Hoppa till innehåll
Anime.se

Blood blir tv-serie


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.

Visst det kan passa i vissa serier men jag föredrar att se den på sitt orginal språk.

Av det lilla jag såg så tyckte jag däremot att den verkade sevärd.

En serie på denna kanske kan blir bra, men behöver vi verkligen en till vampyr serie?

Ja, bättre det än ännu en fighing-anime antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.
Är Du säker på att det inte är orginalversionen Du fått tag i? I orginaldubben varvas det engelskt tal med japanskt om jag inte minns helt fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En serie på denna kanske kan blir bra, men behöver vi verkligen en till vampyr serie?

Mja, jag tycker att det trots allt inte har gått till överdrift än, serierna/filmerna har ganska vida inbördes skillnader. Det tycks dock vara ett koncept på uppgång, för förutom Blood TV så är vampyrkomedin(!?) Karin på gång. Vad var det nu senast? Tsukuyomi och Trinity Blood? Före dess? Tsukihime? Sheep's Song? Hellsing? Japanerna tycks onekligen ha en viss förkärlek för vampyrer... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.
Är Du säker på att det inte är orginalversionen Du fått tag i? I orginaldubben varvas det engelskt tal med japanskt om jag inte minns helt fel.

 

Är det så?

För i sådant fall pratade dem exceptionellt bra engelska för att vara japaner.

Jag vet hur japaner som pratar engelska brukar låta, och det är inte vackert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ogillade Blood starkt, värre slöseri med tid och pengar får man leta efter.

Helt ointressant, ingen story och til och med actionen kändes rätt lam.

Det krävs stora steg ifrån hur filmen var för att en serie baserad på blood skall bli bra.

 

Men å andra sidan, men mer tid och ett annat format att röra sig med kanske de ger det lite mer djup och kanske framför allt, en story överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så har jag inte sett filmen ännu för jag har bara haft möjlighet att se den med engelskt tal.
Är Du säker på att det inte är orginalversionen Du fått tag i? I orginaldubben varvas det engelskt tal med japanskt om jag inte minns helt fel.

 

Är det så?

För i sådant fall pratade dem exceptionellt bra engelska för att vara japaner.

Jag vet hur japaner som pratar engelska brukar låta, och det är inte vackert.

 

En stor del av filmen utspelar på en Amerikansk militärbas i Japan efter kriget, så rösterna görs nog av Amerikanare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...