Skatan Milla Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Här är en bild på samma person som i min tidigare post, hoppas bara att jag får några svar nu. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/kimonocloseup.jpg onödig info, detta var mitt 1111a inlägg Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Snygg, bortsett från några saker. 1. Bröst ska ALDRIG synas genom en kimono (de ska bindas) 2. Detta hör ihop med den första punkten: Hennes bröst är uppe i armhålorna nästan ;) 3. Ögonen sitter ganska tätt ihop. 4. Jag vet inte vad det är, men hon ser ganska maskulin ut i ansiktet. Jag hoppas att den här kritiken fungerar konstruktivt, och inte destruktivt B) . Lycka till i fortsättningen! (du ritar bättre än mig XD) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mustela Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Ungefär den där minen skulle jag ha om jag blev påtvingad en kimono ;) Generellt så ser hon väldigt manlig ut, t.ex. den kraftiga halsen och ena axeln. Det högra bröstet ser för litet ut jämfört med det andra, och i ansiktet så sitter ögonen inte riktigt "rakt" och örat lite för högt upp. Hoppas att detta hjälper dig att göra bättre bilder ;D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 1. Bröst ska ALDRIG synas genom en kimono (de ska bindas) 2. Detta hör ihop med den första punkten: Hennes bröst är uppe i armhålorna nästan Wink 3. Ögonen sitter ganska tätt ihop. 4. Jag vet inte vad det är, men hon ser ganska maskulin ut i ansiktet. 1. Det visste jag inte, det skall fixas nästa gång jag ritar en kimono tös ;) 2. Det är ett fel jag gjort förut, men när jag inte ritar dem där så säger alla bara att det är häng pattar istället :P 3. Jopp 4. Det är nog alltsammans som gör att hon ser maskuling ut, tjockare ögonbryn än vad som brukas, en aning för stor mun. Tack för kritiken :) Generellt så ser hon väldigt manlig ut, t.ex. den kraftiga halsen och ena axeln. Det högra bröstet ser för litet ut jämfört med det andra, och i ansiktet så sitter ögonen inte riktigt "rakt" och örat lite för högt upp. Att det ena bröstet var för litet såg jag faktiskt inte förns du nämde det, men att hennes ögon är olika såg jag efter att jag postat bilden (trots att jag tog mig tid att leta efter fel på bilden när jag ritade). Angående halsen tycker jag det ser så konstigt ut när karaktärer har smala halsar, Det ser så onaturligt ut på något vis. Men det kan också bero på att jag inte är bra på att rita smala halsar. F.ö. vill jag tillägga att det är med flit ögonen syns igenom håret lite, var en effekt jag ville testa. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vicious Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 eftersom det som är dåligt med bilden, tar jag väl upp det som är bra då! :) Håret: Mycket bra, väldigt sött. Men hennes högra (vår vänstra) tofs ser bättre detaljerad ut än högra. Skuggningen är bra, men jag vill ha tydligare toner. Grund, skugga och higlight! :D Ögonen: Försök att inte få dem så kolsvarta, använd mera toner i dem, då får du ner ännu mer detalj i dem. De är inte dåliga dock, utan visar ett mycket trovärdigt och känsligt uttryck. Synd att du gömde ögonfransarna så mycket under håret dock, för de skulle få henne att se femininare ut. Bara å fortsätta träna! :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CyberSphere Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 På tal om det här med hur det ska se ut under kimonon.. Så här ska det se ut för en tjej med lite större bröst. För de som har mindre bröst så ska man stoppa in vadd eller något. Målet är att kimonon ska se så "rak" ut som möjligt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet maj 24, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 2. Det är ett fel jag gjort förut, men när jag inte ritar dem där så säger alla bara att det är häng pattar istället :P Det är det som är *host*konsten*host* med att kunna rita bröst. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet maj 24, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet maj 24, 2005 Det är det som är *host*konsten*host* med att kunna rita bröst. En av dem svåraste konsterna att bemästra. Den ligger där jämsides med att stå på händer och att cykla på en enhjuling samtidigt som man snurrar ett paraply med en boll på ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet maj 25, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2005 Tyvärr så anser jag att rita bröst var knappt något svårt att komma igång med. :) Däremot händer och fötter är en pina. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zaffe Skrivet maj 25, 2005 Anmäl Share Skrivet maj 25, 2005 En av dem svåraste konsterna att bemästra. Den ligger där jämsides med att stå på händer och att cykla på en enhjuling samtidigt som man snurrar ett paraply med en boll på Jag kan cyckla enhjulig, lägg även märke till att jag kan rita bröst >D (skryt) Jag tycker allt som kan sägas har sagts om denna bild! så jag håller med om komentarerna om den! keep it up! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg