Hoppa till innehåll
Anime.se

Bleach


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

Alltså, jag slutade se Bleach vid ungefär avsnitt 48 för många veckor sedan men igår så började jag med fjorton avnsitt att ha och se på raken.

 

Det smartaste man kan göra om man tröttnat på serien, men det jag skulle säga var att serien är hur bra som helst nu jämfört med förut.

 

Ichigos nya design/look/stil som han fått ungefär vid avsnitt 55 efter sin tredagarsträning för att rädda Rukia eller vad man ska säga är det bästa.

Nu tycker jag Ichigo är en av de mest grymmaste och bästa animekaraktärer.

 

Serien är helt enkelt bättre nu på senare tid, fast någon gång hoppas jag på att de kommer tillbaka till skollivet innan den slutar.

 

Nu ska man göra ett nytt uppehåll till år 2007, kanske konstigt men skönt då.

 

Så nu har jag skrivit av mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Bleach är en väldigt bra serie *besatt* men den har än så länge en massa "hål" i sig (och fler blir det, iaf om man bara sett animen) fast detta är också en charm hos serien. skapar all manga/animé såna diskussioner hos fans?

 

Jag håller med om att serien tar ett tag på sig att komma igång och bli riktigt bra, men den är ju inte dålig före dess

 

Ett problem med Bleach är att Kubo Tite har presenterat alldeles för många karaktärer, över 26, med shikai och minst 13 med Bankai och självklart vill man se alla dessa och vad de har för egenskaper, fattar inte hur han ska få plats med alla :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm tråkigt nog blir det bara massa fillers nu framöver... :( hoppas dom är bättre än Naruto's bara...

 

Bah, men Bleach humorn är i alla fall guld, och det är oftast bara komedi i Bleach fillers som är, bra.

Att jämföra Bleach och Naruto är som att jämföra en räv och en isbjörn i styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm tråkigt nog blir det bara massa fillers nu framöver... :( hoppas dom är bättre än Naruto's bara...

 

Bah, men Bleach humorn är i alla fall guld, och det är oftast bara komedi i Bleach fillers som är, bra.

Att jämföra Bleach och Naruto är som att jämföra en räv och en isbjörn i styrka.

 

Måste nog hålla med dig där haha...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det nya avsnittet 64 var roligt i humorväg precis som alla Bleach avsnitt när det ska vara skoj.

Men där precis i slutet på grund av vad som hände kunde man bara inte undvika att få den där

"Damn nu kommer en massa fillers i samma klass som Naruto med onödiga och utdragna ej originella handlingar" känslan.

 

Hoppas på bättre avsnitt men detta slutade inte bra i alla fall, men länge leve Bleach humorn!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det senaste avsnittet var en filler, nu börjar filler arcen.

 

Det som jag tycker gör Bleach så bra måste nog vara hur omänskligt mycket pisk Ichigo ständigt delar ut. Till skillnad ifrån andra shonens, där huvudpersonen oftast behöver träna ofantligt mycket för att komma upp till samma nivå som nästa motständare så krossar Ichigo i princip allt som står i hans väg igenom hela serien :)

 

Det blir en del ganska mäktiga sekvenser av det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, har själv inte konkret bevis, men på andra forum har jag blivit spoilad av manga-läsare som nämnt vilka de tre på slutet är och lite annat

 

f.ö så ör dem tre inte med i mangan... så lite svårt att bli spoilad om det av manga läsare...

Hmm, mjo de som sa om att de tre inte är en del av en filler är nu överspolade av bullshit, så det är inte sant :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Naruto filler arcen som började nyss är faktiskt bättre än vad Bleach är just nu.

 

Finns det ingen Naruto discussion tråd? Sökfunktionen här är ju så otroligt dålig att det inte ens går att hitta det. Varför man inte kan söka på enbart ämnesrubrik är ett mysterium för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det ingen Naruto discussion tråd?

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php ... ght=naruto

 

Den där kanske, verkade inte finnas någon speciell för diskussion om avsnitt förutom den där.

 

 

Och så tycker jag för övrigt Bleach fortfarande är helt okej fast den var bättre i Soul Society.

Men det kommer tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har sett 66 hitills. det var grymt balllt när dom var i soul society ...... men Aizen är lite övermäktig. och så stör jag mig lite på att alla typ säger: "Vad är han för nått" och "han är inte mänsklig" och saker som det när dom möter ichigo men jag är fängslad av bleach .......

 

P.S "Bleach e bäst" "naruto e....sämst"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

byt avatar då...

 

förövrigt så suger naruto så länge det r fillersen, efter dem kommer naruto animen nog att äga, iaf gör mangan det. skit cool efter narutos träning. f.ö. så gäller i stort samma sak för bleach bara det att bleach fillers r anningen bättre, okej ganska mkt bättre n narutos faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bleach är väll en helt okay serie, man märker iofs av att det är en shounen lite titt som tätt. (när jag säger okay så menar jag det är en av de 10-20 serier jag följer)

 

Tex. Varför dör så få människor och dödsgudar i serien, nästan all död i serien har inträffat innan historien började eller det är okända karaktärer som dör.

Detta är inte alls unikt för Bleach, ta One Piece eller Dragon Ball som andra exempel. Personligen tycker jag det är en bra sida av Naruto att den i det avseendet otraditionell och där folk dör till höger å vänster.

 

Jag gillade helt klart Soul society arket(finns det inte ett bättre svenskt ord?) mer än school arket. Fast jag saknade Rukia väldigt mycket, hon gjorde mycket till för att göra School arket så bra som det ändå var.

Tror det är för tidigt för att ha en åsikt om det senaste arket, men jag gilllr inte tjejens skratt, det irriterar mig.

 

Å nån dissade den första outro låten... var det inte Fu Ries - Life is Like a Boat? Personligen tycker jag det var den bästa låten, å faktiskt en av anledningarna att jag gillade serien i början, den nuvarande intro låten kan jag inte stå ut med dock. Män som skriker i micken är inte min grej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...