Hoppa till innehåll
Anime.se

Bleach


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Visst finns det delar där det är lite utdraget, men det är fortfarande inte lika illa som naruto, där en flashback varar i fem minuter. Högsta jag har sett i bleach är en flashback på kanske tio sekunder. Hur lång tid tog det för ichigo att "träna upp sig"? Jämför det med naruto som var ett arbete som tog 5-10 avsnitt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ahhh, det avr nog bara 3-5 avsnitt men jo, helt klart något utdraget, men naruto mangan e bra nu runt chapter 260... det jag tycker e lite sämre med bleach är att de slåss hela tin, storyn stannar typ upp ibland och de bara går från fight till fight, och han håller redan på å dö i den första fighten men sen på något mystiskt sätt har han återhämtat sig från den livshotande skadan på 3 sekunder...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det stör mig inte me En flashback som kanske är lite längre, problemet med naruto är att de inte helt sällan visar samma flashback flera gånger vilket man oftast slipper i bleach.

och även om de hade visat samma flera gånger hade de fortfarande varit lättare att stå ut me i bleach eftersom (som ni redan sagt) de inte tar upp ens i närheten av den tid en s.k. "Naruto flashback" gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst stönar man när man ser en flashback i sin favoritserie, men då måste man också tänka på att flashbacks förstärker stämningen något otroligt.

 

En karaktärs handlingar blir helt plötsligt meningsfulla; istället för att Mr Elak gör någonting mot Ms Gullepluffsan bara för att han är en ondskefull jävel så förstår man hans motiv.

 

Naruto och Hajime no Ippo (speciellt den senare) har många bra exempel på just detta.

 

K.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

 

Låt oss jämföra Naruto och Bleach, de har plötsligt blivit dödsrivaler nämligen. Till att börja med är de i praktiken HELT olika.

 

Naruto = Ninjor, magi.

Bleach = Svärd, döds.

 

Till att fortsätta med är Bleach bättre, även animé-mässigt.

 

Kolla exempelvis var vi är i Naruto-animén nu, en urtrist filler om någon mesklan, de bara håller på och fortsätter slåss mot en fiende som varit aktiv i 100 avsnitt nu, och Naruto fortsätter babbla om "I WONT FORGIVE HIM" för att Orochimaru gör elaka saker.

 

Kolla sedan var vi är i Bleach-animén nu. Visst, serien är småtramsig i 15 avsnitt, men hoppsan, sedan blir den fruktansvärt bra. De har just kommit till upptakten till den absolut totala awesome-häftiga delen av serien, med Zaraki Kenpachi som inledning.

 

Och då säger jag att Bleach-animén inte har en suck mot manga-versionen, typ allt bra i Bleach-animén har varit minst dubbelt så bra i mangan. Så läs den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej.

 

Låt oss jämföra Naruto och Bleach, de har plötsligt blivit dödsrivaler nämligen. Till att börja med är de i praktiken HELT olika.

 

Naruto = Ninjor, magi.

Bleach = Svärd, döds.

 

 

bitvis sant men att säga att de är HELT olika är att ta i lite väll mycke (Ichigo och Naruto har till och me samma frisör xD), men de är fortfarande samma typ av serie.

Unga gossar och töser som med hjälp svär/kniv liknande vapen slåss mot respektive skurk

 

om jag inte ska klyva hår håller istort sett me dig på resten

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naruto = Ninjor, magi.

Bleach = Svärd, döds.

 

Genial jämförelse (sarkasm). Och vem kunde inte ha skrivit det bättre själv?

Att jämföra ninjor med svärd är nästan lika dumt som att jämföra magi (magi) med magi ("döds").

 

Jag säger inte att den ena serien är bättre än den andra, men jag måste bara få belysa att Naruto-animen håller på att hinna ikapp mangan, därför måste man sticka in en filler (förmodligen fler efter det) så att animen kan fortsätta istället för att göra ett uppehåll som möjligen skulle resultera i att man slutade helt med den.

 

Bleach och naruto är båda bra, även om Bleach har växt på sistone. Men varför välja en favorit? Varför käbbla om vilken som är "bäst" med andra fjortonåringar tills hjärnan blöder? Varför inte bara titta på båda serierna (om du nu gillar båda)?

 

För vad det faktiskt handlar om i slutänden är en massa olika anonyma personers åsikter som egentligen inte berör mej det minsta.

 

Korinthian.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jag säger inte att den ena serien är bättre än den andra, men jag måste bara få belysa att Naruto-animen håller på att hinna ikapp mangan, därför måste man sticka in en filler (förmodligen fler efter det) så att animen kan fortsätta istället för att göra ett uppehåll som möjligen skulle resultera i att man slutade helt med den.

 

Bleach och naruto är båda bra, även om Bleach har växt på sistone. Men varför välja en favorit? Varför käbbla om vilken som är "bäst" med andra fjortonåringar tills hjärnan blöder? Varför inte bara titta på båda serierna (om du nu gillar båda)?

 

K.

 

Oh well, det säger du nu? Hela tråden rakt igenom har det babblats om vilken serie som är bäst. Visst, båda är bra. Men när folk ändå, i snart 4 sidor, har suttit och käbblat om att de föredrar Naruto för att den har så häftiga flashbacks eller Bleach för att den inte har några flashbacks, varför är det då inte tillåtet att sticka in med en kaxig kommentar?

 

Jag ser båda. Jag har uppskattat båda. Därför anser jag mig själv ha rätten att jämföra båda.

 

Och om jag då tycker Bleach krossar den andra parten, har jag då inte rätt att meddela det? Eller är ett forum till för att säga "BÅDA ÄR LIKA BRA SLUTA BRÅKA NU".

 

Nu ska jag koka gröt tror jag, för gröt har jag inte ätit på en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker man bevisa någonting med hjälp av en jämförelse som kanske inte är världens bästa så är det en förolämpning mot alla som kan diskutera att inte peka på detta (och skratta?). Dessutom känner jag mej ansvarig för om en person skriver 8230 rader text (som består till hälften av ett helt onödigt citat) som svar på någonting jag skrivit.

 

Känner man sej manad att dyrka mej och bara är "SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ IMPONERAD" av mina uppenbara talanger så går det bra att skicka ett PM.

 

K.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ni kanske kan skippa all sarkasm och disskutera lite mer vettigt istället för att flamea varandra.

jag tycker inte som alla andra men jag kan säga det utan att tala om vilken idiot den andre är.

Man kan tycka anorlunda utan att vara dum i huvet

 

Precis som Pale säger, håll diskussionen på en vettig nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker man bevisa någonting med hjälp av en jämförelse som kanske inte är världens bästa så är det en förolämpning mot alla som kan diskutera att inte peka på detta (och skratta?). Dessutom känner jag mej ansvarig för om en person skriver 8230 rader text (som består till hälften av ett helt onödigt citat) som svar på någonting jag skrivit.

 

Känner man sej manad att dyrka mej och bara är "SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ IMPONERAD" av mina uppenbara talanger så går det bra att skicka ett PM.

 

K.

 

om du känner dig personligt påhoppad av mitt inlägg så behöver du inte göra det för de va inte riktat till dig personligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...