Hoppa till innehåll
Anime.se

XBOX 360


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Ville bara tipsa om den här filmen om ni inte har sett den ändå.

En liten introduktions film till xbox 360.

 

En väldigt välgjord liten film! Så vad tycker ni? Flipp eller flopp? Är inte så insatt i konsolvärlden men jag tycker att detta ser grymt lovande ut. Konsolen har ju dessutom väldigt fina specifikationer vilket säkert kommer resulterar i mycket vackra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den hade jag aldrig sett förut, bra att du postade den :)

 

Personigen tycker jag att X360 verkar riktigt najs. Av de få screenshotsen jag har sett så kan jag bara säga att grafiken är underbar. 3*3,2 gHz kan ju inte heller skada. Designen kunde vart bättre, men den är inte så väsentlig i min åsikt. Man kan ju skaffa ny front om man vill det sen.

20 GB hårddisk, med uppgraderingsmöjligheter är ett bra drag från Microsoft, var nästan rädd att den inte skulle ha nån hårddisk alls ett tag, med alla rykten som gick.

Den enda egentliga nackdelen jag hittar med hårdvaran är att den endast har en vanligt DVD-läsare, om man jämför med PS3ans nästa-generations läsare.

 

Spelutbudet verkar mycket lovande. Square-Enix ska tydigen skapa spel, vilket bara är positivt. Före detta Square-Enix anställda som jobbar på diverse rollspel. Så jag skulle tro att rollspelsfantaster hittar lite mer än de gjorde hos den första Xboxen. Andra spel som kommer är Quake 4, Project Gotham Racing 3, Dead or Alive 4. Jag märkte precis att Final Fantasy XI kommer till X360 också.

Att alla spel har 5.1 ljud, HD-stöd och Xbox Live-stöd är ett klart plus.

 

Allt som allt hittar jag inte mycket att klaga på. Jag ser fram emot releasen senare i år.

 

Ni får ursäkta mig om mitt upplägg och min grammatik är lite underlig ibland, är inte direkt nån mästare på att skriva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Jag märkte precis att Final Fantasy XI kommer till X360 också.

Eh? Källa? Har aldrig hört talas om något sådant. Spelet är ju snart två år gammalt också, varför skulle de satsa på att släppa ett gammalt MMORPG till Xbox360?

 

Själv lär det nog bli alla tre konsoler. Dock skall jag nog först fixa PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh? Källa? Har aldrig hört talas om något sådant. Spelet är ju snart två år gammalt också, varför skulle de satsa på att släppa ett gammalt MMORPG till Xbox360?

 

Det stod i Super PLAY #112 ( O ,o)

 

Måste nog vara det absolut sämsta draget från en utvecklare jag nånsin sett.

 

Ärligt talat blir det nog alla tre NextGeneration kosnolerna för mig. Capcom har gett mig skäl att skaffa en XB360 med zombieliret Dead Rising. Fast om det även släpps till PS3 så blir det antagligen ingen XB360. Men Dead rising verkar mycket mycket lovande ^____^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...