Hoppa till innehåll
Anime.se

Djupt besviken!


Moonzag
 Share

Rekommenderade inlägg

Usch och fy på er!

 

Att det inte finns en AMV-tråd. Visst skulle jag kunna skapa en AMV-tråd själv under anime men det skulle inte kännas rätt! Och det skulle funka mycket bättre om det fanns en egen tråd för det för att det är ett mycket stort ämne.

Och för dom som inte vet vad en AMV är så kan jag informera dom om att det står för Anime Music Video.

 

För mer info så kan ni bege er hit www.animemusicvideos.org

 

// Moonzag the AMV addicted moon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får jag fråga varför du klagar om du inte känner det rätt att du skapar en egen? Syftar du på att det bör finnas ett underforum som enbart är dedikerad till AMVs? Har jag missförstått dig nu?

 

Det hade varit en fördel ifall du skrivt vad än anime music video är för något. Detta pga att det är du som tog upp det.

 

"AMV (ay-em-VEE)

n. - Acronym for "Anime Music Video". Not unlike normal music videos, anime music videos feature footage from anime series placed to the background music or songs, which include but are not limited to popular tunes, other Japanese songs or even music from other anime series. Many anime conventions feature anime music video contests, where anime music video creators compete for prizes as well as showcase their work.

ex. - That AMV that was done to that Guns and Roses song was one of the best I've seen" - Otaku Dictionary

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det hade varigt en fördel om jag hade varit mera specifik men jag hade inte så mycket tid på mig. Men hur svårt kan det vara att lista ut vad en Anime Music Video är? Och sen så hade jag också en fin fin länk med mer information är vad man behöver för att lista ut vad en AMV är. Aja, nu ska vi inte bli sånna. Jag skulle i alla fall bli oerhört glad om AMV fick en plats bland Manga/anime.

 

P.S. Jag hade inte mycket tid på mig den här gången häller så blunda lite för felstavningar och liknande ^^;;

 

// Moonzag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...