Hoppa till innehåll
Anime.se

Japan topp tio - Manga


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Veckans bäst säljande serier i Japan (2005/03/10).

 

1. 20th Century Boys - bok 18

2. Berserk - bok 28

3. Bleach - bok 16

4. D Grey men - bok 3

5. Gintama - bok 6

6. Homunculous - bok 5

7. Eyeshield 21 - bok 12

8. Hot Gimmick - bok 10

9. Boku wa Imouto ni Koi wo suru (ew) - bok 8

10. Ai yori Aoshi - bok 5

 

- Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt otroligt att Gintama ligger på topp 10.

Angående "Jag blir kär i min lillasyster" (bokuwa imoutoni koisuru) är det hör och häpna en shojo-manga. Jag har gluttat lite i den, och den verkar faktiskt vara lite mer än bara vad man tror. Så otroligt fantastisk vet jag dock inte om den verkade. Kärleksvind (koikaze) är nog bättre om man vill läsa om sånt, även om animén var lite väl ågrenig.

 

Att inte One Piece (och Death Note) är med i topplistan kan bara bero på en sak: Det här är en topplista för en specifik månad under vilken varken One Piece eller Death Note inte kom ut. Kanske borde specifierats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

smaken e som baken :rolleyes:

 

Berserk på en förnedrande andra plats...

ajja, tänkte på en sak bara, Deathnote mangan är avslutad, men det är bara i tidningsformat (vad-den-nu-heter-som-jag-inte-kommer-på-nu) eller?

så man ger fortfarande ut volym efter volym i japan... trodde att man gav ut mangan som pocket så fort man (eller kanske efter en månadstid) nått rätt antal kapitel (omkring 10). Där ser man.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

smaken e som baken :surprised:

 

Berserk på en förnedrande andra plats...

ajja, tänkte på en sak bara, Deathnote mangan är avslutad, men det är bara i tidningsformat (vad-den-nu-heter-som-jag-inte-kommer-på-nu) eller?

så man ger fortfarande ut volym efter volym i japan... trodde att man gav ut mangan som pocket så fort man (eller kanske efter en månadstid) nått rätt antal kapitel (omkring 10). Där ser man.

Eller så är topplistan en lista över försäljningen av endast mangavolymer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...