Hoppa till innehåll
Anime.se

Bleach


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena jag hittade inge tråd om bleach så tänkte väl starta en... Vad tycker alla hittils om serien? Själv tycker jag att den e svinbra :D e faktist mer underhållande än naruto enligt mig.. Skulle vilja veta hur lång den räknas vara har inte hittat nån som vet längden på serien som det känns nu så kan den hålla på ett tag men en del säger att den är på 52 avsnitt... Så e det nån som vet hur lång den är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

ialla falls å är Bleach väldigt svag på många sätt.. storyn är inte nå speciell alls.. och inge spännande heller.. och va äre för fel på monstren? ser ju ut som nån japanska knarkkaniner.. visst.. jävligt tufft.. men helt kass serie

 

sett 5 avsnitt eller? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ialla falls å är Bleach väldigt svag på många sätt.. storyn är inte nå speciell alls.. och inge spännande heller.. och va äre för fel på monstren? ser ju ut som nån japanska knarkkaniner.. visst.. jävligt tufft.. men helt kass serie

 

sett 5 avsnitt eller? ^^

 

 

Sett 15, kan hålla med L3prechaun helt faktiskt :)

Usel serie rakt igenom. Dålig musik, smått löjlig story utförd på ännu löjligare sätt, trista och dryga karaktärer(som för övrigt försöker efterhärma karaktärer från "bättre" serier)...ja, ni förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ialla falls å är Bleach väldigt svag på många sätt.. storyn är inte nå speciell alls.. och inge spännande heller.. och va äre för fel på monstren? ser ju ut som nån japanska knarkkaniner.. visst.. jävligt tufft.. men helt kass serie

 

de brister du pekar ut är inte direkt ovanliga på något sätt men jag hör ingen klaga på T.ex. samurai deeper som faktiskt har en ganska klychig storyline och väldigt trista monster

 

Eller diverse mecha serier som istort sett är ganska likadana, antingen jätterobotar mot ailiens i rymden som i slutet besegras av EN person.

eller en grupp på 3 till 5 till exempel Xenosaga gemnfört mot gunbuster eller Dan Cougar mot Neon Genesis.

 

kan inte direkt påstå att monstren i någon av de tidigare nämda serierna är något direkt framstående och vad det gäller karaktärerna är det väll inte sämre än något annat även om de inte är direkt fantastiskt

en story behöver inte vara kass bara för att den inte är speciell eller ny

Gunbuster är en av de bästa filmer jag sett och har nog ett av de absolut vanligaste film koncepten som underlag

 

om du inte gillar det är väll upp till dig men snälla, grunda det inte på nått så fjantigt som att storyn är klychig och att monstren är oorginella.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5 avsnitt.. tss vilket påhopp.. >_> <_<

Men som flera har sagt så saknar den det mesta. Som allt annat som heter Mainstream.

För den ger mig lite sånna vibbar, kan va ja som är helt ute o cyklar oxo.. visst iden om kriget mellan himmerl/helvete är väll lite annorlunda men men.. äh ja måste fortsätta träna på cg.. ¨vill se mer serier som fma

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja påstå att serien kom igång runt avsnitt 20 först. Avsnitten innan var lite sega, och jag kollade bara på dem i samband med att ett nytt Naruto avsnitt hade kommit ut tex. Men det började hända grejjer runt avsnitt 20 och nu diggar jag serien riktigt mkt. Väldigt humoristisk måste jag säga, så ni som dumpa serien efter 10-15 eps tycker jag ska ge den en ärlig chans till. Inte för min skull, men för er egen! ;) Trevlig upplevelse indeed.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan inte direkt påstå att monstren i någon av de tidigare nämda serierna är något direkt framstående och vad det gäller karaktärerna är det väll inte sämre än något annat även om de inte är direkt fantastiskt

en story behöver inte vara kass bara för att den inte är speciell eller ny

Gunbuster är en av de bästa filmer jag sett och har nog ett av de absolut vanligaste film koncepten som underlag

 

jag vore tacksam om du började använda punkt efter meningarna, det blir väldigt jobbigt för ögonen att läsa ett sådant långt stycke.

 

Och jag håller med Elgen, efter 20 så händer det grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vore tacksam om du började använda punkt efter meningarna, det blir väldigt jobbigt för ögonen att läsa ett sådant långt stycke.

 

Och jag håller med Elgen, efter 20 så händer det grejer.

 

Sorry about that.

Hade inte sovit på typ 44 timmar när jag skrev det där xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime kan verka lite slö i början, men som sagt tidigare så tar den sig.

 

Riktigt bra blir den runt avsnitt 160 i Mangan, *ryser av välbehag*

Väntar fortfarande på manga episod 179. *argh*

 

Helt okej serie som har en skön tecknar stil, modern på någe vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror åsikterna om denna serie varierar mycket efter hur gammal man är..

 

jag hade lätt vart dö-impad om jag såg bleach för tre-fyra år sen..

 

men tyvär är man arton och tar studenten =)

 

bless.

 

Det där är ju bullshit! Jag är också 18 år (snart 19 ;)) och tog studenten för en vecka sedan. Jag tycker Bleach är riktigt trevlig serie, och som jag sa tidigare så tar den fart efter runt avsnitt 20. Det handlar nog om inställning till serien, och om du anser dig själv vara för gammal för serien, så har du redan det i bakhuvudet och kommer oavsett tycka att det som sägs är löjligt. Det handlar ju om din image ;)

Jag måste även säga att om du tycker bleach är barnslig så finns det inte så Jätte många serier som inte är det heller.

Det jag gillar mest med Bleach för tillfället är humorn. Den är faktiskt riktigt klockren och LÅNGT ifrån barnslig. Det är några riktigt sköna - snabba/rappa comments, som är där hela tiden.

 

Aja, ni som inte sett förbi avsnitt 20 tycker jag borde ge serien en chans till ;)

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror åsikterna om denna serie varierar mycket efter hur gammal man är..

 

jag hade lätt vart dö-impad om jag såg bleach för tre-fyra år sen..

 

men tyvär är man arton och tar studenten =)

 

bless.

Nehej du. Jag är 20 år nu, och jag är totalt inne i Bleach :D

 

Det har väl som någon annan sagt med inställningen att göra. Själv ser jag alltid fram till de momenten då Ichigo helt plötsligt visar sig vara grymt mycket "hårdare" än vad alla trott. För vad är barnsligt i den serien? Bara för att han har eett riktigt stort svärd som han svingar som om den vore en wakizashi? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...