Hoppa till innehåll
Anime.se

Min nya AMV


Xenomorpz
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja ett tips vore ju att komprimera den i xvid-mp3 eller divx-mp3, så den inte blir såå stor.. Jag tankade hem 20% i 25k/sek.. Sen la jag av, det tog lite väl länge.

 

Den e komprimerad i Divx 5.11 men jag valde att ha den runt 40-45Mb

så videon inte blir för blurrig.Själva låten tar inte mer än 5mb

men det dära e värt att kolla upp i senare project hur mkt mer man kan krympa amv.Första versionen blev 17mb men videon blev lite för tjasig , är smått kräsen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den tog ju inte så lång tid att ladda. och i jämförelse med mina videos så var den väldigt liten :P min största ligger på 70mb

 

jag skulle dock inte vilja säga att videon var speciellt bra. ingen direkt story i den och klippen kändes bara framslängda. ungefär som mina första videos :P

men det måste ju ha varit bra övning för dig åtminstone, jag tror du gör en bättre video nästa gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du så rätt i,har redan satt igång med min andra ;) musiken e under uppbyggnad.Ideérna till videon finns redan.

 

nja jag kunde ha lagt ner mer tid till klippen men jag hade redan lessnat på låten.så innan jag ändrar för mkt så vare lika bra att spotta ut den. tog mig 1 ½ dag till den videon , nästa ska jag iallafall lägga ner mer tid på.Fast nu vet jag hur Adobe premiere funkar :) men en sak är säker, den käkar minne och ett x antal gig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilken version av adobe använder du? det verkar inte vara 6an som jag använde :P

jag har ingen aning om hur man lägger till text och så till vidsen ^^

 

Jag kör version 7.Texten e ganska simpel tog ifos ett tag att klura ut men gör en enkel 100x50 bild med text.spara i psd och importera i Premiere , obs att du kan välja vilken layer du vill ha dvs välj då "min bild" och inte "bakgrund" sen ere bara overlay och dra ut den som en videoklipp och då blir texten transparent :)

 

Näh jag har hört att 6:an e lite skonsammare men jag jag går knappast tillbaka till en tidigare version hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilken version av adobe använder du? det verkar inte vara 6an som jag använde :P

jag har ingen aning om hur man lägger till text och så till vidsen ^^

 

Jag kör version 7.Texten e ganska simpel tog ifos ett tag att klura ut men gör en enkel 100x50 bild med text.spara i psd och importera i Premiere , obs att du kan välja vilken layer du vill ha dvs välj då "min bild" och inte "bakgrund" sen ere bara overlay och dra ut den som en videoklipp och då blir texten transparent :)

 

Näh jag har hört att 6:an e lite skonsammare men jag jag går knappast tillbaka till en tidigare version hehe

 

 

ok, det där lät lite konstigt. men det är väl lättare om man har programmet framför sig :P jag måste lära mig det tills nästa gång jag ska göra en video

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...