Hoppa till innehÄll
Anime.se

Min nya AMV

Xenomorpz

Rekommenderade inlÀgg

Ja ett tips vore ju att komprimera den i xvid-mp3 eller divx-mp3, sÄ den inte blir sÄÄ stor.. Jag tankade hem 20% i 25k/sek.. Sen la jag av, det tog lite vÀl lÀnge.

Den e komprimerad i Divx 5.11 men jag valde att ha den runt 40-45Mb

sÄ videon inte blir för blurrig.SjÀlva lÄten tar inte mer Àn 5mb

men det dÀra e vÀrt att kolla upp i senare project hur mkt mer man kan krympa amv.Första versionen blev 17mb men videon blev lite för tjasig , Àr smÄtt krÀsen :)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

den tog ju inte sÄ lÄng tid att ladda. och i jÀmförelse med mina videos sÄ var den vÀldigt liten :P min största ligger pÄ 70mb

jag skulle dock inte vilja sÀga att videon var speciellt bra. ingen direkt story i den och klippen kÀndes bara framslÀngda. ungefÀr som mina första videos :P

men det mÄste ju ha varit bra övning för dig Ätminstone, jag tror du gör en bÀttre video nÀsta gÄng :)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Har du sÄ rÀtt i,har redan satt igÄng med min andra ;) musiken e under uppbyggnad.Ideérna till videon finns redan.

nja jag kunde ha lagt ner mer tid till klippen men jag hade redan lessnat pĂ„ lĂ„ten.sĂ„ innan jag Ă€ndrar för mkt sĂ„ vare lika bra att spotta ut den. tog mig 1 œ dag till den videon , nĂ€sta ska jag iallafall lĂ€gga ner mer tid pĂ„.Fast nu vet jag hur Adobe premiere funkar :) men en sak Ă€r sĂ€ker, den kĂ€kar minne och ett x antal gig

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

vilken version av adobe anvÀnder du? det verkar inte vara 6an som jag anvÀnde :P

jag har ingen aning om hur man lÀgger till text och sÄ till vidsen ^^

Jag kör version 7.Texten e ganska simpel tog ifos ett tag att klura ut men gör en enkel 100x50 bild med text.spara i psd och importera i Premiere , obs att du kan vÀlja vilken layer du vill ha dvs vÀlj dÄ "min bild" och inte "bakgrund" sen ere bara overlay och dra ut den som en videoklipp och dÄ blir texten transparent :)

NÀh jag har hört att 6:an e lite skonsammare men jag jag gÄr knappast tillbaka till en tidigare version hehe

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

vilken version av adobe anvÀnder du? det verkar inte vara 6an som jag anvÀnde :P

jag har ingen aning om hur man lÀgger till text och sÄ till vidsen ^^

Jag kör version 7.Texten e ganska simpel tog ifos ett tag att klura ut men gör en enkel 100x50 bild med text.spara i psd och importera i Premiere , obs att du kan vÀlja vilken layer du vill ha dvs vÀlj dÄ "min bild" och inte "bakgrund" sen ere bara overlay och dra ut den som en videoklipp och dÄ blir texten transparent :)

NÀh jag har hört att 6:an e lite skonsammare men jag jag gÄr knappast tillbaka till en tidigare version hehe

ok, det dÀr lÀt lite konstigt. men det Àr vÀl lÀttare om man har programmet framför sig :P jag mÄste lÀra mig det tills nÀsta gÄng jag ska göra en video

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter