Hoppa till innehåll
Anime.se

Ringu


RockmanZero
 Share

Rekommenderade inlägg

Låg och glodde på den ett par minuter, den var grymt bra, även av det lilla jag såg.

Den amerikanska var ju inte ens skrajjig jämfört med dom 10-15 minuter jag såg på den japanska.

 

Ringu 0 rekommenderas, tredje filmen i serien som gjorts, i handlingen hamnar den först.

Handlar om hur allt började och ursprunget till tjejen i filmen osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får vara lite petig.. den uttalas ringu, den stavas inte så.. det beror på japanernas uttal.

Man skriver inte "Battoru Rowairu" när man talar om Battle Royale..

bara en liten " (!) "

 

Ring-filmerna är så otroligt mycket bättre på Japanska, den amerikanska är ändå inte värsta, ni ska se den koreanska versionen, Ring Virus, fy så dålig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Min mor säger att allt i tidningar och på TV är sannt!"

"Vad arbetar dina föräldrar som?"

"Mamma är nyhetsnkare och farsan jobbar på DN"

 

Jag tror aldrig på det jag ser på TV. Men jag kan tyvärr inte låta bli att ta åt mig... Nyheterna är rätt så seriösa ibland.. Men det var ett tag sedan jag såg på TV...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Min mor säger att allt i tidningar och på TV är sannt!"

"Vad arbetar dina föräldrar som?"

"Mamma är nyhetsnkare och farsan jobbar på DN"

 

Jag tror aldrig på det jag ser på TV. Men jag kan tyvärr inte låta bli att ta åt mig... Nyheterna är rätt så seriösa ibland.. Men det var ett tag sedan jag såg på TV...

 

Detta är ett av otroligt få fall där jag orkar kolla upp och se om femman hade fel eller inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag litar mer på mig själv och det jag vet än vad en tidning skriver..

i det här fallet så har tidningen fel..

för filmen heter Ring, men i japan så uttalar dom den som Ringu..

Dom kan helt enkelt inte uttala "ring"..

 

Bao: Jajjemän, uppföljaren kommer att vara fristående, men enligt IMDb så ska Hideo Nakata hjälpa till med jänkarnas uppföljare..

http://www.imdb.com/title/tt0377109/

 

läskigt är det..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"man blir som trött" *suck*... varför skall även USA göra en uppföljare, lärde dom sig inte av asien att det blir bara skit av det.

För övrigt så tycker jag att det är väldigt många filmer (skräck) från asien som påminner om Ringu, men hittar man ett vinnande koncept så är dom väll tvungna att mjölka det tills kossa svimmar av uttårkning :blush:

 

Hade i ett maggazin en rolig artickel om filmer som gjorts med insperation av Ringu. Kan bara säga att på kort tid så har det lyckats blivit några.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att den amerikanska versionen var snäppet bättre än orginalet, alla säger att den bara baseras på "grymma effekter"... i helsike heller, man tryckte sig mot biostolen av rädsla... slutscenen är en av de läskigaste jag sett.

Jag antar att jag ser amerikanska med mer charm eftersom jag såg den före orginalet... men jag antar att jag skulle ändra uppfattningen även om jag sett den japanska först. Jag tycker den inte är läskig helt enkelt den ger inte samma gråa och mörka ton som den omgjorda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan bara säga att kryddan för min del i den japanska är den japanska grabben (sonen). Jag tycker att japanska ungar i skräckfilmer är så ruskigt skrämmande på ett dock sätt och då menar jag inte som rödhåriga Chucky dockan utan sån där gammaldags porslinsdock sättet. Japanska barn ser exakt likadana ut och det gör det hela ruskigt.

Så jag säger bara, Children of the damnd släng er i väggen med era albino utseenden för ni har mött eran överman... japanska skolkids ROCKAR!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Såg filmen igårkväll på Femman.

Måste bara säga att det var en riktig kanonrulle, den klår den amerikanska versionen med hästlängder. Otroligt bra stämning.

 

Vad tycker ni om den? Tycker ni bättre om den Japanska eller Amerikanska?

 

håller me till 100%

The ring är totalt demolerad av amrikanerna...

Aka Ringu är sååå mycket bättre (Go Japan)

 

MvH Pale. S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte man ska bli glad eller ledsen för att Amerikanska The Ring 2 ska regisseras och directas av Hideo Nakata själv..

 

Det finns ju chans att den blir bättre, fast skådisarna kan man ju inte göra så mycket åt..

 

Tyvärr är det ofta så att det inte är regissörens fel att en Hollywoodfilm blir dålig, utan det är de som producerar som har egna idéer om hur filmen bör vara. Det är ju de som betalar.

 

Se bara på Alien 4. Regissören Jean Pierre Jeunet har gjort flera underbara franska filmer såsom De förlorade Barnens Stad och Amelie Från Montmartre. Alien 4 däremot, var tvungen att föja en massa regler som producenterna bestämt, så han kunde inte använda sin kreativitet fullt ut.

 

Skulle inte förvåna mig om samma sak kommer att hända här...

 

...regisseras och directas...

 

Btw, är inte det samma sak ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...