Hoppa till innehåll
Anime.se

Hatar MOBBARE!!!!


MickeMaul
 Share

Rekommenderade inlägg

Zimeon: Jag påstår inte att det inte finns en sådan instinkt, menar bara att jag inte tror att man kan förklara all mobbning med just detta. Jag tycker helt enkelt att du genarilserar för mycket.

 

Hade en vän som mobbade, tror knappast att det berode på någon instinkt, snarare var det hans sätt att ta ut sina aggressioner, då han hade en del extrema problem i hemmet som kretsade kring hans låtsaspappa.

 

Det är nog inte vettigt att påstå att all mobbning enbart bygger på instinkt eller flockbeteende även om det kan vara sant i många fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Det är nog inte vettigt att påstå att all mobbning enbart bygger på instinkt eller flockbeteende även om det kan vara sant i många fall.

 

Varför folk mobbar är mindre viktigt... oavsett anledning åker "offret" på lika mycke deng.

de flästa människor som nånsin varit på mig har haft olika anledningar, varken jag eller dom (beroende på vem som vann) har fått mindre ont för det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller inte med, lösningen kan ofta vara sammankopplad med vad problemet beror på, det är därför jag reagerar på det Zimeon säger. Visst, jag anser själv att en rejäl smäll på käften är det bästa i många fall, men om man generaliserar på det sättet och påstår att det är lösningen på mobbning så går man nog lite fel tillväga.

 

I min väns fall så hade han slutat mobba om han bara hade fått hjälp själv. Nu fanns det en del andra aspekter som komplicerade detta, men en smäll hade knappast hjälpt ett skit, snarare hade han nog manglat sönder den stackaren som försökte sätta upp sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade en vän som mobbade, tror knappast att det berode på någon instinkt, snarare var det hans sätt att ta ut sina aggressioner

 

Då pratar vi om olika saker. En ensam person kan inte mobba. Mobbing är när folk gaddar ihop sig och fryser ut en enstaka individ, därav namnet ("mob" är en folksamling).

 

Vad din vän gjorde var som du sa, att han tog ut sina aggressioner på andra, och det är mycket en helt annan sak. Man känner sig kväst i hemmet och vill hävda sig. I de lägena är det viktigare att människan ifråga får en känsla av att duga och höra hemma. Men är man lite uppmärksam brukar man märka vilken form det är.

 

Det är sant att jag kanske drog lite över en kam, mest beroende på att jag bara dömde av det första inlägget och gjorde mig min bild av vad det rörde sig om. Det kan ju mycket väl hända att det var något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jo men det kan också leda till extra problem.

 

Jag blev också mobbad när jag var yngre, tillslut stod jag inte ut och började gå "bärsärk" när det blev för mycket.

Jag tappade helt kontrollen kunde göra de mest vansiniga saker som att kasta bord och stolar på folk och grabba tag närmaste föremål för att slå "vem det nu var".

En gång gick det till och med så långt att jag mitt uppe i mitt blodraseri smockade till en av lärararna som försökte stoppa det hela.

 

Till råga på allt så tyckte mobbarna att det var "kul", istället för att bara reta mig så satsade de allt för att få mig att bli rasande :(.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till råga på allt så tyckte mobbarna att det var "kul", istället för att bara reta mig så satsade de allt för att få mig att bli rasande :(.

 

jag menar inte att man ska nita folk som retar en...

om nån slår mig slår jag tillbaka.. retas nån skrattar jag åt dom, de retar dom mer än de retar mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kan vinna även om du är liten... jag va 159cm när jag gick i 9:an... de va inte så stort.

våld sitter inte i mukslkerna utan i hjärnan, slåss man smart istället för hårt vinner man även om man e klenast (oftast)

 

nu är jag 186 cm så jag har växt till mig lite och slipper oftast ta skit från folk numera men de händer lite dåd fortfarande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har blivit mobbad. Men, det fins sådana som har blivit mycket värre mobbade än jag. Vissa tycker kanske inte att det är något farligt lr så det som jag blivit mobbad... Men, jag kan vara vädligt känslig för sånt...

...

Orka prata om det... :[

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag förbannad!!!!

När jag och min kompis åkte moppe igår så kastar dom vattenballonger på oss....

Dom sprängdes inte på oss men jag drog fingret mot dom....

Nu ska dom få igen >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! >:( >:( >:D >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GO MAUL! PICK UP GRANDPAS OLD SHOTGUN AND FORCE THE BRAINS OUT OF THEM!

 

I fyran blev jag mobbad. Några killar drog in mig i skogen varje rast och gav mig däng med en pinne. Det höll på till strax efter jullovet.

 

De drog in mig i skogen. Då fick de däng med en pinne.

 

Dagen efter kom dem och skulle slå mig. Då jagade jag dem med bandyklubba hela dagen.

 

De har aldrig kommit inom tio meter sedan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är jag förbannad!!!!

När jag och min kompis åkte moppe igår så kastar dom vattenballonger på oss....

Dom sprängdes inte på oss men jag drog fingret mot dom....

Nu ska dom få igen >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!! >:D >:D >:D >:D

 

jag kommer gärna och hjälper till:) har gammla bettan stående i en skrubb, har fan inte slagit ner någon klen lite mobbar på länge, skulle sitta fint att få sätta dom på plats lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pratar du med mig??

och isåfall har du minsta känsla för överdrift??

jag var anningen oseriös i mitt uttalande, men försökte samtidigt få fram att mobbare är ett jävla pack som borde sätta på plats, kanske inte med "gammla bettan" men väl någon med nävarna ibland :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ahh jag blev också mobbad när jag var lite mindre... dom verkade ha något problem med att jag då inte kunde säga R på det sättet som alla andra, sen så var jag väl lite rund också... det var fan jobbigt, men en dag så toklackade jag på dom jävlarna, så jag o min polare hookade upp och hotade dom med diverse tillhyggen, sen så slutade det... ahh, good old days när man gick i tvåan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

I min skola så gick det en tjej, tror hon hette Linnéa lr nått..hon vart mobbad av hela sin klass kan man säga eftersom några mobbade o resten ignorerade henne, hon grät hela tiden o gick typ alltid hem, en dag hotade hon att hoppa ifrån ett fönster i skolan, och då stog hon i fönstret. Alla skrek att hon skulle hoppa, men en lärare drog ner henne har jag för mig, sen bytte hon skola. Har sett henne ibland utomhus, hon kurar alltid ihop sig, de har knäckt hennes självkänsla totalt, har aldrig sett något värre, tror att det har satt djupa ärr i hennes inre..d värsta är att d verkar inte bry sig ett piss..

Har aldrig själv blivit mobbad själv, visserligen har några gjort små försök att reta mig men det har aldrig lyckats. Brukar som någon annan sa, skratta åt dem - lr så ger jag bara igen med ngt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hur gammal är du MickeMaul?

 

Själv så är jag 1.96 m jsut nu och var väl runt 1.79 när jag började i 7:an. Fick alltid stryk av 8:orna av någon anledning.

 

Men idag tror jag inte dom skulle göra de, dels för att jag har blivit längre och starkar (tränade ej kickboxning då) .Men jag går just nu i gymnasiet ( en annan skola) och hitills har ingen törsat slå mig av någon anledning.

 

Men däremot har man hört att knattarna i min klass som är runt 1.75 hamnar alltid i bråk och ger/få stryk. Mycke lustigt, själv har jag sagt att jag går på dom i egen storlek om jag skulle bråka med någon dvs folk som är längre än 1.90.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...