Det är du som är oskillad!!! :D

 

MGS2 har förövrigt en av de bästa jäkla storys som går att få till ett Sneak-em-up spel!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förklara gärna exakt vad som är så bra med storyn i MGS2, för jag hittar inget.

 

Såvitt jag upplevde det när jag spelade var det Kojimas speciella touch som gjorde spelet så bra. På något vis får han med en spänning som är svårefterliknelig. Någon suveränt banbrytande story var det knappast, men det var det inte heller i första spelet. Det var mer bakgrundsarbetet och vändningarna som imponerade på mig. Jag tyckte bägge spelen var lika bra, men möjlig jävighet för första spelet eftersom jag spelade det först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...