Hoppa till innehåll
Anime.se

Victorian Romance Emma


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon annan som har upptäckt den här animén? Romantisk animé som utspelar sig i 1800-talets London . Verkar bli riktigt bra! Handlingen i kort är att Emma en vanlig tjej från arbetarklassen blir kär i en rik ung man, de kommer från helt skilda världar men kärleken växer. Det verkar bli en ganska vanlig kärlekssaga med glimten i ögat, tycker det är trevligt att det utspelar sig på 1800-talet också, man blir lite trött på alla sci-fi's ibland :)

 

emma01.gifwillam01.gifkelly01.gif

 

Officiell hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yes, har småsneglat lite på mangan till och från och animen har inte passerat mig obemärkt. Jag har en viss förkärlek för sådana här lite långsammare men med karaktär ritade serier, så denna kommer jag definitivt att hålla ett öga på.

 

Bilder

http://s03.2log.net/home/yosaba/archives/blog1231.html

 

Mangaka:ns webbsida

http://pine.zero.ad.jp/~zad98677/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Jag hatade slutet när jag såg det, men med några timmars distans är jag uppriktigt sagt inte så säker på att jag hade föredragit ett klichéaktigt happy ending á la Hollywood-drama. Vi får se hur jag känner imorgon efter att ha sovit på saken. :)

 

Emma är förresten ruskigt verklighetstrogen, eller vad sägs om:

 

* Stadsbild

Den övre är från animen, den undre från Google Earth.

 

* Parkstaty

(...som jag glömt bort namnet på... >_>)

 

* Husfasad

Trolig inspirationskälla för fasaden på Kelly Stownars hus.

 

* Paraplybutik

Butiken de besöker i serien finns på riktigt. De har bara bytt ut namnet från "James Smith & Sons" till "Janes Smith & Sons".

 

Det finns många fler referenser uppgrävda av folket borta på fansubbarnas imageboard, för den som orkar djupsurfa lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...