Hoppa till innehåll
Anime.se

Metal Gear Solid manga?


svempa
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...

Jag kan inte tänka mig MGS som manga men däremot skulle det vara ballt med det som vanlig serietidning ,ungefär likadant tecknat som dagens spiderman :)

 

 

Men det skulle vara rikigt skönt...Anime ,anime skulle det vara! nya vapen ,coola moves ,...nu kommer jag inte tänka på något annat än det här under nästa vecka...;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo, det är sant!! :) Finns i USA, men kommer nog inte i Sverige :(

 

IDW Publishing has created a comic book series based on Metal Gear Solid: The Twin Snakes. It sticks very closely to the game in every way; dialogue is almost exactly and a lot of the panels look as though they have been made from screenshots of the game. So, if you expecting a comic with brand new MGS storylines, you're going to be disappointed. Stealthy action is hardly the right stuff to base a comic book on, too, so the whole thing seems a bit odd. If you're a hardcore comic book collector, it is highly unlikely that you'll be impressed by this. If, however, you are just an MGS fanatic, you might wish to collect this comic simply because it is Metal Gear Solid.

 

Plot summary: This issue starts with Snake's briefing and arrival at the dock, where he first spots Liquid Snake. Snake's mission is to rescue two hostages - the DARPA Cheif, Donald Anderson, and the President of ArmsTech, Kenneth Baker - and to eliminate the terrorist threat to launch a nuclear missile. The terrorist group are demanding that the US Government turn over the remains of legendary soldier, Big Boss. From the dock, Snake is instructed by Colonel Campbell to take the elevator to the surface, navigate the heliport and get inside the main building on the site. Snake's way-in is through the ventilation shaft on the landing above the heliport. The issue ends with Snake over-hearing a coversation between two guards about another intruder who is using stealth camo...

 

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Lite sent månne? Nåja,

 

Idag så stod jag och suktade i SF-bokhandeln och noterade att de hade fått in en feting (ja, rätt smal dock) METAL GEAR SOLID-bok som stod längst upp i hyllan över nyinkommen manga.

Japp, fin var den, och dyr. För dyr för mig i det tillfället iaf, ca 180 kr.

Bläddrade lite snabbt i den och tecknarstilen är ju vad jag kommer ihåg ungefär samma (om inte exakt) som i manualen till MGS2. Den såg onekligen intressant ut iallafall! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag så stod jag och suktade i SF-bokhandeln och noterade att de hade fått in en feting (ja, rätt smal dock) METAL GEAR SOLID-bok som stod längst upp i hyllan över nyinkommen manga.

 

såå... risken är jävligt stor att jag kommer befinna mig i SF-bokhandeln imorrn nu när du säger det där...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...