Hoppa till innehåll
Anime.se

Neon Genesis Evangelion på finsk TV.


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

På forumet som finns på Eminas hemsida fanns information om att Neon Genesis Evangelion skulle gå på TV i Finland på TV-kanalen SubTV.

http://www.subtv.fi/ulkomaiset.shtml?335247

Länken ger mig inte speciellt mycket information om "hur och när" men den som kan finska får gärna luska ut lite information från sidan.

 

Källa:

http://www.emina.se/

 

Fotnot: Emina är den förläggare som bland annat står för de nordiska utgivningarna av serier som Neon Genesis Evangelion, Full Metal Panic och kommande Last Exile.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt initiativ av Finsk TV. Hoppas den blir så pass populär att Sveriges moraltanter får knäna inför den allsmäktige mamon och censuren skiter på sig. Om nu SubTV (som verkar vara en sån där nichkanal) börjar visa NGE tycker jag Sverige ska ta efter. Det kan ju inte skada folket lika mycket som Club Goa och Big Brother iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt initiativ av Finsk TV. Hoppas den blir så pass populär att Sveriges moraltanter får knäna inför den allsmäktige mamon och censuren skiter på sig. Om nu SubTV (som verkar vara en sån där nichkanal) börjar visa NGE tycker jag Sverige ska ta efter. Det kan ju inte skada folket lika mycket som Club Goa och Big Brother iaf.

 

Skyldig!. Jag gick inte in på forumet först utan tryckte direkt på svara genom förstasidan som gjorde att jag inte loggades in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt initiativ av Finsk TV. Hoppas den blir så pass populär att Sveriges moraltanter får knäna inför den allsmäktige mamon och censuren skiter på sig. Om nu SubTV (som verkar vara en sån där nichkanal) börjar visa NGE tycker jag Sverige ska ta efter. Det kan ju inte skada folket lika mycket som Club Goa och Big Brother iaf.

 

Skyldig!. Jag gick inte in på forumet först utan tryckte direkt på svara genom förstasidan som gjorde att jag inte loggades in.

Ah, det borde finnas någon fråga om man ska logga in först...

 

Först Sailor Moon och nu NGE, SubTV verkar vara en väldigt schyst kanal faktiskt. Hmm...kan man våga hoppas på SVT? De verkar ju ha kommit igång rätt så bra nu när de redan har nästa serie på ingång. (Inte för att jag tror att just den är NGE, men den kan ju komma senare. ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jo, tror att det är 13:de avsnittet som kommer nu på söndag. Serien går med japanskt tal och finsk text. SubTV är nog en bra kanal. Vet inte om dom planerat att sända fler anime-serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...